/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Pava
Fra : Mathias


Dato : 03-09-07 14:18

Hej gruppe

Jeg har tidligere brugt Pava og været godt tilfreds. Har læst noget om at
selve produktet ikke er godkendt af Teknologisk Institut pga. slidlaget
krakelerer. Er denne fejl i produktet mon blevet rettet? Ville I bruge Pava
hvis I havde tillid til stedet det blev gjort?

Mvh.
_Mathias


 
 
Folmer Rasmussen (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-09-07 14:41

On Mon, 3 Sep 2007 15:18:04 +0200, "Mathias"
<baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote:

>Hej gruppe
>
>Jeg har tidligere brugt Pava og været godt tilfreds. Har læst noget om at
>selve produktet ikke er godkendt af Teknologisk Institut pga. slidlaget
>krakelerer. Er denne fejl i produktet mon blevet rettet? Ville I bruge Pava
>hvis I havde tillid til stedet det blev gjort?

>--

Det er min opfattelse at produktet ikke er så vigtigt.

Det er derimod alfa og omega hvem der sprøjter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Bo Rasmussen (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Bo Rasmussen


Dato : 03-09-07 17:59

> Jeg har tidligere brugt Pava og været godt tilfreds. Har læst noget om at
> selve produktet ikke er godkendt af Teknologisk Institut pga. slidlaget
> krakelerer. Er denne fejl i produktet mon blevet rettet? Ville I bruge
> Pava hvis I havde tillid til stedet det blev gjort?


Direkte sakset fra pava.dk :

"Produkter og arbejdsmetoder er udarbejdet i samarbejde med teknologisk
institut."


Bo



Møller (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 03-09-07 22:29

Bo Rasmussen skrev:
>> Jeg har tidligere brugt Pava og været godt tilfreds. Har læst noget om at
>> selve produktet ikke er godkendt af Teknologisk Institut pga. slidlaget
>> krakelerer. Er denne fejl i produktet mon blevet rettet? Ville I bruge
>> Pava hvis I havde tillid til stedet det blev gjort?
>
>
> Direkte sakset fra pava.dk :
>
> "Produkter og arbejdsmetoder er udarbejdet i samarbejde med teknologisk
> institut."

Det er vist mange år siden. men måske er de taget til nåde igen.

Du kan også finde omtalen: "testet på Danmarks Tekniske Universitet", men
der står bare ikke noget om testresultatet for de pågældende produkter af
tvivlsom oprindelse, det eneste man normalt kan få ud af rapporterne, at de
ikke gør skade.


De er ikke med på listen fra Teknologiske:
http://www.teknologisk.dk/transport/7026

Da jeg for nogle år siden klagede over deres behandling fik jeg at vide, at
de ikke var med i ordningen mere, hvorfor DTI ikke kunne hjælpe mig
det stod ellers på fakturaen, at de var med i ordningen, men det fik DTI
vist fjernet, håber jeg, for det var jo falsk reklame.


Også sakset fra www.pava.dk:
"..En undersøgelse i 1997 af rust i biler viser, at selv nyere biler har
kraftige rustangreb. Fabrikkerne har droppet rustbeskyttelsen, og det
stiller endnu større krav til forbrugernes behandling af bilen....Ovennævnte
fremgår af en artikel i MOTOR 11/1997. Vi er ikke bekendt med tilsvarende
nyere undersøgelser."

Mon der ikke er sket noget med bilerne de sidste 10 år!

Møller



Bo Rasmussen (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Bo Rasmussen


Dato : 04-09-07 08:23


> De er ikke med på listen fra Teknologiske:
> http://www.teknologisk.dk/transport/7026

Det ser ud som om at denne side omhandler:

Værksteds Kontrol Ordningen vedr. Rustbeskyttelse

og at Pava ikke er med i denne ordning.
Mig bekendt foretager FDM stikprøver af biler, der er behandlet hos PAVA.

Om PAVA's produkter opfylder de svenske & finske standarder skal jeg ikke
kunne sige.
Jeg kan kun finde Tektrol, som mener nødvendigt at offentliggøre at de
overholder den svenske & finska standard på nettet.

Men mon ikke alle produkter overholder en eller anden standard c",)



> Også sakset fra www.pava.dk:
> "..En undersøgelse i 1997 af rust i biler viser, at selv nyere biler har
> kraftige rustangreb. Fabrikkerne har droppet rustbeskyttelsen, og det
> stiller endnu større krav til forbrugernes behandling af
> bilen....Ovennævnte fremgår af en artikel i MOTOR 11/1997. Vi er ikke
> bekendt med tilsvarende nyere undersøgelser."
>
> Mon der ikke er sket noget med bilerne de sidste 10 år!

Garanteret.
Nogle af dem er måske rustet bort




Bo



TDN (03-09-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 03-09-07 18:21


"Mathias" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:46dc0988$0$2713$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg har tidligere brugt Pava og været godt tilfreds. Har læst noget om at
> selve produktet ikke er godkendt af Teknologisk Institut pga. slidlaget
> krakelerer. Er denne fejl i produktet mon blevet rettet? Ville I bruge
> Pava hvis I havde tillid til stedet det blev gjort?
>
> Mvh.
> _Mathias

Det er vist et par år siden de brugte det dårlige produkt. Det der er
vigtigt er at påførslen bliver gjort ordentligt. Spørg dig for i dit lokal
område hvem der laver et godt stykke arbejde og vælg dem.

Mvh
Thomas


Ukendt (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-09-07 15:38


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:46dc4287$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er vist et par år siden de brugte det dårlige produkt. Det der er
> vigtigt er at påførslen bliver gjort ordentligt. Spørg dig for i dit lokal
> område hvem der laver et godt stykke arbejde og vælg dem.

Hvor mange års garanti mod rustgennemtæring
gir' de forsk. undervognsbehandlingscentre ?

Er 18 års garanti uden teknologisk ikke
bedre end 15 med ?



Ukendt (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-07 20:06

"Mathias" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote in message
news:46dc0988$0$2713$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg har tidligere brugt Pava og været godt tilfreds. Har læst noget om at
> selve produktet ikke er godkendt af Teknologisk Institut pga. slidlaget
> krakelerer. Er denne fejl i produktet mon blevet rettet? Ville I bruge
> Pava hvis I havde tillid til stedet det blev gjort?
>
Dinitrol i Birkerød laver et godt stykke arbejde.
http://www.gts-antirust.dk/

Du skal sikre dig at man har et detaljeret sprøjteskema til din bil, så man
ikke begraver en eller anden fiffig elektronisk dims, som måske sidder inden
i en skærm eller en dør, i rustbeskyttelsessnask.

Ulrik


Henrik Nevers (03-09-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Nevers


Dato : 03-09-07 21:12

Hej Mathias!

Jeg fik min Avensis behandlet i foråret hos PAVA i Næstved, og den blev
udtrukket til efterkontrol hos FDM. Her blev behandlingen gennemtjekket i en
time i alle hulrum osv. og der var kun ros. Så vidt jeg husker er
kontrolordningen i samarbejde med Teknologisk Inst.

Mvh
Henrik

"Mathias" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46dc0988$0$2713$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg har tidligere brugt Pava og været godt tilfreds. Har læst noget om at
> selve produktet ikke er godkendt af Teknologisk Institut pga. slidlaget
> krakelerer. Er denne fejl i produktet mon blevet rettet? Ville I bruge
> Pava hvis I havde tillid til stedet det blev gjort?
>
> Mvh.
> _Mathias



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408939
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste