En LET linux-dist?
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 27-08-07 13:01

Hejsa,

Hvis jeg nu søger en "lightweight" (jaja, det er alt *nix) Linux-dist. med
grafisk interface, evt. noget integreret OpenOffice, OG BUILT-IN WIRELESS
SUPPORT!!! (ZyXEL G-220 USB adapter) - hvad skal jeg så gå efter?

Jeg er ikke kommandoliniehaj, men kan da følge en how-to.

Derfor er jeg mest af alt interesseret i noget lign. Ubuntu - det vigtigste
er bare at support for trådløst net (WEP kryptering) er inkluderet i
interfacet.

Så. Hjælp mig her?

Troels

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-08-07 13:50

XUbuntu: http://www.xubuntu.org/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-08-07 13:59

Den Mon, 27 Aug 2007 14:00:55 +0200 skrev Troels Plougmann-Olsen:

> [...]
>
> Derfor er jeg mest af alt interesseret i noget lign. Ubuntu - det vigtigste
> er bare at support for trådløst net (WEP kryptering) er inkluderet i

PCLinux er let og hurtig at installere. Desværre er KDE desktop ikke
populært her, fordi Banshee ikke er glad for KDE, og et "ITunes" lignende
musikprogram er et must - "teenagetøser"
Ubuntu med Gnome er ideel, men lidt tungere end PCLinux.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 27-08-07 17:47

Troels Plougmann-Olsen wrote:
> [...]
>
> Derfor er jeg mest af alt interesseret i noget lign. Ubuntu - det vigtigste
> er bare at support for trådløst net (WEP kryptering) er inkluderet i

Uden egentlig at komme med noget forslag, så vil jeg lige gøre opmærksom
på at WEP er udateret, det er ikke stort bedre end en gammeldags
cykellås, på en cykel. Du skal gå efter WPA2

Se:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wired_Equivalent_Privacy

Poul-Erik Andreasen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-08-07 15:07

"Troels Plougmann-Olsen" <generalf@ilure.com> writes:

> Derfor er jeg mest af alt interesseret i noget lign. Ubuntu - det vigtigste
> er bare at support for trådløst net (WEP kryptering) er inkluderet i
> interfacet.

Jamen der er Liveudgaver af Ubuntu, OpenSuSE, og Fedora Core 7 hvor du
bare brænder en CD og booter på den. Virker det, kan du installere
ved at trykke på en knap.

Så kan du også se hvilken du bedst kan lide.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : mah_list1@cfsi.dk

Dato : 31-08-07 16:42

> [...]

> grafisk interface, evt. noget integreret OpenOffice, OG BUILT-IN WIRELESS
> SUPPORT!!! (ZyXEL G-220 USB adapter) - hvad skal jeg så gå efter?

Små distroer er puppy linux og DSL Damm Small Linux
De er begge med GUI, og kan også hentes som live cd, puppy kan enda gemme
data på en multi sessions cd.
Men deres wireless status kender jeg ikke.

--
Med venlig hilsen/mojn/regards
Martin Hansen