iptables
Fra : Jacob

Dato : 26-08-07 22:10

Hejsa NG

Jeg har følgende setup:

En linuxbox med 3 netkort, et inet, et lan og et wlan.

Jeg har fået det til at virke således, at lan og wlan kan gå på nettet, men
ikke snakke med nogle klienter på det andet net, hvilket er fint.

Jeg har så sat vsftpd op med en konfigurations fil for hvert interface, hvor
kryptering er påkrævet på wlan og inet interfacet, problemet er blot at folk
på wlan interfacet kan connecte til lan interfacets ipadresse på linuxboxen
uden kryptering... wlan brugerne kan pinge lan interfacet i linuxboxen men
ikke klienterne på lan siden.

Har forsøgt mig med:
iptables -A INPUT -i $wlanif -d $lanip -j DROP
iptables -A FORWARD -i $wlanif -d $lanip -j DROP ... begge uden virkning...

nogen der kan se hvad jeg gør forkert ?

Mvh Jacob

Fra : Jens Henrik Leonhard~

Dato : 26-08-07 22:43

Hej Jacob.

Et gæt:
Hvis du har flere regler så brug -I i stedet for -A.
Hvis du har en regel før, der matcher,
så kommer disse regler ikke i brug.

Hvis du ikke har flere iptables regler så kan jeg ikke se hvad der er galt.

/Jens Henrik

Fra : Jacob

Dato : 27-08-07 10:07

"Jens Henrik Leonhard Jensen" <jhlj@statsbiblioteket.dk> skrev i en
meddelelse news:46d1f3cd$0$2688$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Et gæt:
Hvis du har flere regler så brug -I i stedet for -A.
Hvis du har en regel før, der matcher,
så kommer disse regler ikke i brug.

---

Kanon, det var lige det der skulle til