Lindoliemaling der bliver skjoldet
Fra : Bo

Dato : 10-07-01 07:28

Jeg har netop restaureret en gammel støbejernsbænk ved at montere nye
brædder på. Disse brædder har jeg malet med hvid lindoliemaling for at de
skal holde længst muligt. Problemet er at malingen er blevet gul og skjoldet
og jeg kan ikke få det gule af med Ajax eller knofedt.
Kan det mon være fordi bænken har stået under et birketræ som har smidt
pollen før malingen var færdig-hærdet ?

Vil den blive skjoldet igen hvis jeg maler den over en gang til med
lindoliemaling ?
Skal jeg (og kan man det?) give bænken træbeskyttelse ovenpå det andet for
at få en pæn (ensartet) hvid farve ?

Hilsen Bo

Fra : Dorte Ringholm Mølle~

Dato : 10-07-01 07:39

On Tue, 10 Jul 2001 08:28:17 +0200, "Bo" <b_radmer@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>og jeg kan ikke få det gule af med Ajax eller knofedt.
>Kan det mon være fordi bænken har stået under et birketræ som har smidt

Kunne det ikke være harpiks, der kommer ud af træet?

--
Hjerteligst
Dorte

Det generer mig ikke at få en privat mail, så længe den ikke generer mig