/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Monster drukner tændrør del 2. Ny teori :)
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 16:13

Den er stadig galt med monsteren! :(

Jeg har idag igen haft den skildt af og konstanteret at der er mega
meget benzin på bagsiden af kaburatorerne (den side op imod
luftfilterkassen). Jeg er 99% sikker på den spytter det ud af de 2
dyser der sidder nederst lige i indgangen til kaburatorerne.
man kan lige ane de huller jeg snakker om her:
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/100_1438.jpg

Hvorfor den gør det har jeg to teorier på.

1. Den mekaniske benzin pumpe er stået af fandt jeg idag ud af. Det
render bare lige igennem den. Har tjekket den, den virker ikke! Så
fikser den (hvis det lader sig gøre) eller køber en ny.

2. Der er en slange der sidder mellem kabunaderne, puster man i ryger
der benzin ud af de 2 dyser. Er i tvivl om den slange bare skal hænge
løs, eller om den skal sættes en en lille lukket kasse der sidder i
siden af stellet på mc´en. Kæresten skildte cyklen af første gang, hun
er ikke klar over hvorhenen slangen skal sidde heller :(


Så til de tekniske! Hvorfor i alverden kommer der benzin ud af de 2
små dyser? Det hele sejlede i benzin efter hun havde kørt idag! Den
kørte ellers ok de første 2km igår, men idag havde den igen druknet et
rør. Da jeg tog kaburatorere af idag lå der benzin på studserne ned
til indsugning af topstykke, der var benzin i luftfilterkassen og på
indersiden af vacumspjældene (den side op imod luftfilterkasse). Ja
faktisk så meget at det løb ud igennem den gummistuds der holder
luftfilterkasse sammen med kabunaderne!
Kan ikke se nogle utætheder nogen steder, så det kan kun komme fra de
2 dyser! Har dobbtjekket for utætheder!

Så nogen gode idéer? :)

Hvis der er en der vil yde telefonisk support! er vedkommende mere end
velkommen :) MIt nummer er 20918608 :)
Vil gerne have fejlfundet det i aften, da det kniber med tiden resten
af ugen


 
 
Erling Christensen (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 05-09-07 16:56

On Wed, 05 Sep 2007 08:13:18 -0700, "S.G" <msg1979@gmail.com> wrote:

>Den er stadig galt med monsteren! :(

- Snip -

>
>Så til de tekniske! Hvorfor i alverden kommer der benzin ud af de 2
>små dyser? Det hele sejlede i benzin efter hun havde kørt idag! Den
>kørte ellers ok de første 2km igår, men idag havde den igen druknet et
>rør. Da jeg tog kaburatorere af idag lå der benzin på studserne ned
>til indsugning af topstykke, der var benzin i luftfilterkassen og på
>indersiden af vacumspjældene (den side op imod luftfilterkasse). Ja
>faktisk så meget at det løb ud igennem den gummistuds der holder
>luftfilterkasse sammen med kabunaderne!
>Kan ikke se nogle utætheder nogen steder, så det kan kun komme fra de
>2 dyser! Har dobbtjekket for utætheder!
>
>Så nogen gode idéer? :)
>
>Hvis der er en der vil yde telefonisk support! er vedkommende mere end
>velkommen :) MIt nummer er 20918608 :)
>Vil gerne have fejlfundet det i aften, da det kniber med tiden resten
>af ugen

Har du tjekket, at svømmerne ikke hænger en smule.... Hvor hvis benz.
pumpen ikke lukker som den skal, og svømmer hellere ikke lukker som de
skal, så får du en druknet motor....

Har du en værkstedbog til Monsteren, for der burde der være en tegning
som kan forklare hvad slangen skal sluttes til

Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 21:56

On 5 Sep., 22:50, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Wed, 05 Sep 2007 20:44:04 -0000, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
>
> Hej.
>
> >Betyder det så at svømmerhøjden ikke passer? eller hvorfor opfører
> >den sig pludselig sådan?
>
> For mawer blanding = For lav svømmerstand.
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958www.gruby.dk

Dvs jeg skal finde et sted mellem de 12mm og 14mm? Altså 13mm?

Eller skal jeg bare knalde dem tilbage på de 12mm igen?

Men er vi ikke enige om at svømmehøjden er enten for høj, for lav
eller lige på. Dvs nålindstilling, dyser med mere er ikke afhængig af
svømmerhøjden?


Steen Gruby (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-09-07 22:10

On Wed, 05 Sep 2007 20:55:31 -0000, "S.G" <msg1979@gmail.com> wrote:

Hej Sebastian.
>
>Dvs jeg skal finde et sted mellem de 12mm og 14mm? Altså 13mm?
>
Min erfaring er at en variation i svømmerhøjden på 2 mm er uden
betydning.

>Eller skal jeg bare knalde dem tilbage på de 12mm igen?
>
Jeg undrer mig noget over målemetoden.
Karburatoren sidder meget skråt, så den er svær at justere.
Det billede du viser med slangerne som målemetode er ikke så dårlig.
Er den højde de viser verificeret?

>Men er vi ikke enige om at svømmehøjden er enten for høj, for lav
>eller lige på. Dvs nålindstilling, dyser med mere er ikke afhængig af
>svømmerhøjden?

