/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
"Komfort-Cruiser" til under 200.000kr?
Fra : Klaus G.


Dato : 31-08-07 22:13

Hej.

Hvad findes der af "Komfort-cruisere" til under 200.000kr?

Krav er Aut. gear, læderkabine og klima anlæg. Og så hvide plader.

Indtil videre er jeg stødt på BMW E39 523i/528i Triptronic. Og jeg synes
ikke rigtigt jeg kan finde andre som nærmer sig, når det er helheden man
skal kigge på... Motorstørrelse, holdbarhed, ekstra udstyr, komfort,
reservedelspriser osv..Og så er det jo en flot bil, sådan en halvstor bimmer
:D

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



 
 
Dinovo (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Dinovo


Dato : 31-08-07 23:14

On 31 Aug., 23:12, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> Hvad findes der af "Komfort-cruisere" til under 200.000kr?

Volvo har også lidt og vælge imellem. Volvo 850, V70, S80 - alle kan
fåes til under 200k og med det omtalte udstyr.




Klaus G. (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-07 19:57

> Volvo har også lidt og vælge imellem. Volvo 850, V70, S80 - alle kan
> fåes til under 200k og med det omtalte udstyr.
Jeg har aldrig været stor fan af Volvo design, så det bliver næppe en volvo
jeg køber, men tak for input alligevel :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Klaus D. Mikkelsen (31-08-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-08-07 23:19

"Klaus G." skriver:
>
> Krav er Aut. gear, læderkabine og klima anlæg. Og så hvide plader.

Mangler klima....
http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=39144

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-07 17:53

> Mangler klima....
> http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=39144
Min næste bil må også gerne få mere end -2stjerner i en NCAP test :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Klaus D. Mikkelsen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-09-07 18:00

"Klaus G." skriver:
>
> Min næste bil må også gerne få mere end -2stjerner i en NCAP test :)

Du sætter da også masser af krav.

Omend den "jernklods" jeg henviste til , vil klare sig en del bedre mod
an halvstor bil, end en Getz...

Klaus

--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-07 18:09

> Omend den "jernklods" jeg henviste til , vil klare sig en del bedre mod
> an halvstor bil, end en Getz...
Helt sikkert :)

Men hilser jeg på et træ, så vil jeg hellere sidde i Getz'en :D

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Leo_Jensen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 01-09-07 15:16

On 31 Aug., 23:12, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> Hej.
>
> Hvad findes der af "Komfort-cruisere" til under 200.000kr?
>
> Krav er Aut. gear, læderkabine og klima anlæg. Og så hvide plader.
>
> Indtil videre er jeg stødt på BMW E39 523i/528i Triptronic. Og jeg synes
> ikke rigtigt jeg kan finde andre som nærmer sig, når det er helheden man
> skal kigge på... Motorstørrelse, holdbarhed, ekstra udstyr, komfort,
> reservedelspriser osv..Og så er det jo en flot bil, sådan en halvstor bimmer
> :D
>
> --
> Klaus G. // Seth-Enochwww.seth-enoch.dk/gallery

Jaguar XJ. De koster 200k efter 10-12 år, og de er en hel del klasser
federe end en Bimmer. I hvert fald i min verden...
Og nej, de går ikke nødvendigvis i stykker hver uge og vil heller ikke
nødvendigvis at vælte et almindeligt bilbudget.
Og ja, de kører også fint om vinteren og der kan monteres både
anhængertræk og tagbøjler, når familien skal på tur.

MVH Leo, XJ6 3.2 1992


Mogens (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-09-07 15:25

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:1188656132.229851.212490@r34g2000hsd.googlegroups.com...

> Jaguar XJ.

