Redhat Linux 7.0 -- PC Krav?
Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 10-07-01 03:16

Hejsa

Jeg har en en gammel pc til at stå som jeg gerne vil bruge til
intranet server. Men den har kun 8 mb ram, 800 mb hd og er på "hele"
100 mhz, kan den trække Redhat Linux, MySQL, PHP??

Hvis ikke, er der så andre "linuxer" som jeg ville kunne trække med
ovenstående maskine??

mvh Ryan

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-07-01 05:02

Så vil jeg anbefale en slackware linux, den er lidt mere hardcore at
installere,
men kan sikkert køre på 8 mb.

Jeg tror dog ikke du vil have den helt store success med dynamisk indhold
på maskinen, men held og lykke:)

/Lars

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 10-07-01 09:19

Takker

Jeg har bestemt mig for at købe lidt flere ram og en lidt større hd.
Så jeg kan få Red Hat ind, så er det bare lige om jeg kan fået netværk
til at virke. Jeg prøve Red Hat 6.0 engang og det opkav jeg hurtigt
pga. tids mangel. Nu vil jeg sgu bare lære linux :)

mvh Ryan

Fra : Lars Henriksen

Dato : 10-07-01 09:36

Ryan Jeppesen wrote:
> [...]
> til at virke. Jeg prøve Red Hat 6.0 engang og det opkav jeg hurtigt
> pga. tids mangel. Nu vil jeg sgu bare lære linux :)

Jeg kører en debian 2.2r2 på en P75 m. 48 MB ram og en 800MB disk.
Virker rigtig godt.
En skrabet installation uden X. Da der ikke er nogen konsol til maskinen
(der står i et skab) er jeg glad for 'apt-get' systemet, der findes
under debian.
En sådan box kan godt trække mail og apache/php.

cheers
Lars
--
Lars Henriksen
MIP, SDU. Odense, DK

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-07-01 06:56

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-07-01 14:48

paradise@worldonline.dk (Ryan Jeppesen) writes:

> Jeg har en en gammel pc til at stå som jeg gerne vil bruge til
> intranet server. Men den har kun 8 mb ram, 800 mb hd og er på "hele"
> 100 mhz, kan den trække Redhat Linux, MySQL, PHP??

Jeg havde længe en hjemmeserver stående til at køre Apache med PHP,
MySQL, Postfix (SMTP), BIND (DNS), leafnode (NNTP-cache) og lidt af
hvert. Den kørte RedHat 6.0, og var en dual P90 med 2 GB harddisk og
64 MB RAM.

Jeg må sige at den faktisk var lidt overdimensioneret til de ting jeg
kørte på den

I dit tilfælde vil jeg dog nok sige at du skal se at få fat i noget
mere RAM, men ellers skulle der ikke være de store problemer, så længe
du holder dig til at installere de ting du har brug for, og ikke alt
for meget andet lir, som bare fylder på harddisken.

Det vil nok aldrig blive en rigtig fed oplevelse at køre X på den, men
man kan heldigvis også klare tingene i en konsol eller over SSH.

--
Jacob
It compiles, let's ship it!

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Kent Friis

Dato : 10-07-01 17:30

Den Tue, 10 Jul 2001 02:15:37 GMT skrev Ryan Jeppesen:
>Hejsa
>
>Jeg har en en gammel pc til at stå som jeg gerne vil bruge til
>intranet server. Men den har kun 8 mb ram, 800 mb hd og er på "hele"
>100 mhz, kan den trække Redhat Linux, MySQL, PHP??

"kun"?

Den bærbare jeg har stående her ved siden af har 4MB RAM og en 386 CPU
- jeg måtte dog opgradere HD'en til en 850MB. (Jeg har dog ikke fået
den til at køre endnu - jeg får "illegal instruction").

>Hvis ikke, er der så andre "linuxer" som jeg ville kunne trække med
>ovenstående maskine??

Jeg vil ikke garantere for at RH kan installere med 8MB RAM, men hvis
du konfigurerer den fornuftigt, skulle den sagtens kunne køre når først
den er installeret.

Ellers plejer man at anbefale Slackware eller Debian til mindre
maskiner.

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel

Fra : P og T

Dato : 10-07-01 21:14

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den er installeret.
>
> Ellers plejer man at anbefale Slackware eller Debian til mindre

Hej

Jeg bruger E-Smith server and gateway. Den kan downloades her:
www.e-smith.org. Jeg ved ikke hvor lidt RAM den kan installeres på. Den er
bygget over RedHat 7. Den har alt du skal bruge og kan faktisk installeres
uden at vide noget om LINUX, prøv det, den er faktisk super!

Per

Fra : P og T

Dato : 10-07-01 21:17

> [...]
installeres
> uden at vide noget om LINUX, prøv det, den er faktisk super!

Ups! Hvis du kan så slå Squid fra, den bruger MEGET RAM

Per