MS Windows
briani 27239
ActiveX-objekt
Fra : Preben Boch

Dato : 03-09-07 10:37

Hej
Jeg har lavet en hjemmeside, hvor der indgår lyd, der klikkes på et ord.
På nogle pc'er fungerer det fint - og på andre ikke.
Så får jeg et tilbud om at klikke for at køre et ActiveX-objekt. Men så går
ideen tabt.
Jeg har kigget på Internet Explorer indstillingerne i de "gode" og "dårlige"
computere, men jeg kan ikke se/gennemskue forskellen.
Kan nogen hjælpe mig?
Siden ligger foreløbig som en test på www.havegangen.dk/test og det er siden
"Opgaver", der kan give problemer.
Venlig hilsen
Preben Boch

Fra : Preben Boch

Dato : 03-09-07 11:25

Hej igen
Jeg fandt svaret: på de "dårlige" maskiner mangler Quick Time.
Preben

Fra : Ole C

Dato : 03-09-07 13:39

Preben Boch skrev blandt andet:

> Jeg fandt svaret: på de "dårlige" maskiner mangler Quick Time.

Det bliver maskinerne bestemt ikke "dårlige" af - tværtimod
Men er det ikke også lidt dristigt, at basere effekten på et
trediepartsprodukt?
Langt de fleste besøgende har jo Windows som OS - og dermed en eller anden
udgave af Media Player på maskinen.

--
vh
Ole C.

Fra : Preben Boch

Dato : 04-09-07 12:51

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trediepartsprodukt?
> Langt de fleste besøgende har jo Windows som OS - og dermed en eller anden

Jo, det kan du ha' ret i. Når jeg taler om "dårlige" maskiner mener jeg
selvfølgelig bare, at det er de maskiner, mine AxtiveX-objekter ikke virker
på.
Sagen er, at jeg ikke ved, gvordan jeg skal knytte effekten til Windows
Media Player. Det drejer sig om, at der afspilles en lyd, når der klikkes på
et ord. Siden er lavet i Microsoft Expression Web, så det ville jo være
naturligt.
Jeg tror, jeg vil spørge ovre i dk.edb.internet.webdesign.html.
Preben

Fra : Ole C

Dato : 04-09-07 12:59

Preben Boch skrev blandt andet:

> Jeg tror, jeg vil spørge ovre i dk.edb.internet.webdesign.html.

God idé

--
vh
Ole C.