Det er korrekt.
Men - Svømmerhøjden skal minimum være så høj at tomgangsdyssen "står
under vand", ellers kan den ikke trække væsken op.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 17:10

On 5 Sep., 17:55, Erling Christensen <point...@fabel.dk> wrote:
> On Wed, 05 Sep 2007 08:13:18 -0700, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
> >Den er stadig galt med monsteren! :(
>
> - Snip -
>
>
>
>
>
>
>
> >Så til de tekniske! Hvorfor i alverden kommer der benzin ud af de 2
> >små dyser? Det hele sejlede i benzin efter hun havde kørt idag! Den
> >kørte ellers ok de første 2km igår, men idag havde den igen druknet et
> >rør. Da jeg tog kaburatorere af idag lå der benzin på studserne ned
> >til indsugning af topstykke, der var benzin i luftfilterkassen og på
> >indersiden af vacumspjældene (den side op imod luftfilterkasse). Ja
> >faktisk så meget at det løb ud igennem den gummistuds der holder
> >luftfilterkasse sammen med kabunaderne!
> >Kan ikke se nogle utætheder nogen steder, så det kan kun komme fra de
> >2 dyser! Har dobbtjekket for utætheder!
>
> >Så nogen gode idéer? :)
>
> >Hvis der er en der vil yde telefonisk support! er vedkommende mere end
> >velkommen :) MIt nummer er 20918608 :)
> >Vil gerne have fejlfundet det i aften, da det kniber med tiden resten
> >af ugen
>
> Har du tjekket, at svømmerne ikke hænger en smule.... Hvor hvis benz.
> pumpen ikke lukker som den skal, og svømmer hellere ikke lukker som de
> skal, så får du en druknet motor....
>
> Har du en værkstedbog til Monsteren, for der burde der være en tegning
> som kan forklare hvad slangen skal sluttes til
>
> Mvh
>
> Erling Christensen
> Honda CBR600 F2 '93http://www.min-mc.dk- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg vil gå over og tjekke at svømmerne ikke hænger. Vi llige tjekke
svømerhøjden med det samme, men det ser ud til man skal have et eller
andet til at vinkel kabuartorerne med for at kunne det :(



S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 17:16

On 5 Sep., 17:55, Erling Christensen <point...@fabel.dk> wrote:
> On Wed, 05 Sep 2007 08:13:18 -0700, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
> >Den er stadig galt med monsteren! :(
>
> - Snip -
>
>
>
>
>
>
>
> >Så til de tekniske! Hvorfor i alverden kommer der benzin ud af de 2
> >små dyser? Det hele sejlede i benzin efter hun havde kørt idag! Den
> >kørte ellers ok de første 2km igår, men idag havde den igen druknet et
> >rør. Da jeg tog kaburatorere af idag lå der benzin på studserne ned
> >til indsugning af topstykke, der var benzin i luftfilterkassen og på
> >indersiden af vacumspjældene (den side op imod luftfilterkasse). Ja
> >faktisk så meget at det løb ud igennem den gummistuds der holder
> >luftfilterkasse sammen med kabunaderne!
> >Kan ikke se nogle utætheder nogen steder, så det kan kun komme fra de
> >2 dyser! Har dobbtjekket for utætheder!
>
> >Så nogen gode idéer? :)
>
> >Hvis der er en der vil yde telefonisk support! er vedkommende mere end
> >velkommen :) MIt nummer er 20918608 :)
> >Vil gerne have fejlfundet det i aften, da det kniber med tiden resten
> >af ugen
>
> Har du tjekket, at svømmerne ikke hænger en smule.... Hvor hvis benz.
> pumpen ikke lukker som den skal, og svømmer hellere ikke lukker som de
> skal, så får du en druknet motor....
>
> Har du en værkstedbog til Monsteren, for der burde der være en tegning
> som kan forklare hvad slangen skal sluttes til
>
> Mvh
>
> Erling Christensen
> Honda CBR600 F2 '93http://www.min-mc.dk- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Der er flere de rhar snakket om svømmerhøjden er justeret korrekt.
Hvad jeg har kunne læse mig til på forummer, så justerer man den ved
at bøje en lille metaltdims. Så selve højden burde ikke være ændret!

Jeg tjekker som sagt at de ikke hænger! Og så tjekker jeg lige
svømmehøjdern med det samme. Ser ud til det er forholdsvis nemt at
tjekke!


Erling Christensen (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 05-09-07 17:32

On Wed, 05 Sep 2007 16:15:41 -0000, "S.G" <msg1979@gmail.com> wrote:
-snip -
>
>Der er flere de rhar snakket om svømmerhøjden er justeret korrekt.
>Hvad jeg har kunne læse mig til på forummer, så justerer man den ved
>at bøje en lille metaltdims. Så selve højden burde ikke være ændret!
>
>Jeg tjekker som sagt at de ikke hænger! Og så tjekker jeg lige
>svømmehøjdern med det samme. Ser ud til det er forholdsvis nemt at
>tjekke!

På mine karbs, der skal man tjekket højden ved og vippe dem så den
lige åbner/lukker...

Højden ændre sig rigtig nok ikke uden videre, men vand og skidt kan
have fået dem til og hænge på den lille metalpind som svømmeren nok er
ophængt I...

Har du trykluft, så ville jeg nok tage skille dem ad og blæse dem
igennem... blot så der ikke lige sidder et eller anden og stopper
til....

Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 22:23

On 5 Sep., 23:09, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Wed, 05 Sep 2007 20:55:31 -0000, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
>
> Hej Sebastian.
>
> >Dvs jeg skal finde et sted mellem de 12mm og 14mm? Altså 13mm?
>
> Min erfaring er at en variation i svømmerhøjden på 2 mm er uden
> betydning.
>
> >Eller skal jeg bare knalde dem tilbage på de 12mm igen?
>
> Jeg undrer mig noget over målemetoden.
> Karburatoren sidder meget skråt, så den er svær at justere.
> Det billede du viser med slangerne som målemetode er ikke så dårlig.
> Er den højde de viser verificeret?
>
> >Men er vi ikke enige om at svømmehøjden er enten for høj, for lav
> >eller lige på. Dvs nålindstilling, dyser med mere er ikke afhængig af
> >svømmerhøjden?
>
> Det er korrekt.
> Men - Svømmerhøjden skal minimum være så høj at tomgangsdyssen "står
> under vand", ellers kan den ikke trække væsken op.

Da jeg målte højden spændte jeg kaburatorerene op i en skruetvinge.
Lige der hvor svømmeren kippede ned og lukkede. Dvs der hvor den
hviler på nåledysen.
Det er den beskrivelse der er lagt sammen med det billede jeg linkede
til. Den skulle være på de 14mm.

Men jeg må jo gå ud fra at tomgangsdysen ikke kan suge noget eftersom
cyklen kun kan tage rpm når den får enten choker eller gas.


Så enten skal jeg satse på
1. at oversvømmelse skyldtes snask i nåledyse (som jeg nu har renset)
og/eller en svømmer der hang (det hele sad som det skulle da jeg tog
bunden ud, så ikek ud til der var noget der sad og hang eller noget
der sad i klemme) og så stille tilbage på de 12mm

2. Eller også skal jeg satse på at de 12mm er for højt således der
ryger benzin ud af de dyser der vender op imod luftfilterkassen. Og
derfor gå efter de 13mm


Synes bare at 2´eren ikek giver mening, netop da cyklen har kørt nogle
uger med jetkittet uden problem. Så mon ikke jeg skal gå efter 1´eren?


Den mekaniske benzinpumpe virker stadig ikke. De små mebraner der
sidder indeni den er åbentbart defekte. men der strømmer benzin lige
igennem den. Det forser faktisk ud hvis man fjerne slangen. Det er vel
godt nok? Dvs den pumpe har vel ikke noget med det at gøre?


Steen Gruby (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-09-07 22:34

On Wed, 05 Sep 2007 21:23:11 -0000, "S.G" <msg1979@gmail.com> wrote:

Hej Sebastian.
>
>Da jeg målte højden spændte jeg kaburatorerene op i en skruetvinge.
>Lige der hvor svømmeren kippede ned og lukkede. Dvs der hvor den
>hviler på nåledysen.
>Det er den beskrivelse der er lagt sammen med det billede jeg linkede
>til. Den skulle være på de 14mm.
>
Jeg ville gå tilbage til det oprindelige.
>
>Så enten skal jeg satse på
>1. at oversvømmelse skyldtes snask i nåledyse (som jeg nu har renset)
>og/eller en svømmer der hang (det hele sad som det skulle da jeg tog
>bunden ud, så ikek ud til der var noget der sad og hang eller noget
>der sad i klemme) og så stille tilbage på de 12mm
>
Det ville jeg gøre forsøgsvist.
>
>Synes bare at 2´eren ikek giver mening, netop da cyklen har kørt nogle
>uger med jetkittet uden problem. Så mon ikke jeg skal gå efter 1´eren?
>
Hvorfor skulle det jet kit i ?
>
>Den mekaniske benzinpumpe virker stadig ikke. De små mebraner der
>sidder indeni den er åbentbart defekte. men der strømmer benzin lige
>igennem den. Det forser faktisk ud hvis man fjerne slangen. Det er vel
>godt nok? Dvs den pumpe har vel ikke noget med det at gøre?

Noget undrer mig.
Er du sikker på at det er en benzinpumpe og ikke en vacumstyret
benzinhane.
Jeg kender ikke M600, men det er første gang jeg hører om en
vacumdrevet benzinpumpe.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 22:28

On 5 Sep., 23:23, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
> On 5 Sep., 23:09, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
>
>
>
>
>
> > On Wed, 05 Sep 2007 20:55:31 -0000, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
>
> > Hej Sebastian.
>
> > >Dvs jeg skal finde et sted mellem de 12mm og 14mm? Altså 13mm?
>
> > Min erfaring er at en variation i svømmerhøjden på 2 mm er uden
> > betydning.
>
> > >Eller skal jeg bare knalde dem tilbage på de 12mm igen?
>
> > Jeg undrer mig noget over målemetoden.
> > Karburatoren sidder meget skråt, så den er svær at justere.
> > Det billede du viser med slangerne som målemetode er ikke så dårlig.
> > Er den højde de viser verificeret?
>
> > >Men er vi ikke enige om at svømmehøjden er enten for høj, for lav
> > >eller lige på. Dvs nålindstilling, dyser med mere er ikke afhængig af
> > >svømmerhøjden?
>
> > Det er korrekt.
> > Men - Svømmerhøjden skal minimum være så høj at tomgangsdyssen "står
> > under vand", ellers kan den ikke trække væsken op.
>
> Da jeg målte højden spændte jeg kaburatorerene op i en skruetvinge.
> Lige der hvor svømmeren kippede ned og lukkede. Dvs der hvor den
> hviler på nåledysen.
> Det er den beskrivelse der er lagt sammen med det billede jeg linkede
> til. Den skulle være på de 14mm.
>
> Men jeg må jo gå ud fra at tomgangsdysen ikke kan suge noget eftersom
> cyklen kun kan tage rpm når den får enten choker eller gas.

