kan et nyt graffikkort gøre det ?
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-07-01 07:20

Jeg har en k6(400) som kører 375@83mhz i et gammelt tx97 mb og så har jeg en
rendition v2200 3d kort i.....og 100 mb ram....nu er det sådan at jeg gerne
vil spille lidt counter-strike.....

pt. kører spillet fint når der ikke er for mange spillere, når det første
skud affyres hakker grafikken en del...men så bliver det også ok....store
åbne arealer hakker...og ved hæftig aktion hakker det også samt
lagger.........

vil det være nok at sætte et graffikkort tnt2-m64 PCI i....eller skal der
større cpu i ?

mht til rammen betyder det ikk eså meget om der er 128 eller 100 mb i
.....specielt ikke når spillet kører....

bundkortet kan ikke køre hurtigere....og graffikortet er også maxet
ud.....spg er om cpu er maxet ud eller der er mere tilbage så et graffikkort
ville afhjælpe sagen .

vil et voodoo2 være bedre end et tnt2 ? når man ikke har så meget cpu ?

som sagt maskinen skal kunne spille Counterstrike i 640x480 så er det fint
(det er nemlig kun en gæste maskine)

Lasse

Fra : Atcox

Dato : 10-07-01 07:45

> [...]
en
> rendition v2200 3d kort i.....og 100 mb ram....nu er det sådan at jeg

K6-2'eren skulle gerne fortolke en 2x multiplier som en 6x multiplier.
Dvs. 6x66 = 396, 6x75 = 450, 6x83 = 498. Har du prøvet at lege lidt med dem?
Vær dog ikke sikker på at du kan nå 6x83...og husk ordentlig køling

> vil et voodoo2 være bedre end et tnt2 ? når man ikke har så meget cpu ?

Jeg vil da umiddelbart sige et Voodoo 2, eller måske et Voodoo 3.
Andre folk har nok andre meninger...

Mvh,
Pelle Frederiksen.
--
Atcox' Diablo2 Speed up Tips & Tweaks
http://hjem.get2net.dk/atcox/d2

Fra : Per Kristensen

Dato : 10-07-01 08:32

Det er nok dit Rendition der skoder. Køb et GeForce2 MX kort.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-07-01 09:56

geforce mx til pci er bare lidt dyrt til en gæste computer...de koster vist
900 kr det er sådan lige i overkanten synes jeg....og det kan ikke rigtig
genbruges...hvis der kommer en ny computer til så skal det jo helst være
agp...for at udnytte bare lidt

der synes jeg at 550kr er mere rimeligt for en tnt2, men ok man får vel mere
for pengene i en geforce2mx eller hur er der nogen der ved det?

er det alle k6-2 der fortolker multiply 2 som 6 ? jeg troede kun det var fra
500mhz og op at de gjorde det....

Lasse

Fra : Khawk

Dato : 10-07-01 11:34

Min kommentar har ikke helt så meget med spørgsmålet at gøre, men jeg undrer
mig over at du kun kører 75Mhz på bussen, da jeg selv kørte 100Mhz på bussen
på min gamle K6-2 350. Skyldes det din ram?
mvh
Kim
Atcox <atcox@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gvx27.2196$ae6.192173@news010.worldonline.dk...

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-07-01 13:38

mb er af den gamel type der normalt kun skulle kunne køre 66 mhz.....men jeg
har fået fingrene i en k6-2-400.....og for at udnytte den må man så oc mb
til 83 som er det højeste den understøtter.....

og nej rammen er rent faktisk pc100 så den er ikke problemet.

....men nu har jeg hørt i dag at jeg skal kunne sætte multiplyeren til
6.....så må den 400 nok kunne komme op på 450 ellern sårn

Fra : Villy Jensen

Dato : 10-07-01 10:11

> [...]
>
> som sagt maskinen skal kunne spille Counterstrike i 640x480 så er det fint

Jeg vil nu anbefale en større CPU! (og evt. en brugt Voodoo2-accelerator)

(Der kan måske også skimtes større preformance med GeForceMX,
men GeForceMX sparker først røv med CPU over 700 MHz)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy