Installation af printer på SME server 7.2
Fra : Due

Dato : 08-09-07 06:52

Hejsa

Jeg ved ikke om det er det rette forum, men nu prøver jeg.

Jeg har netop installeret SME server 7.2 på en gammel 733 mhz masking
(HP e-vectra). Serveren skal bruges til NAS (400 gb) og dette fungerer
fint. Imidlertid havde jeg også tænkt mig at installere min Canon
MP800 printer således at jeg kan bruge maskinen som en print server.
Jeg har tilføjet printeren på USB porten og added den i server-
management konsollen, men det er ikke lykkedes mig at printe endnu.
Jeg kan se en delt printer og installere en driver på min maskine
(ikke server) men jeg kan ikke printe.

Nogen der kan hjælpe med dette problem?

Mvh
J.

Fra : Due

Dato : 08-09-07 13:26

On 8 Sep., 07:51, Due <Duesoeren...@gmail.com> wrote:
> [...]
> management konsollen, men det er ikke lykkedes mig at printe endnu.
> Jeg kan se en delt printer og installere en driver på min maskine

Hej igen

Jeg har vist fået det til at virke!

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 08-09-07 16:46

Due <Duesoerensen@gmail.com> wrote in news:1189254364.887672.150620@
22g2000hsm.googlegroups.com:

> Hej igen
>
> Jeg har vist fået det til at virke!

Nu er jeg da nysgerrig: Hvad gjorde du for at få det til at virke?

Fra : Due

Dato : 08-09-07 19:50

On 8 Sep., 17:45, Niels Kristian Jensen <n...@internetDYTgruppen.dk>
wrote:
> Due <Duesoeren...@gmail.com> wrote in news:1189254364.887672.150620@
> 22g2000hsm.googlegroups.com:

> Nu er jeg da nysgerrig: Hvad gjorde du for at få det til at virke?

Jeg fandt en kommando (eller 3) jeg skulle køre som root. Derefter
fandt jeg printeren fra en klient og bad om at opdatere driveren, da
det var gjort var der ingen problemer.

Her er kommandoerne:
# db configuration setprop smb UseClientDriver no
# expand-template /etc/samba/smb.conf
# service smb restart

Det fungerer upåklageligt. Så alt i alt tror jeg det har taget omkring
en time at sætte min nye server op....uden forhåndskendskab til andet
end windows.

Det er nu engang de gratis glæder i livet som er bedst