Det giver bare ingen mening da tomgangsdysen sidder langt nede i
bundkaret! Så der er masser af benzin!


S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 17:38

On 5 Sep., 18:32, Erling Christensen <point...@fabel.dk> wrote:
> On Wed, 05 Sep 2007 16:15:41 -0000, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
>
> -snip -
>
>
>
> >Der er flere de rhar snakket om svømmerhøjden er justeret korrekt.
> >Hvad jeg har kunne læse mig til på forummer, så justerer man den ved
> >at bøje en lille metaltdims. Så selve højden burde ikke være ændret!
>
> >Jeg tjekker som sagt at de ikke hænger! Og så tjekker jeg lige
> >svømmehøjdern med det samme. Ser ud til det er forholdsvis nemt at
> >tjekke!
>
> På mine karbs, der skal man tjekket højden ved og vippe dem så den
> lige åbner/lukker...
>
> Højden ændre sig rigtig nok ikke uden videre, men vand og skidt kan
> have fået dem til og hænge på den lille metalpind som svømmeren nok er
> ophængt I...
>
> Har du trykluft, så ville jeg nok tage skille dem ad og blæse dem
> igennem... blot så der ikke lige sidder et eller anden og stopper
> til....
>
> Mvh
>
> Erling Christensen
> Honda CBR600 F2 '93http://www.min-mc.dk

Ok det gør jeg.
Har fundet en guide til at tjekke højden på de 14mm

Er der ander ting der gør at der kan komme benzin ud af de to huller?



Ukendt (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-09-07 17:53

On Wed, 05 Sep 2007 16:37:53 -0000, S.G wrote:

> Er der ander ting der gør at der kan komme benzin ud af de to huller?

Nej, det er kun når svømmerventiler ikke holder tæt. Forvent at finde en
del skidt i svømmerhusene. Svømmerventilerne kan have taget skade af
snavset, som kan være kilet fast i en evt. gummispids på "nålen" i
ventilarrangementet.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Steen Gruby (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-09-07 19:06

On Wed, 5 Sep 2007 18:52:44 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej.
>
>Nej, det er kun når svømmerventiler ikke holder tæt. Forvent at finde en
>del skidt i svømmerhusene. Svømmerventilerne kan have taget skade af
>snavset, som kan være kilet fast i en evt. gummispids på "nålen" i
>ventilarrangementet.

Jeg vil også sætte mine 5 øre på skidt i nåleventilerne.
Når der vælter benzin ud af tomgangssystemets luftindtag er det
sikkert at der løber for megen benzin i svømmerhusene som følge af
utætte nåleventiler (Den med at nogen skulle have justeret på
svømmerhøjden har jeg svært ved at forestille mig, men derfor kan du
jo godt checke den)..
Det plejer at være et resultat af skidt i tanken.
Har den stået stille længe?
Er der et benzinfilter på den?
Du skriver at pumpen er død - Har den sendt fragmenter ind i
slangerne, og som nu ligger i nåleventilerne?
Jeg ville rense hele brændstofsystemet, incl. nåleventilerne, og
skylle tanken grundigt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 22:47

On 5 Sep., 23:33, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Wed, 05 Sep 2007 21:23:11 -0000, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
>
> Hej Sebastian.
>
> >Da jeg målte højden spændte jeg kaburatorerene op i en skruetvinge.
> >Lige der hvor svømmeren kippede ned og lukkede. Dvs der hvor den
> >hviler på nåledysen.
> >Det er den beskrivelse der er lagt sammen med det billede jeg linkede
> >til. Den skulle være på de 14mm.
>
> Jeg ville gå tilbage til det oprindelige.
>
> >Så enten skal jeg satse på
> >1. at oversvømmelse skyldtes snask i nåledyse (som jeg nu har renset)
> >og/eller en svømmer der hang (det hele sad som det skulle da jeg tog
> >bunden ud, så ikek ud til der var noget der sad og hang eller noget
> >der sad i klemme) og så stille tilbage på de 12mm
>
> Det ville jeg gøre forsøgsvist.
>
> >Synes bare at 2´eren ikek giver mening, netop da cyklen har kørt nogle
> >uger med jetkittet uden problem. Så mon ikke jeg skal gå efter 1´eren?
>
> Hvorfor skulle det jet kit i ?
>
>
>
> >Den mekaniske benzinpumpe virker stadig ikke. De små mebraner der
> >sidder indeni den er åbentbart defekte. men der strømmer benzin lige
> >igennem den. Det forser faktisk ud hvis man fjerne slangen. Det er vel
> >godt nok? Dvs den pumpe har vel ikke noget med det at gøre?
>
> Noget undrer mig.
> Er du sikker på at det er en benzinpumpe og ikke en vacumstyret
> benzinhane.
> Jeg kender ikke M600, men det er første gang jeg hører om en
> vacumdrevet benzinpumpe.

Det kan godt være det er som du siger!
Ihvertfald kunen man inden den fik i stykker nemt tage slangen af uden
der fossede benzin ud! Nu foser benzinen ud så snart man tager slangen
af. :)

Anyway. Jeg har skruet for meget idag!
Det slog mig lige efter jeg havde skrevet det indlæg med de 2
valgmuligheder at jeg for katten da havde glemt at spænde
spændbåndende fra topstyksstudsen til kabunaderne. Så er det jo klart
den kun vil gå on/off med choker, da den så trækker falsk luft!
Var lige ovre og spænde efter. Vupti, så startede den igen uden
problem, tager fint gas, skal den have en lille smule choker for at
holde sig igang, så det er som før :)

Jeg får den samlet imorgen og prøvekørt. Så må vi se om den holder tæt
denne gang! Den smed ihvertfald intet mens den stod derovre i tomgang
og jeg gav gas :)

jeg vender tilbage imorgen hvis det stadig driller :) Men skal vist
have lidt søvn nu, gider ikke løøbe ind i fejl pga glemsomhed (der
sktykdes træthed og for meget skruen, og for mange overvejelser om det
ene og andet) igen :)

Takker foreløbig for indsatsen!



