trægulv på beton
Fra : SB

Dato : 02-09-07 16:10

Nogen steder man kan finde en vejledning i hvordan man gør når man skal
lægge et parketgulv på et betongulv med gulvvarme i?
Har før lagt fliser der, men vil hellere have træ

Søren

Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-09-07 18:55

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen steder man kan finde en vejledning i hvordan man gør når man skal
> lægge et parketgulv på et betongulv med gulvvarme i?
> Har før lagt fliser der, men vil hellere have træ

Genboen har lige lagt noget Junkers med "skum"
bagside. Dette gulv er beregnet til betongulv med
indbygget varme. Det var nemt og hurtigt at ligge,
og der er fin varme i gulvet nu.
Der er snart rådgivningscentre i alle byggemarkeder,
så det er bare at spørge der.

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-09-07 19:25

> [...]
> lægge et parketgulv på et betongulv med gulvvarme i?
> Har før lagt fliser der, men vil hellere have træ

Overfladetemperaturen på trægulvet må ikke komme over 27 grader.

Husk dobbelt dampspærre hvis du lægger junckers. Det er ikke nok med deres
Polyfilt. De forlanger en 0.2 mm PE plastic dampspærre under igen, hvis
garantien skal dække. Det står ikke i lægningsvejledningen af uvisse grunde.

Søg på google på "lamelparket gulvvarme". Så er der masser af hits.

- Martin

Fra : Svend Spanget

Dato : 03-09-07 13:21

SB <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev:
>Nogen steder man kan finde en
>vejledning i hvordan man gør når man skal
>lægge et parketgulv på et betongulv
>med gulvvarme i?
Du kan fuldlime gulvet, men det kræver et helt plant underlag...

Fra : SB

Dato : 03-09-07 15:53

"Svend Spanget (slet ZTFLQ)" <spanget@ZTFLQmail.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan fuldlime gulvet, men det kræver et helt plant underlag...

Ja det tvivler jeg på det er

Mener at have fundet metoden, men der ud over vælger jeg lige at høre
forhandleren ad

Søren

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 04-09-07 07:28

> "Svend Spanget (slet ZTFLQ)" <spanget@ZTFLQmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja det tvivler jeg på det er

Flydespartel - rigtigt anvendt - bør kunne give et helt plant underlag.

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min emailadresse...