Hvilke tools til LAN management ?
Fra : Nikolaj

Dato : 29-08-07 21:41

Hej

Jeg søger efter noget software som skal:

Portscanne et LAN

Pinge et LAN

Sende Magic Packets med WOL til computerne på LAN'et

Håndtere login profiler med user/passwords/shares så man kan logge ind med
et enkelt klik fra en menu

Evt måle båndbredden

Evt sniffe TCP pakkerne

Evt filtere med regler som en firewall

Programmet må gerne være et betalingsprogram, da min arbejdsplads betaler

Hilsen Nikolaj

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-08-07 22:03

Nikolaj <nikolaj@nikolaj.invalid> wrote:

> Hej
>
> Jeg søger efter noget software som skal:

<snip>

<http://www.tamos.com>

Fra : Nikolaj

Dato : 03-09-07 22:53

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote in news:1i3mqno.oua3xa2k8yuwN%
hlexa@hotmail.com:

> <http://www.tamos.com>

Pudsigt, jeg har anvendt deres produkt commview i årevis

Har du erfaring med de andre produkter selv ?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-11-07 23:15

> [...]

>Evt filtere med regler som en firewall
>
>Programmet må gerne være et betalingsprogram, da min arbejdsplads betaler

Det er lidt en broget kravspecifikation.

Men jeg vil lige nævne at vi for lidt tid siden valgte Solarwinds til
LAN management og i det store hele er blevet ret begejstret for det.
De få småfejl der er forventes at blive løst i de næste versioner - og
den ikke helt så fede graphing løser vi på et tidspunkt ved at kaste
rrdtool, cacti eller lign. efter det. Enten separat eller ved at bruge
solarwinds poller og trække dataerne ud fra sql'en.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/