MS Windows
briani 27239
Navn til txt fil?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 24-08-07 22:29

Ved ikke om det er den rigtige gruppe?

Hvis jeg nu har en tekst fil med 2000 navne, hvordan kan jeg så lettest få
lavet en tekstfil per navn?

F.eks:

Navn1
Navn2
Navn3

Bliver til 3 filer:
Navn1.txt
Navn2.txt
Navn3.txt

Kan det lade sig gøre?

// Sid

Fra : jørgen

Dato : 25-08-07 04:21

sls(2770) wrote:
> Ved ikke om det er den rigtige gruppe?
>
> Hvis jeg nu har en tekst fil med 2000 navne, hvordan kan jeg så lettest få
> lavet en tekstfil per navn?
>
> F.eks:
>
> Navn1
> Navn2
> Navn3
>

> Bliver til 3 filer:
> Navn1.txt
> Navn2.txt
> Navn3.txt
>
> Kan det lade sig gøre?

Fra en xp kommandoprompt:

for /f %n in (navne.txt) do fsutil file createnew "%n.txt" 0

-- antager navne.txt ligger i den mappe du afvikler kommandoen fra.
Filerne bliver oprettet i samme mappe

Fra : sls\(2770\)

Dato : 25-08-07 08:29

"jørgen" <na@invalid> skrev i en meddelelse news:46cfa031$0$15894
> Fra en xp kommandoprompt:
>
> for /f %n in (navne.txt) do fsutil file createnew "%n.txt" 0
>
> -- antager navne.txt ligger i den mappe du afvikler kommandoen fra.
> Filerne bliver oprettet i samme mappe

Tak for hjælpen, det virkede fint..

// Sid

Fra : sls\(2770\)

Dato : 25-08-07 08:42

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen, det virkede fint..

Sådan da, den fil ikke lige æøå med? :-/

Fra : jørgen

Dato : 25-08-07 10:00

sls(2770) wrote:

> Sådan da, den fil ikke lige æøå med? :-/

NÅ, så dem vil du også have med. Du kan lave en ny tekstfil: åbn den
originale i wordpad, gå op i "gem som", og vælg ms-dos som filtype. Så
får du en fil med danske bogstaver, som cmd kan læse