Jeg er helt enig - og ser man i den private del af Bilbasen, koster
supercharged-udgaven XJR m/326 hk ikke mere (racervogn). Shit
mand en drømmevogn. Pladsen er imidlertid et problem for mig (2 m)
www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=96361&source=2
www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=76552&source=2



Leo_Jensen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 01-09-07 15:35

On 1 Sep., 16:25, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:
> "Leo_Jensen" <maigaard-jen...@stofanet.dk> skrev i en meddelelsenews:1188656132.229851.212490@r34g2000hsd.googlegroups.com...
>
> > Jaguar XJ.
>
> Jeg er helt enig - og ser man i den private del af Bilbasen, koster
> supercharged-udgaven XJR m/326 hk ikke mere (racervogn). Shit
> mand en drømmevogn. Pladsen er imidlertid et problem for mig (2 m)www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=96361&source=2www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=76552&source=2

Den røde har jeg faktisk vist lidt interesse for, men han holdt op med
at svare på mine mails da han fandt ud af at jeg faktisk vidste noget
om Jaguarer. Lidt skummelt, men ellers et par RIGTIG fede køretøjer.
Til 'komfortcruise' er min 3.2 dog rigeligt, men 123 HK mere ville da
ikke være af vejen til 'nødsituationer'.
Skal vi sige 130 k for min ? Så snupper jeg sq en XJR

MVH Leo


Klaus G. (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-07 16:47


"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote in message
news:1188657297.263469.167340@k79g2000hse.googlegroups.com...
On 1 Sep., 16:25, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:
> "Leo_Jensen" <maigaard-jen...@stofanet.dk> skrev i en
> meddelelsenews:1188656132.229851.212490@r34g2000hsd.googlegroups.com...
>
> > Jaguar XJ.
>
> Jeg er helt enig - og ser man i den private del af Bilbasen, koster
> supercharged-udgaven XJR m/326 hk ikke mere (racervogn). Shit
> mand en drømmevogn. Pladsen er imidlertid et problem for mig (2 m)
> www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=96361&source=2
> www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=76552&source=2
>
>> Den røde har jeg faktisk vist lidt interesse for, men han holdt op med
>> at svare på mine mails da han fandt ud af at jeg faktisk vidste noget
>> om Jaguarer. Lidt skummelt,
Det må du gerne uddybe lidt det der :)

>> men ellers et par RIGTIG fede køretøjer.
>> Til 'komfortcruise' er min 3.2 dog rigeligt, men 123 HK mere ville da
>> ikke være af vejen til 'nødsituationer'.
>> Skal vi sige 130 k for min ? Så snupper jeg sq en XJR
326hk er dog lige i overkanten for mig :) Eller, man kan jo aldrig få nok,
men man skal også tænke lidt på omkostningerne synes jeg. Der må immervæk
være flere udgifter på så stor en motor, end en mindre en. Ser vi f.eks. på
Audi, så koster det en Krig at skrue i en RS4, mod bare en alm A4.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Mogens (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-09-07 17:51

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46d989e5$0$2710$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> 326hk er dog lige i overkanten for mig :) Eller, man kan jo aldrig få nok,
> men man skal også tænke lidt på omkostningerne synes jeg. Der må immervæk
> være flere udgifter på så stor en motor, end en mindre en. Ser vi f.eks.
> på Audi, så koster det en Krig at skrue i en RS4, mod bare en alm A4.

Nu er en Jag ikke speciel dyr at holde kørende, hvis blot man kan
skrue en anelse selv. Stumperne køber man til ingen penge i England.
Brændstofforbruget er rimeligt - den bruger først lidt, når du åbner for
sluserne...



Klaus G. (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-07 18:39

> Nu er en Jag ikke speciel dyr at holde kørende, hvis blot man kan
> skrue en anelse selv. Stumperne køber man til ingen penge i England.
Har du kendskab til aktuelle priser? Hvad koster f.eks. skiver og klodser
hele vejen rundt på sådan en XJ/XJR? Køler, hjullejer, tandrem. Altså bare
så man kan få en idé om priserne :) Og ikke mindst sådan en
Supercharger...lyder dyr :)

> Brændstofforbruget er rimeligt - den bruger først lidt, når du åbner for
> sluserne...
Hvad er rimligt? Kan den køre 10km/l hvis man køre fornuftigt, eller er det
ønsketænkning? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Mogens (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-09-07 19:35

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46d9a437$0$2713$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Har du kendskab til aktuelle priser? Hvad koster f.eks. skiver og klodser
> hele vejen rundt på sådan en XJ/XJR? Køler, hjullejer, tandrem. Altså bare
> så man kan få en idé om priserne :) Og ikke mindst sådan en
> Supercharger...lyder dyr :)

Jeg har ikke bladene mere, men normalt er reservedelspriserne
vist i 3 grupper: Original, original efterligning, kopi-dele.

