MS Windows
briani 27239
Inst win XP. har Vista nu på en HP bærbar~
Fra : Tatooo

Dato : 05-09-07 20:00

Hej.

En der kan fotælle mig hvor jeg finder en driver hvist nok sata .eller ide
driver. så jeg kan inst Win XP,

Kan ikke finde min disk når jeg inst XP.

Der er pre inst Vista nu. men det vista er ikke noget for konen.

Hørte noget om en fil/ driver man skulle inst. først.?

Det er en HP Bærbar.

Takker på forhånd.

Mvh T

Fra : Lars

Dato : 05-09-07 20:54

"Tatooo" <tatooo@plonk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er pre inst Vista nu. men det vista er ikke noget for konen.
>
> Hørte noget om en fil/ driver man skulle inst. først.?

Hvilken HP bærbar snakker vi om, tror de har lavet ca. 150 slags, model og
model nr.

/Lars

Fra : Lyrik

Dato : 07-09-07 07:36

Den 05.09.2007 kl. 21:00 skrev Tatooo <tatooo@plonk.dk>:

> [...]
>
> Der er pre inst Vista nu. men det vista er ikke noget for konen.
>
> Hørte noget om en fil/ driver man skulle inst. først.?

+++++++++++++++++++
My God du er kommet godt op at køre...
Det nemmeste er at opdrage på konen og tvinge hende til at bruge Vista.

....Nå spøg tilside. Sidst jeg sad med en PC og et SATA drev måtte jeg lede
efter en satadriver som jeg fik downloadet og placeret på en diskette. Du
må søge på Gogle efter SATA driver til ****(ring til HP og spørg), placere
den på en usb-nøgle og under installation lægge mærke til teksten som på
et tidspunkt siger at du skal trykke på (jeg tror det var F6-for at
installere specielle drivere-du trykker på den!). Så knokler den videre
indtil den selv spørger om at måtte få driveren. i med USB-en og så videre
frem.
Nu skriver jeg USB, men det jeg brugte var en diskette. Det har du ikke,
så jeg foreslår USB. Om den kan tage USB under opstart håber jeg på, på
dine vegne, jeg tror også på at den kan. Ellers må den lægges på en CD og
man må se om det vil virke.

Der er en tredie udvej. Koner spiller ikke meget. De surfer og kigger på
shopping, samt de går i "PC-banken" og skriver lidt og laver måske lidt
regneark. Bare man kunne gi' dem noget der virker uden at de indsurfer for
mange virus. Min kone har fået Mac. Nu har jeg slet ingen problemer for
der findes ikke virus til Mac, så man behøver ikke noget antivirusprogram.
Det kører bare hele tiden. Man skal aldrig kigge på konens PC. Man behøver
ikke at ane hvad der foregår på den!))

Men nu sidder din kone med en ny bærbar Windows Vista-PC og hvad så? Ja så
kunne man give hende noget der virkede lige så nemt og virusfrit som Mac.
Man kunne downloade gratis "Xubuntu 6.06.1-desktop i386.iso"(det må
endelig være den og ikke 7.4 eller lignende. Brænde en CD med den og lade
den installere sig. Hele installationen forløber legende let. Den stopper,
man trykker på <Enter> husker sit brugernavn og password-skriver det
endelig ned. Og Voila(hvis den kender al hardwaren i maskinen) får man
skrivebord.
Nu kører den med "live cd" så den har ikke installeret noget. Kører den
efter forventning så trykker man på installering på skrivebordet og så
formatterer den hele harddisken og installerer sig. Virkede den ikke så
slukker man bare ned og den har ikke installeret noget.(Man kan blive ved
at køre Live-cd, men så kan man ikke installere noget særligt)
Hvis man får den installeret så kan den alt det en kone skal bruge. Alle
programmer bliver installeret ved systeminstallationen! Ikke nogen
efterinstallation. Man surfer måske med Firefox i stedet for Internet
Explorer. Ellers vil en kone ikke se nogen forskel. Den er rock-solid og
får ingen virus. Der findes heller ikke virus til Linux. Ja det er en
Linux. Officepakken henter man gratis. Den hedder Open Office. Den ligger
muligvis på installations-cd-en.

Men stadigvæk. Hvis du vil undgå noget bøvl så tving hende til at beholde
Vista!))

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Tatooo

Dato : 09-09-07 09:06

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tx9tyepkcof222@lyriks-computer.local...

> [...]
> Jens
>

> --
> Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,

Hej Jens

lolol den var noget lang den forklaring. men tak.

Hilsen T

Fra : Lyrik

Dato : 09-09-07 19:54

Den 09.09.2007 kl. 10:05 skrev Tatooo <tatooo@plonk.dk>:

> Hej Jens
>
> lolol den var noget lang den forklaring. men tak.
>
> Hilsen T
+++++++++++++++
Hej Tatoo!
Selv tak. Ser du grunden til at forklaringen var lang, var den at jeg
ville hjælpe dig med at presse hende til at beholde Vista eventuelt, hvis
du måtte ønske det. For når hun ser et udprint med den lange procedure, så
forstår hun at hun må slå højhælene sammen og sige "Ay! Ay-Sir!" til sin
tatooverede ægtemand!
Ja det var simpelt hen for at hun skulle acceptere hvad du end måtte ønske
af løsning. Så du kunne få husfred!))
Jeg håber ikke at hun læser med. Men kender jeg kvinder ret, så vil intet
være hende fjernere end at interessere sig for hvad de skriver i en
nyhedsgruppe for fortrinsvis mandfolk!))

Hilsen og pøj pøj fra
Jens