Wake on lan - ustabil over internet
Fra : TS

Dato : 04-09-07 09:10

Hej,

Jeg har en computer der er sat op til wake on lan. Det virker fint inden for
mit netværk, men er temmelig ustabil over internettet. Når computerne går i
standby kan jeg inden for de første par minutter godt vække den via
internettet. Så snart den har stået i standby i mere end ca. 2 minutter, kan
den ikke længere vækkes via internettet - men kun via computere inden for
netværket.

Jeg bruger en Dlink 624 router og kører Windows XP.

Der er åbnet en port i firewall'en, som jeg bruger til at sende en Magic
Packet til min computeres MAC adresse... og som sagt virker det fint de
første par minutter efter at computeren er gået i standby.

Hvad kan der være galt?

Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-09-07 13:53

On Tue, 4 Sep 2007 10:09:55 +0200, "TS" <ts@FJERNtschmidt.dk> wrote:

> [...]

>Packet til min computeres MAC adresse... og som sagt virker det fint de
>første par minutter efter at computeren er gået i standby.

Du sender magic packet til computeren ip-adresse - og den ophører med
at eksistere få minutter efter computeren slukkes.

Prøv i stedet at sende Magic Packet til broadcast adresse. På den
typisk bredbåndsrouter i netværket 192.168.1.0 er det 192.168.1.255

Desværre er det langt fra alle routere til tillader port forwarding
til broadcast adressen...

<mlr>