Egnet distro til en firewall
Fra : Morten Guldager

Dato : 30-08-07 11:38

Hejsa,

Jeg har en gammel bærbar som jeg tænkte på at lave til en firewall.

Jeg har tidligere brugt SUSE til formålet, men en tidssvarende SUSE stiller
alt for store hardwarekrav for den gamle bærbare.

Lige nu har jeg installeret en ubuntu-server på maskinen. Det fungerer
tilsyneladende fint, og passer fint med min kubuntu-desktop-strategi.

Men om ubuntu-serveren er egnet til firewall ved jeg ikke. Hvad siger I?

Når base-systemet er kørende kommer jeg mit eget iptables framework så det
er ikke en del af spørgsmålet.
Men det er væsentligt at systemet tillader hooks både før og efter at
netkortene er bragt op.

/Morten

Fra : mah_list1@cfsi.dk

Dato : 31-08-07 16:52

Kender flere der er begejstede for http://www.smoothwall.org/

--
Med venlig hilsen/mojn/regards
Martin Hansen

Fra : Nicolai

Dato : 31-08-07 17:05

mah_list1@cfsi.dk wrote:

> Kender flere der er begejstede for http://www.smoothwall.org/

Jeg ved ikke hvor interessant det er for ham i forhold til hans eget
iptables framework.

Men jeg kan supplere med, at jeg synes http://www.ipcop.org/ er bedre
end smoothwall.

Jeg har ikke prøvet den, men så er der jo også http://www.clarkconnect.com/

nicolai

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-07 08:56

"Nicolai" <example@example.invalid> wrote in message

> Men jeg kan supplere med, at jeg synes http://www.ipcop.org/ er bedre
> end smoothwall.

Jeg kan også bedre lide ipcop, men der er jo ikke den vildt store forskel på
smoothwall og ipcop.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.