MS Windows
briani 27239
Redde stumperne..
Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 25-08-07 10:22

XP Home SP2 :
Efter at systemet gik ned og jeg ikke længere kunne starte
computeren, satte jeg en ny harddisk i og nyinstallerede Windows. Jeg
lod den gamle harddisk sidde i som slave. Jeg kan nu tilgå denne
slave efter en recovery og det er lykkedes mig at starte computeren i
fejlsikker tilstand på den.
Der er en del personlige indstillinger, adresser, billeder osv, som
jeg gerne skulle have over på den nye harddisk, hvordan gør jeg bedst
det. Den ny harddisk er partitioneret i C: (20 GB) og F: (60 GB), den
gamle hedder G: (80 GB).

--
Helge.

Fra : Jack

Dato : 25-08-07 10:48

<helge.hammer@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg gerne skulle have over på den nye harddisk, hvordan gør jeg bedst
> det. Den ny harddisk er partitioneret i C: (20 GB) og F: (60 GB), den

Adresser og mail fra Outlook kan importeres, med outlook´s egen import
funktion. Billeder m.m henter du over via stifinder, eller hvis du er så
smart, at du har total comander så er det hurtigt og nemt. Indstillinger
kræver lige at du beskriver, hvilke indstillinger du snakker om ??

Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 25-08-07 17:07

<46cfeecb$0$16392$88260bb3@free.teranews.com>, Jack
<gopot@***hotmail.com> skrev:

> Adresser og mail fra Outlook kan importeres, med outlook´s egen
> import funktion.

OK, eksport som csv fil, men importen virker ikke. Det må så gøre
manuelt.

> Billeder m.m henter du over via stifinder, eller
> hvis du er så smart, at du har total comander så er det hurtigt og
> nemt.

Hehe, bare jeg kunne finde, hvor hun har lagt billederne :0)
Under recovery er der kreeret en masse foldere med $$$ foran maaske
ligger de der.

> Indstillinger kræver lige at du beskriver, hvilke
> indstillinger du snakker om ??

Her taenker jeg paa skrivebordsikoner, genveje og den slags, skulle
det ikke ligge i documents and settings?

--
Helge.

Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 25-08-07 19:19

<4f17fa1f08helge.hammer@post4.tele.dk>, <helge.hammer@post4.tele.dk>
skrev:
> <46cfeecb$0$16392$88260bb3@free.teranews.com>, Jack

> OK, eksport som csv fil, men importen virker ikke. Det må så gøre
> manuelt.

Jeg har fundet den gamle outlook express frem. Hvis jeg nu markerer
alle meddelelser, og i filer v;lger eksporter, skriver den: #Dette
vil eksportere meddelelser til microsoft outlook eller microsoft
exchange#.
Jeg kan ikke finde andre export muligheder. Det er jo meningen at de
skal over i en anden OE p[ en anden harddisk. ?

--
Helge.

Fra : Jack

Dato : 25-08-07 21:33

> <4f17fa1f08helge.hammer@post4.tele.dk>, <helge.hammer@post4.tele.dk>

Du burde kunne overskrive, ved at flytte filen over i den nye

> [...]
> Jeg kan ikke finde andre export muligheder. Det er jo meningen at de
> skal over i en anden OE p[ en anden harddisk. ?

Kopier alle filerne over i den nye OutlookExpress og overskriv, så burde
det virke. Hvis vi er enige om, at det OE så hedder de noget med *.dbx, og
kan overskrives og så er din mail på plads. Adr. kartotek hedder
brugernavn.wab søg på *.wab, og de kan importeres.
Outlook>filer>importer>adressekartotek

Skrivebordsindstillinger tror jeg jeg ville glemme, da du jo aligevel
starter på en frisk disk, og jeg tror ikke det kan lade sig gøre.

Billeder søg på *.jpg og *.bmp og hvad i ellers har gemt dem som, marker
det hele og flyt det over i en ny mappe på den friske disk