Uhindret adgang til én pc på Dlink 524 rou~
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-09-07 20:52

Hvordan gør jeg så der OVERHOVEDET ingen regler er for trafik til en given
IP adresse på netværket ?

Det er en d-link AirPlus G DI-524UP

Der skal være åbent for alle porte og ip adresser og hvad der ellers måtte
være.

På forhånd tak

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-09-07 21:10

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> crashed Echelon writing

> Hvordan gør jeg så der OVERHOVEDET ingen regler er for trafik til en
> given IP adresse på netværket ?
>
> Det er en d-link AirPlus G DI-524UP

Smider maskinen i DMZ

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-09-07 05:17

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Smider maskinen i DMZ

Det har jeg prøvet - det giver åbenbart ikke 100% adgang.

> --
> Bjarke Andersen

Thomas

Fra : Hans

Dato : 05-09-07 10:00

Thomas Buus Andersen wrote:
> "Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har jeg prøvet - det giver åbenbart ikke 100% adgang.

Du skal nok være opmærksom på at mange udbydere har lukket for visse porte,
typisk fildeling, smtp og mulighed for at køre egen nyhedsserver.

Hans

Fra : NoOne

Dato : 05-09-07 14:58

On Wed, 5 Sep 2007 06:17:00 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<andersen@thomasbuus.dk> wrote:

>"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Det har jeg prøvet - det giver åbenbart ikke 100% adgang.

hvad skal du tilgå på maskinen ?

RaZoR :)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-09-07 14:19

"NoOne" <mail.test.dk@> skrev i en meddelelse

> hvad skal du tilgå på maskinen ?

Som nævnt i tidligere tråd så kræver firmaets server at jeg logger på med en
nøglekode. Men når den forsøger at connecte
kommer jeg ikke igennem. Der var ingen problemer med min gamle Dlink 604
router.
Det er mit problem.

Thomas

Fra : Hans

Dato : 06-09-07 14:27

Thomas Buus Andersen wrote:
> [...]
> med en nøglekode. Men når den forsøger at connecte
> kommer jeg ikke igennem. Der var ingen problemer med min gamle Dlink

Det handler nok mere om at mac-adressen på routerne ikke er den samme. Prøv
og klon mac-adressen fra D-Link 604 til den nye router.

Hans

Fra : NoOne

Dato : 06-09-07 15:13

On Thu, 6 Sep 2007 15:18:35 +0200, "Thomas Buus Andersen"
> [...]

>nøglekode. Men når den forsøger at connecte
>kommer jeg ikke igennem. Der var ingen problemer med min gamle Dlink 604

ok :) så vi snakker VPN forbindelse ? :) og i så fald hvilken client ?

RaZoR :)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-09-07 15:53

> ok :) så vi snakker VPN forbindelse ? :) og i så fald hvilken client ?
>
> RaZoR :)

Jeg er ikke vildt meget inde i det. men det er sådan en "token" nøglering
der skifter koder hele tiden.
Mon ikke det er Novel - jeg kan ikke helt huske det må jeg indrømme.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-07 17:50

> Jeg er ikke vildt meget inde i det. men det er sådan en "token"
> nøglering der skifter koder hele tiden.
> Mon ikke det er Novel - jeg kan ikke helt huske det må jeg indrømme.

En Token er ikke en protokol, det er en metode at authenticate sig på.
Interessant er hvilken type kryptering du anvender og om den opsætning der
er sat understøtter NAT Traversal.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-09-07 18:09

> En Token er ikke en protokol, det er en metode at authenticate sig på.
> Interessant er hvilken type kryptering du anvender og om den opsætning der
> er sat understøtter NAT Traversal.

Der må jeg melde pas! Så meget er jeg ikke inde i tingene. Jeg finder der
bare underligt
at der er hul igennem med min D Link 604 roter, men ikke med min 524 router.
Samme opsætning, men ikke samme resultat.

Det er iøvrigt Stofa net

Fra : Hans

Dato : 06-09-07 18:32

Thomas Buus Andersen wrote:
> [...]
> at der er hul igennem med min D Link 604 roter, men ikke med min 524
> router. Samme opsætning, men ikke samme resultat.

Det er jo nok fordi du ikke ved hvad der testes for udover
nøglekrypteringen. Prøv og spørg på jobbet om din ip-adresse også er med i
certificeringen, og hvilke andre kriterier som skal opfyldes.

Det kunne jo tænkes at din konto for login skal nulstilles da du har skiftet
router.

Hans

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 09-09-07 12:37

Jeg har nu været oppe for at kigge på det.
Jeg har lavet DMZ til computeren, og ændret mac adressen på min nye router,
så den er som på den gamle.

VPN clienten hedder Nortel.
Desuden er der installeret noget Novel på maskinen.

Nogen der kan hjælpe ?

Thomas

Fra : Roderiet

Dato : 13-09-07 22:26