MS Windows
briani 27239
Vista
Fra : bbj

Dato : 24-08-07 09:13

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der lige sker når jeg efter at havde
installeret
Vista, tager jeg en sikkerhedskopi på en DVD, men når den når ca halvdelen
går den
i fejl I/O.
Jeg har prøvet flere gange, det samme sker.
Det er en ny HP-maskine, ikke bærbar.

M.V.H
BBJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-07 13:58

Den 24-08-07 10.13 skrev bbj følgende:

> Vista, tager jeg en sikkerhedskopi på en DVD, men når den når ca halvdelen
> går den i fejl I/O.

Det kan være en fejl i driveren til dvd-drevet. Måske du kan finde en
opdatering til driveren på HPs hjemmeside.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt dine data med stærk kryptering - velegnet til bærbare computere

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 24-08-07 17:50

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Det kan være en fejl i driveren til dvd-drevet. Måske du kan finde en
>opdatering til driveren på HPs hjemmeside.

Hvormår er man begyndt at bruge specielle drivere til dvd-drev
(og CD for den sags skyld)?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-07 18:49

Den 24-08-07 18.49 skrev Kerim Ellentoft følgende:

> Hvormår er man begyndt at bruge specielle drivere til dvd-drev
> (og CD for den sags skyld)?

Det har man da altid gjort. Det er dog sjældent nødvendigt, at selv
installere drivere, fordi de generiske, der følger med styresystemet,
som regel er gode nok. Men der er problemer med nogle dvd-drev og Vista.

Hos mig gik Vista tit og ofte ned med blå skærm, når jeg forsøgte at
brænde en dvd, indtil jeg fik opdateret driveren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 25-08-07 09:29

"bbj" <bjarnebo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> går den
> i fejl I/O.
> Jeg har prøvet flere gange, det samme sker.

Sandsynligvis fordi drevet ikke kan li' det medie, du bruger.
Jeg havde samme problem med en HP stationær computer.

Jeg måtte 4 medie-typer igennem før den gad at brænde en backup.
Simpelthen fordi det er nogle billige skod-drev de putter i.
Køb en HP-skive, det burde virke :)

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-08-07 10:15

"CarstenGP (8381)" <cgp.nyheder@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg måtte 4 medie-typer igennem før den gad at brænde en backup.
> Simpelthen fordi det er nogle billige skod-drev de putter i.

I min HP sidder der da en Samsung brænder og det er bestemt ikke en skod
brænder, måske det istedet er nogle skod skiver der bruges
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 25-08-07 11:40

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I min HP sidder der da en Samsung brænder og det er bestemt ikke en skod
> brænder, måske det istedet er nogle skod skiver der bruges

Nu kan jeg ikke huske mærket, på drevet, da det var en firma-pc der blev
købt ind for et absolut minimum-budget, men jeg tvivler på at mærket var
kendt nogen steder. De billigste modeller har til stadighed skod-drev

Jeg fatter bare ikke, hvorfor de ikke bare leverer den skide backup-skive
med maskinen... Den koster jo intet for dem. Men det er jo typisk for HP
(Det gamle Compaq, hvor brugeren helst skal have kontaktet support mindst 5
gange, før der er en chance for det virker)

En billig bambus-pc og en windows-skive, det ved man da hvad er (hvis man
selv samler den altså)