Lang nedlukningstid for W98
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 09-07-01 17:58

Jeg har netop installeret et bulk/OEM/Noname et-eller-andet netkort, på en
Windwos 98-maskine, som ser ud til at fungere som det skal. Eneste problem
er, at når man lukker den ned, fryser den i det billede hvor der står "Vent
venligst mens Windows lukker". Det er helt sikkert netkortets skyld, for
hvis man disabler det, lukker den ned normalt. Nogle forslag til hvad der er
galt?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-07-01 18:34

Hej Mikkel

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9ico55$25b7$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> hvis man disabler det, lukker den ned normalt. Nogle forslag til hvad der er

Prøv en ny driver.
Findes en nyere driver ikke, har du nok købt for billigt.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-07-01 18:42

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote in message

> Prøv en ny driver.
> Findes en nyere driver ikke, har du nok købt for billigt.

Du citere da vist net faq´en

Måske det kunne være noget med, at windows prøver at logge af netværket...
Så skal man vist slette login´en... så den ikke skal logge ind/ud ??

Ved det ikke, men en ide´

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-07-01 18:46

Hej Bjarke

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:3b49ece6$0$341$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Du citere da vist net faq´en

U got me...

Jeg havde selv lige læst den i går og synes det var meget rammende.
Specielt med det skumle no-name kort.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-07-01 19:02

Hej "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>

>Du citere da vist net faq´en

Men det er dog ret rammende, selvom det måske er skrevet lidt kontant.

Nogle gange kan man komme afsted med at finde en generisk driver til
chipsættet.

Men generelt er det simpelthen ikke værd at spilde sin tid på for
billige netkort, når man kan få et godt et for under et halvt kilo.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Erik G Christensen

Dato : 09-07-01 19:02

"Mikkel Selsøe Sørensen" wrote:

> [...]
> er, at når man lukker den ned, fryser den i det billede hvor der står "Vent

Prøv micros nedluknings patch, findes på
http://microsoft.com

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-07-01 19:23

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message
> "Mikkel Selsøe Sørensen" wrote:

> Prøv micros nedluknings patch, findes på
> http://microsoft.com

Er det ikke kun, hvis den lukker for hurtigt ned??

Den patch, gør, at den venter 2-3 sekunder før den lukker ned...

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-07-01 19:28

Hej Bjarke

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:3b49f66e$0$319$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Er det ikke kun, hvis den lukker for hurtigt ned??

Hvis det er Win98SE, prøv her:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q239/8/87.asp>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-07-01 19:32

> Hvis det er Win98SE, prøv her:
> <http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q239/8/87.asp>

Ok

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 10-07-01 22:56

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote in message
> [...]

Perfekt, det virkede!! Tak for hjælpen, alle sammen!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Christian Mygind

Dato : 09-07-01 19:33

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Nogle forslag til hvad der er galt?

Problemet KAN være det, at dit kort forsøger at "melde af" til en Browse
Master (den maskine i et peer-to-peer netværk, der vælges til at være den,
der opretholder listen over, hvem der er på nettet). Prøv at disable denne
funktion for netkortet.

/Chr

Fra : Jens

Dato : 10-07-01 21:46

> [...]
> hvis man disabler det, lukker den ned normalt. Nogle forslag til hvad der

De maskiner med Windows 98 som ikke vil lukke ned, har jeg typisk fikset ved
følgende fremgangsmåde:

Indlæst allernyeste driver til netkortet.
Indlæst samtlige "interessante" opdateringer fra
http://windowsupdate.microsoft.com
(Altså OS opdateringer ikke opdateringer til programmer som f.eks. IE,
Messenger osv.)

Problemet opstår typisk fordi Win98 ikke får afsluttet/lukket/logget af
netværksdrev korrekt før nedlukning. Det vil f.eks. nok hjælpe at starte en
DOS-prompt og skrive:
NET USE * /D
og derefter lukke Windows ned.

Jens