Steen Gruby (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-09-07 23:58

On Wed, 05 Sep 2007 21:47:08 -0000, "S.G" <msg1979@gmail.com> wrote:

Hej Sebastian.
>
>Det kan godt være det er som du siger!
>Ihvertfald kunen man inden den fik i stykker nemt tage slangen af uden
>der fossede benzin ud! Nu foser benzinen ud så snart man tager slangen
>af. :)
>
Det er sørme en vacumdrevet benzinpumpe.
Jeg har fundet en manual til kræet

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 22:56

> Hvorfor skulle det jet kit i ?

Der kom et par termignoni potter på den. Kæresten ville have lidt mere
bulder. De lyder rigtig dejlig dybe de term. Der alrmer ikke på nogen
måde. De er bare dybe.
Snakkede med Mr. Dyno, der sagde at standard nålene ikke duede til
sådanne potter, ja faktsisk at std nålene ikke var til ret meget!
Så han sendte kittet til mig, han har så ydet mailsupport på efter vi
har sat det i. Det er sat i med standard indstillingerne, dvs mht nål
og dyse og blandskrue. Eneste der skulle efterjusteres var
blandskruen. Den skulle have ½ omgang mere (men stqadig inden for
intervallet) inden den tog gassen ordentligt i de lave rpm. Den vil
jeg så lige gå efter igen imorgen når det hele er kørt varm.
Der er stor forskel på hvordan den kører nu med jetkittet og term.
potterne i forhold til standard setuppet. Meget mere smidig og let at
dosere. Mht HK så ved jeg ikek om der er flere. Der er også ligemeget,
da vi er ude efter kørbaheden på cyklen. Og den er bleve markant
forbedret med jetkittet, ja og så et åben filter der kræves inden
jetkittet kan monteres :)


S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 19:26

On 5 Sep., 20:05, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Wed, 5 Sep 2007 18:52:44 +0200, Orla Pedersen
>
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej.
>
>
>
> >Nej, det er kun når svømmerventiler ikke holder tæt. Forvent at finde en
> >del skidt i svømmerhusene. Svømmerventilerne kan have taget skade af
> >snavset, som kan være kilet fast i en evt. gummispids på "nålen" i
> >ventilarrangementet.
>
> Jeg vil også sætte mine 5 øre på skidt i nåleventilerne.
> Når der vælter benzin ud af tomgangssystemets luftindtag er det
> sikkert at der løber for megen benzin i svømmerhusene som følge af
> utætte nåleventiler (Den med at nogen skulle have justeret på
> svømmerhøjden har jeg svært ved at forestille mig, men derfor kan du
> jo godt checke den)..
> Det plejer at være et resultat af skidt i tanken.
> Har den stået stille længe?
> Er der et benzinfilter på den?
> Du skriver at pumpen er død - Har den sendt fragmenter ind i
> slangerne, og som nu ligger i nåleventilerne?
> Jeg ville rense hele brændstofsystemet, incl. nåleventilerne, og
> skylle tanken grundigt.

Pumpen har ikke sendt noget ind i systemmet, da det er sådan en
membran en der viiker via motorens vacum. Har haft den skildt af og
lavet den. Der var ingen løse fragmenter fra den eller steder der var
ødelagt som kunne give fragmenter. Der er benzinfilter på cyklen.

Mht svømmerhøjden, forstår heller ikke hvorfor den skulle kunne
ændres. Men har målt svømmerhøjden. Den er på 12mm på den ene side og
10mm på den anden side.. Hvad jeg kan se på forummer skal den være
14mm!? Bare underligt, da der ikke er pillet ved den!

Jeg har haft nåleventilerne ude. Renset der, ser ikek ud til at der er
skidt på dem eller i hullet.
Og puster jeg alt hvad jeg kan, så lukker det helt tæt når svømmeren
er lukket.

Skal jeg gå efter nålehøjden selvom der ikke er pillet ved den?

Der er billeder af nålehøjden her:
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/DSC01392.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/DSC01391.jpg


Der er monteret et jetkit i cyklen for 1½måned siden, den har kørt
perfekt siden. Problemet kom da den havde stået stille et stykke tid
(1½uge udenfor i regnvejr). Da hun skulle starte løb batteriet tørt.
Vi smed nyt batteri i, og så startede den. Derfra begyndte den at
drukne tændrør.


Flemming Disc (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Flemming Disc


Dato : 05-09-07 19:57


"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1189016760.615630.202080@y42g2000hsy.googlegroups.com...
On 5 Sep., 20:05, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Wed, 5 Sep 2007 18:52:44 +0200, Orla Pedersen
>
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej.
>
<Mht svømmerhøjden, forstår heller ikke hvorfor den skulle kunne
<ændres. Men har målt svømmerhøjden. Den er på 12mm på den ene side og
<10mm på den anden side.. Hvad jeg kan se på forummer skal den være
<14mm!? Bare underligt, da der ikke er pillet ved den!

Det er ikke underligt, jeg ser altid svømmerhøjde efter, når jeg ordner
kabs. og det er tit de ikke står ens, det er jo noget "mekanik" så det kan
ændre sig og drfor er der også den mulighed.
Som jeg ser med de måål på 10 og 12mm, så står svømmerhøjden også rimlig
meget for højt.
Den skal du just ind, men husk der skal ikke trykkes meget på svømmerne, de
skal bare lige "hænge" på svømmernålen.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



S.G (06-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 06-09-07 06:34


> Det er sørme en vacumdrevet benzinpumpe.
> Jeg har fundet en manual til kræet

men død er den :)
det fosser lige igennem :)


S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 19:27

On 5 Sep., 18:52, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Wed, 05 Sep 2007 16:37:53 -0000, S.G wrote:
> > Er der ander ting der gør at der kan komme benzin ud af de to huller?
>
> Nej, det er kun når svømmerventiler ikke holder tæt. Forvent at finde en
> del skidt i svømmerhusene. Svømmerventilerne kan have taget skade af
> snavset, som kan være kilet fast i en evt. gummispids på "nålen" i
> ventilarrangementet.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersenhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/bmwhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Jeg har tjekket op på spidserne. og renset dem.
Når jeg nu puster alt hvad jeg kan igennem benznslangen, så er det
helt tæt. Så er det vel også tæt for benzinen?


S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 19:43

On 5 Sep., 20:27, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
> On 5 Sep., 18:52, Orla Pedersen
>
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> > On Wed, 05 Sep 2007 16:37:53 -0000, S.G wrote:
> > > Er der ander ting der gør at der kan komme benzin ud af de to huller?

Vi har justeret på cyklen affjedring. Den er blevet hævet bag til og
sænket fortil. Men inden for de 5 streger på forgaflen og inden for
det tilladte på bagdæmperen. Men det ændrer jo også kaburatorens
hældning. Men går ikke ud fra det har noget at sige. Det er jo
småting, og ikek konstruktive ændringer


S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 19:45


> Har den stået stille længe?
> Er der et benzinfilter på den?
> Du skriver at pumpen er død - Har den sendt fragmenter ind i
> slangerne, og som nu ligger i nåleventilerne?
> Jeg ville rense hele brændstofsystemet, incl. nåleventilerne, og
> skylle tanken grundigt.

Det gør jeg. Det kanb jo godt være der har lagt noget snavs i den
mekaniske benzinpumpe der er røget videre da den gik i stykker!


Steen Gruby (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-09-07 20:18

On Wed, 05 Sep 2007 18:44:34 -0000, "S.G" <msg1979@gmail.com> wrote:

Hej Sebastian.
>
>Det gør jeg. Det kanb jo godt være der har lagt noget snavs i den
>mekaniske benzinpumpe der er røget videre da den gik i stykker!

Grunden til at jeg hænger så meget i den med "fremmedlegemerne" er at
nålen under normale omstændigheder ikke åbner ret meget.
Slet ikke så meget at småpartikler kan passere mellem nål og sæde.
Sidst vi var på bane havde vi et helvede med utætte nåleventiler.
Helt nye karburatorer, klinisk renset, tanken havde været tørlagt for
reperation.
Alt renset klinisk rent.
Og alligevel måtte vi have nåleventilerne ud et par gange før
"benzinbadet" stoppede.
Og jeg kan garantere at de småstumper vi fandt som årsag var virkelig
mikroskopiske.

Jeg har kigget på billederne af din svømmerhøjde, men det fremgår ikke
hvorledes du måler svømmerhøjden.
Jeg ved ikke hvorledes du måler den, men jeg plejer at holde
karburatorene i "normalstilling" og så puste i benzinslangen.
Så trykker jeg svømmeren langsomt opad indtil luftstrømmen stopper og
fastholder svømmeren der - Nu kan svømmerhøjden måles.
En anden metode er at benytte skydelæren til at løfte svømmeren med.
På den måde kan resultatet aflæses direkte.
Man skal dog passe på at svømmeren ikke "vælter" og dermed forårsager
målefejl.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 19:48

Jeg bliver ved :)

Reelt så har den mekaniske benzinpumpe vel intet at sige? Reelt kan
jeg vel bare pille den af og lade benzinen løbe frit? Det jeg fisker
efter, er om det at den har været i stykker og benzinen bare løb frit
igennem den, har vel intet at gøre med det reelt problem..


S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 21:39

On 5 Sep., 21:18, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Wed, 05 Sep 2007 18:44:34 -0000, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
>
> Hej Sebastian.
>
>
>
> >Det gør jeg. Det kanb jo godt være der har lagt noget snavs i den
> >mekaniske benzinpumpe der er røget videre da den gik i stykker!
>
> Grunden til at jeg hænger så meget i den med "fremmedlegemerne" er at
> nålen under normale omstændigheder ikke åbner ret meget.
> Slet ikke så meget at småpartikler kan passere mellem nål og sæde.
> Sidst vi var på bane havde vi et helvede med utætte nåleventiler.
> Helt nye karburatorer, klinisk renset, tanken havde været tørlagt for
> reperation.
> Alt renset klinisk rent.
> Og alligevel måtte vi have nåleventilerne ud et par gange før
> "benzinbadet" stoppede.
> Og jeg kan garantere at de småstumper vi fandt som årsag var virkelig
> mikroskopiske.
>
> Jeg har kigget på billederne af din svømmerhøjde, men det fremgår ikke
> hvorledes du måler svømmerhøjden.
> Jeg ved ikke hvorledes du måler den, men jeg plejer at holde
> karburatorene i "normalstilling" og så puste i benzinslangen.
> Så trykker jeg svømmeren langsomt opad indtil luftstrømmen stopper og
> fastholder svømmeren der - Nu kan svømmerhøjden måles.
> En anden metode er at benytte skydelæren til at løfte svømmeren med.
> På den måde kan resultatet aflæses direkte.
> Man skal dog passe på at svømmeren ikke "vælter" og dermed forårsager
> målefejl.