Nogle af annoncørerne på følgende links har priser vist:
www.jag-lovers.org
www.jec.org.uk/jec-new/index.php

> Hvad er rimligt? Kan den køre 10km/l hvis man køre fornuftigt, eller er
> det ønsketænkning? :)

Næ, det kan du jo godt få den til. Jeg vil tro 9-10 km/l,
men normtallet er godt nok 8,3 km/l jvf. bilbasen....



Leo_Jensen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 01-09-07 18:08

On 1 Sep., 17:46, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> "Leo_Jensen" <maigaard-jen...@stofanet.dk> wrote in message
>
> news:1188657297.263469.167340@k79g2000hse.googlegroups.com...
> On 1 Sep., 16:25, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:> "Leo_Jensen" <maigaard-jen...@stofanet.dk> skrev i en
> > meddelelsenews:1188656132.229851.212490@r34g2000hsd.googlegroups.com...
>
> > > Jaguar XJ.
>
> > Jeg er helt enig - og ser man i den private del af Bilbasen, koster
> > supercharged-udgaven XJR m/326 hk ikke mere (racervogn). Shit
> > mand en drømmevogn. Pladsen er imidlertid et problem for mig (2 m)
> >www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=96361&source=2
> >www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=76552&source=2
>
> >> Den røde har jeg faktisk vist lidt interesse for, men han holdt op med
> >> at svare på mine mails da han fandt ud af at jeg faktisk vidste noget
> >> om Jaguarer. Lidt skummelt,
>
> Det må du gerne uddybe lidt det der :)

Jeg sendte en mail med et par indledende spørgsmål, og sælgeren
svarede inden for et par timer. Jeg sendte så en mail med 5-8 mere
uddybende spørgsmål, og han har ikke svaret efter 3 dage. Spørgsmålene
var altså ikke så svære at svare på, men måske han ikke ønsker at
svare skriftligt. Og det kan så være fordi han ikke vil hænges op på
sine svar senere. Og det synes jeg så er lidt skummelt...

>
> >> men ellers et par RIGTIG fede køretøjer.
> >> Til 'komfortcruise' er min 3.2 dog rigeligt, men 123 HK mere ville da
> >> ikke være af vejen til 'nødsituationer'.
> >> Skal vi sige 130 k for min ? Så snupper jeg sq en XJR
>
> 326hk er dog lige i overkanten for mig :) Eller, man kan jo aldrig få nok,
> men man skal også tænke lidt på omkostningerne synes jeg. Der må immervæk
> være flere udgifter på så stor en motor, end en mindre en. Ser vi f..eks. på
> Audi, så koster det en Krig at skrue i en RS4, mod bare en alm A4.

Audi prøver på at lave familiebiler og racerbiler på samme bund, det
skal gøre raketten (for) dyr både at bygge og vedligeholde.
Forskellen på en 'lille' XJ 3.2 som min og en XJR er ikke så voldsom.
Det er begge store kraftige biler. Det er samme motorblok, XJR er bare
på 4 liter og med kompressor. Der imellem findes så den almindelige
4.0 med ca. 250 hk. XJR-gearkassen er elektronisk styret og kan derfor
gå sur på flere måder end en simpel mekanisk styret som min. XJR har
spær i bagtøjet og bremserne er nok lidt større og affjedringen lidt
stivere og lavere, ellers er resten vist langt hen af vejen det samme.
Problemerne med de 326 HK er nok størst når du skal forklare
forsikringen, at den bare er til at køre hyggeture i...

Leo

>
> --
> Klaus G. // Seth-Enochwww.seth-enoch.dk/gallery



Klaus G. (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-07 18:48

> Jeg sendte en mail med et par indledende spørgsmål, og sælgeren
> svarede inden for et par timer. Jeg sendte så en mail med 5-8 mere
> uddybende spørgsmål, og han har ikke svaret efter 3 dage. Spørgsmålene
> var altså ikke så svære at svare på, men måske han ikke ønsker at
> svare skriftligt. Og det kan så være fordi han ikke vil hænges op på
> sine svar senere. Og det synes jeg så er lidt skummelt...
Kan jo være hans arbejde kræver han ikke er hjemme x-antal dage af gangen :)
Jeg vil til at starte med, lade tvivlen komme ham til gode :) Ellers send
mailen igen, kan være den er røget ud ved et uheld.

> Audi prøver på at lave familiebiler og racerbiler på samme bund, det
> skal gøre raketten (for) dyr både at bygge og vedligeholde.
Ved jeg så ikke så meget om :)

> Forskellen på en 'lille' XJ 3.2 som min og en XJR er ikke så voldsom.
> Det er begge store kraftige biler. Det er samme motorblok, XJR er bare
> på 4 liter og med kompressor. Der imellem findes så den almindelige
> 4.0 med ca. 250 hk. XJR-gearkassen er elektronisk styret og kan derfor
> gå sur på flere måder end en simpel mekanisk styret som min. XJR har
> spær i bagtøjet og bremserne er nok lidt større og affjedringen lidt
> stivere og lavere, ellers er resten vist langt hen af vejen det samme.
Tak for beskrivelsen.

> Problemerne med de 326 HK er nok størst når du skal forklare
> forsikringen, at den bare er til at køre hyggeture i...
Hah, jo tak :) Det er vel klogest at sidde ned når man får prisen afvide :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Leo_Jensen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 01-09-07 18:11

On 1 Sep., 19:00, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Klaus G." skriver:
>
>
>
> > Min næste bil må også gerne få mere end -2stjerner i en NCAP test :)
>
> Du sætter da også masser af krav.
>
> Omend den "jernklods" jeg henviste til , vil klare sig en del bedre mod
> an halvstor bil, end en Getz...

Sådan er det. Store biler klarer sig bedre i virkelighedens
'crashtest', fordi chancen for at ramme noget der er på samme
størrelse eller større er meget mindre.

MVH Leo


Leo_Jensen (01-09-2007)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 01-09-07 19:43

On 1 Sep., 19:47, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> > Jeg sendte en mail med et par indledende spørgsmål, og sælgeren
> > svarede inden for et par timer. Jeg sendte så en mail med 5-8 mere
> > uddybende spørgsmål, og han har ikke svaret efter 3 dage. Spørgsmålene
> > var altså ikke så svære at svare på, men måske han ikke ønsker at
> > svare skriftligt. Og det kan så være fordi han ikke vil hænges op på
> > sine svar senere. Og det synes jeg så er lidt skummelt...
>
> Kan jo være hans arbejde kræver han ikke er hjemme x-antal dage af gangen :)
> Jeg vil til at starte med, lade tvivlen komme ham til gode :) Ellers send
> mailen igen, kan være den er røget ud ved et uheld.

Det har du da ret i. Han får mailen en gang mere.

>
> > Audi prøver på at lave familiebiler og racerbiler på samme bund, det
> > skal gøre raketten (for) dyr både at bygge og vedligeholde.
>
> Ved jeg så ikke så meget om :)

Det gør jeg såmænd heller ikke, men forskellen fra basis-A4 til top-A4
er da MEGET større end fra en basis-XJ til en XJR.

>
> > Forskellen på en 'lille' XJ 3.2 som min og en XJR er ikke så voldsom.
> > Det er begge store kraftige biler. Det er samme motorblok, XJR er bare
> > på 4 liter og med kompressor. Der imellem findes så den almindelige
> > 4.0 med ca. 250 hk. XJR-gearkassen er elektronisk styret og kan derfor
> > gå sur på flere måder end en simpel mekanisk styret som min. XJR har
> > spær i bagtøjet og bremserne er nok lidt større og affjedringen lidt
> > stivere og lavere, ellers er resten vist langt hen af vejen det samme.
>
> Tak for beskrivelsen.
>
> > Problemerne med de 326 HK er nok størst når du skal forklare
> > forsikringen, at den bare er til at køre hyggeture i...
>
> Hah, jo tak :) Det er vel klogest at sidde ned når man får prisen afvide :)

Jeg kan da lige fortælle at min koster små 6000 kr/år hos alm. Brand
med ganske lave selvrisikøer osv.
Slet ikke rystende. Elite, postnummer 5500, alle forsikringer hos dem
osv, men alligevel en OK pris.

MVH Leo


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste