Husqvarna 345e, Stihl 250cb eller ?
Fra : BHR

Dato : 06-09-07 07:47

Jeg har en bosch elkædesav, men skal snart fælde 20 stk. 18m høje fyrtræer.
Derefter er det mest for at have en god sav i familien, hvis børnene også
skal fælde et eller andet.Det er nok nu jeg skal investere i en motorsav.

Er det at skyde over målet, at købe Husqvarna 345e, som jeg kan købe til
2995,- i XL incl. tilbehør for 500kr. efter eget valg eller Stihl 250cb skal
jeg give 2675kr. for på nettet.

Fra : Kim S

Dato : 06-09-07 08:45

"BHR" <bhrFJERN@lic-mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er det at skyde over målet, at købe Husqvarna 345e, som jeg kan købe til
> 2995,- i XL incl. tilbehør for 500kr. efter eget valg eller Stihl 250cb
For 18 træer er det "noget" over målet, men større drenge =
større værktøj
En tilbudssav til en tudse kan snildt klare det....
Men HVIS du vil have en go' sav, ville jeg vælge Stihl,
da dens kædespænding er meget nemmere end Husquarna.
Kvalitetsmæssigt er de lige gode.

Mvh, Kim

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-09-07 14:12

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men HVIS du vil have en go' sav, ville jeg vælge Stihl,
> da dens kædespænding er meget nemmere end Husquarna.

Enig med Kim. Men husk nu at købe et par sikkerhedsbukser og
sikkerhedsstøvler også, hvis i ikke har nogen i forvejen.
Hilsen Matthias

Fra : BHR

Dato : 07-09-07 08:55

> Men HVIS du vil have en go' sav, ville jeg vælge Stihl,
> da dens kædespænding er meget nemmere end Husquarna.
> Kvalitetsmæssigt er de lige gode.

Husqvarna 345e har kædestramning uden værktøj. Er det ikke så godt?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-09-07 20:34

> Er det at skyde over målet, at købe Husqvarna 345e, som jeg kan købe til
> 2995,- i XL incl. tilbehør for 500kr. efter eget valg eller Stihl 250cb
> skal jeg give 2675kr. for på nettet.

Jeg har en Stihl 180c, købt på bud for 15-1600. Jeg har fældet 100-150
træer, skæret hundredevis af paller og 13 containere nedbrydningstræ op. med
den og det spiller bare. Lav vægt og rimeligt kraft var grunden til jeg
valgte den, Skal man gå i skoven en hel dag vil jeg hellere gå med en let
sav med færre krafter, end en tung sav med mange krafter.

Stef

Fra : BHR

Dato : 23-09-07 20:12

Jeg købte Husqvarna 345e som jeg nu har 2 week-enders erfaring med:

Meget handy og let at starte - dog ikke første gang hvor jeg nok drukner den
i benzin?

Kædestramningen er meget let uden brug af værktøj.

Skulle jeg købe igen blev det den samme model!

Jeg har også købt sikkerhedstøj fra Hedeselskabets butik i Viborg. Ringede
om eftermiddagen og allerede dagen efter var der en stor pakke med Støvler,
sikkerhedsbukser og hjelm med visir og høreværn.

Det passer godt og virker til at være en god kvalitet. Støvlerne er str. 43
(Tretorn) og er rummelige nok til min fod der normalt bruger 43½ eller 44.
Bukserne er str. 58 og jeg bruger normalt XL.

Fra : Thomas

Dato : 07-09-07 09:07

On 7 Sep., 09:54, "BHR" <bhrFJ...@lic-mail.dk> wrote:

> Husqvarna 345e har kædestramning uden værktøj. Er det ikke så godt?

Kender ikke Husqvarnas udgave af kædestramning uden værktøj men det er
bare genialt på min Stihl.

Synes i øvrigt dit påtænkte lyder lidt som overkill. Var det ikke en
ide at beholde el saven og så leje dig frem når du skal fælde?

VH

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-09-07 20:55

On Fri, 07 Sep 2007 08:07:11 -0000, Thomas <Thomas.Haugaard@gmail.com>
wrote:

>Kender ikke Husqvarnas udgave af kædestramning uden værktøj men det er
>bare genialt på min Stihl.

Enig, det er også den ting på min sav jeg er allermest glad ved. At
saven så virker usandsynlig holdbar og solid, gør det jo ikke ringere.
Jeg anbefaler gerne Stihl af samme grund, selv om jeg ikke har ret meget
erfaring med andre mærker. Som jo nok er lige så gode.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/