Jeg måler lige der hvor den hviler på nålen. Dvs lige der hvor den
lukker helt.



Steen Gruby (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-09-07 21:48

On Wed, 05 Sep 2007 20:39:15 -0000, "S.G" <msg1979@gmail.com> wrote:

Hej.
>
>Jeg måler lige der hvor den hviler på nålen. Dvs lige der hvor den
>lukker helt.
>
Helt fint
(Top Dollar Bredballe)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 21:44

On 5 Sep., 20:57, "Flemming Disc" <discSNA...@discteknik.dk> wrote:
> "S.G" <msg1...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1189016760.615630.202080@y42g2000hsy.googlegroups.com...
> On 5 Sep., 20:05, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:> On Wed, 5 Sep 2007 18:52:44 +0200, Orla Pedersen
>
> > <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> > Hej.
>
> <Mht svømmerhøjden, forstår heller ikke hvorfor den skulle kunne
> <ændres. Men har målt svømmerhøjden. Den er på 12mm på den ene side og
> <10mm på den anden side.. Hvad jeg kan se på forummer skal den være
> <14mm!? Bare underligt, da der ikke er pillet ved den!
>
> Det er ikke underligt, jeg ser altid svømmerhøjde efter, når jeg ordner
> kabs. og det er tit de ikke står ens, det er jo noget "mekanik" så det kan
> ændre sig og drfor er der også den mulighed.
> Som jeg ser med de måål på 10 og 12mm, så står svømmerhøjden også rimlig
> meget for højt.
> Den skal du just ind, men husk der skal ikke trykkes meget på svømmerne, de
> skal bare lige "hænge" på svømmernålen.

De 10 og 12 er på samme kaburator. Bare i hver sin side.

Jeg har indstillet højden til 14mm nu.

Det er 2mm mere end den var før, dvs 14mm har jeg læst mig til på
flere forums. Ved ikke om det er rigtigt! men det er det eneste tal
jeg har kunne finde



Jeg forsøgte at starte den op, den ville ikke starte som den plejede.
Tørnede den vel 30 sekunder i alt. Pillede tændrør ud, det var helt
tørt. Forsøgte derefter med at give gas. Der ville den heller ikke
starte. Der skulle godt med choker på og så startede den ved meget
høje rpm. Kunne ikke få den til at gå i tomgang. Det var enten mange
rpm eller motor gik ud. Kunne lige og lige få den til at gå ved
1500rpm med chokeren, men den kunne ikke holde sig der!

Betyder det så at svømmerhøjden ikke passer? eller hvorfor opfører
den sig pludselig sådan?

Luftskrue, dyser, nåleindstilling er som før.


Steen Gruby (05-09-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-09-07 21:50

On Wed, 05 Sep 2007 20:44:04 -0000, "S.G" <msg1979@gmail.com> wrote:

Hej.
>
>Betyder det så at svømmerhøjden ikke passer? eller hvorfor opfører
>den sig pludselig sådan?
>
For mawer blanding = For lav svømmerstand.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

S.G (05-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 05-09-07 21:49

Har justeret den så den har akkurat samme mål som på dette billede.
Standen står præcis på samme sted (14mm) har haft slange på min, den
står præcis samme sted!

http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/f0383956.jpg

Så fatter ikke hvorfor den nu ikke vil starte


André S Hansen (06-09-2007)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 06-09-07 00:41


"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1189005198.638659.27280@o80g2000hse.googlegroups.com...
Den er stadig galt med monsteren! :(

Jeg har idag igen haft den skildt af og konstanteret at der er mega
meget benzin på bagsiden af kaburatorerne (den side op imod
luftfilterkassen). Jeg er 99% sikker på den spytter det ud af de 2
dyser der sidder nederst lige i indgangen til kaburatorerne.
man kan lige ane de huller jeg snakker om her:
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/100_1438.jpg

Hvorfor den gør det har jeg to teorier på.

1. Den mekaniske benzin pumpe er stået af fandt jeg idag ud af. Det
render bare lige igennem den. Har tjekket den, den virker ikke! Så
fikser den (hvis det lader sig gøre) eller køber en ny.

2. Der er en slange der sidder mellem kabunaderne, puster man i ryger
der benzin ud af de 2 dyser. Er i tvivl om den slange bare skal hænge
løs, eller om den skal sættes en en lille lukket kasse der sidder i
siden af stellet på mc´en. Kæresten skildte cyklen af første gang, hun
er ikke klar over hvorhenen slangen skal sidde heller :(


Så til de tekniske! Hvorfor i alverden kommer der benzin ud af de 2
små dyser? Det hele sejlede i benzin efter hun havde kørt idag! Den
kørte ellers ok de første 2km igår, men idag havde den igen druknet et
rør. Da jeg tog kaburatorere af idag lå der benzin på studserne ned
til indsugning af topstykke, der var benzin i luftfilterkassen og på
indersiden af vacumspjældene (den side op imod luftfilterkasse). Ja
faktisk så meget at det løb ud igennem den gummistuds der holder
luftfilterkasse sammen med kabunaderne!
Kan ikke se nogle utætheder nogen steder, så det kan kun komme fra de
2 dyser! Har dobbtjekket for utætheder!

Så nogen gode idéer? :)

Hvis der er en der vil yde telefonisk support! er vedkommende mere end
velkommen :) MIt nummer er 20918608 :)
Vil gerne have fejlfundet det i aften, da det kniber med tiden resten
af ugen


Har læst om andre, der har samme problem, med benz der pisser ud, af de 2
små huller, på bagsiden af nader

Bare en ide du kan undersøge

http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=33835.0

Læs fra side 1, og se løsning på side 2.

Foto der viser problem

http://img296.imageshack.us/img296/8602/vapourlockeb2.gif

Læs fra side 1, og se løsning på side 2.

lyder underligt, at den ikke kunne stå i 1½ uge, og at alt du gør er
forgæves.

Godt nok en GS500E, men nader ligner meget, der må også være udluftning på
monster nader

Hvis ikke en hveps, så måske andet, der har stoppet udluftning, eller klemt
slange. Fejl 40

Mvh
André S Hansen



S.G (06-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 06-09-07 06:34


> Har læst om andre, der har samme problem, med benz der pisser ud, af de 2
> små huller, på bagsiden af nader
>
> Bare en ide du kan undersøge
>
> http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=33835.0
>
> Læs fra side 1, og se løsning på side 2.
>
> Foto der viser problem
>
> http://img296.imageshack.us/img296/8602/vapourlockeb2.gif
>
> Læs fra side 1, og se løsning på side 2.
>
> lyder underligt, at den ikke kunne stå i 1½ uge, og at alt du gør er
> forgæves.
>
> Godt nok en GS500E, men nader ligner meget, der må også være udluftning på
> monster nader
>
> Hvis ikke en hveps, så måske andet, der har stoppet udluftning, eller klemt
> slange. Fejl 40
>

Hej :)

Jeg har tjekket om åndelangen har frit spil :) Det har den :)


André S Hansen (06-09-2007)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 06-09-07 07:31


"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1189056864.402348.97480@57g2000hsv.googlegroups.com...

> Har læst om andre, der har samme problem, med benz der pisser ud, af de 2
> små huller, på bagsiden af nader
>
> Bare en ide du kan undersøge
>
> http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=33835.0
>
> Læs fra side 1, og se løsning på side 2.
>
> Foto der viser problem
>
> http://img296.imageshack.us/img296/8602/vapourlockeb2.gif
>
> Læs fra side 1, og se løsning på side 2.
>
> lyder underligt, at den ikke kunne stå i 1½ uge, og at alt du gør er
> forgæves.
>
> Godt nok en GS500E, men nader ligner meget, der må også være udluftning på
> monster nader
>
> Hvis ikke en hveps, så måske andet, der har stoppet udluftning, eller
> klemt
> slange. Fejl 40
>

Hej :)

Jeg har tjekket om åndelangen har frit spil :) Det har den :)

Ja nu, men kunne den have været klemt, inden du prøvede at løse problem,
eller ligger den som den skal, og er problemet, der stadig, efter du har
rodet med det, hvis det var udluftslange til kaburator, der var klemt, løste
du jo problemet, ved at skille bike af ?, men som sagt bare en ide, lyder
meget som samme problem, hvis svømmer lukker som de skal, og der stadig
pisser benz ud af toppen af kaburator.

Mvh
André S Hansen



S.G (06-09-2007)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 06-09-07 12:44

On 6 Sep., 08:31, "André S Hansen" <web123bobble...@webspeed.dk(fjern
web123)> wrote:
> "S.G" <msg1...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1189056864.402348.97480@57g2000hsv.googlegroups.com...
>
>
>
>
>
> > Har læst om andre, der har samme problem, med benz der pisser ud, af de 2
> > små huller, på bagsiden af nader
>
> > Bare en ide du kan undersøge
>
> >http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=33835.0
>
> > Læs fra side 1, og se løsning på side 2.
>
> > Foto der viser problem
>
> >http://img296.imageshack.us/img296/8602/vapourlockeb2.gif
>
> > Læs fra side 1, og se løsning på side 2.
>
> > lyder underligt, at den ikke kunne stå i 1½ uge, og at alt du gør er
> > forgæves.
>
> > Godt nok en GS500E, men nader ligner meget, der må også være udluftning på
> > monster nader
>
> > Hvis ikke en hveps, så måske andet, der har stoppet udluftning, eller
> > klemt
> > slange. Fejl 40
>
> Hej :)
>
> Jeg har tjekket om åndelangen har frit spil :) Det har den :)
>
> Ja nu, men kunne den have været klemt, inden du prøvede at løse problem,
> eller ligger den som den skal, og er problemet, der stadig, efter du har
> rodet med det, hvis det var udluftslange til kaburator, der var klemt, løste
> du jo problemet, ved at skille bike af ?, men som sagt bare en ide, lyder
> meget som samme problem, hvis svømmer lukker som de skal, og der stadig
> pisser benz ud af toppen af kaburator.

Jeg tjekker det efter når jeg samler cyklen idag.. Så jeg ved det ikke
er den...
Havde en startet op igår aftes, det så ud til der ikke kom noget ud
nogen steder! Så håber på t når den er samlet helt fædig iadg, at den
bare virker. Min kæreste har fået grå hår af den :) Så håber sq den
dur nu :)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste