Problemer med firmaadgang på D-Link AirPlu~
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 31-08-07 17:32

Hej venner..

Jeg har lige installeret en ny router hos mine forældre. Der er tale om en
D-Link AirPlus G DI-524UP Wireless
Før skiftet havde de en D Link 604.

Efter skiftet er samtlige computere igen (3 stk) på nettet uden problemer.
Men jeg har et problem med min fars. Han er ikke koblet op via trådløs, men
bare ved kabel.
Han har via sit arbejde adgang til deres server for at tjekke mails og gå på
deres fællesdrev mm. Han benytter sådan en "dims" på størrelse med en pakke
tændstikker som skifter
kode en gang i minuttet eller sådan noget.
Men når hans PC forsøger at connecte serveren efter at have indtastet
koderne, kan den ikke få forbindelse til den pågældende IP. Jeg har
sammenlignet indstillingerne i hhv. den gamle og den nye router, og det er
så vidt muligt gjort ens.

Jeg har sågar oprettet hvad der vist kaldes en DMZ adgang? . Den skulle
efter signende tillade ALT trafik til og fra én IP adresse. Jeg har der
indtastet IP på min fars men lige lidt hjælper det.

Er der nogen der har en ide til hvor jeg skal starte med at kigge efter
problemet?

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-09-07 09:51

Kan det have indflydelse at hans computer har WIN2000 ?