Ergonomisk hækkeklippper?
Fra : /Peter

Dato : 23-08-07 19:18

Var ude til aften med store foreventinger til min nye ledningsfrie,
batteridrevne Black & Decker GTC 610 hækkeklipper, men forventingerne
blev hurtig til stor skuffellse:
Dette er en sikkerheds-to-hånd-på maskinen-klipper, det var min gamle
også, men den var ikke indstillet til et tryk på 5Kg. på begge håndtag
med millimeters tilpasning, så efter 4 meters hæk var begge håndled
fuldstændig svulmede af at skulle trykke og vride samtidig, forarsåget
at det skæve vred der skal til for at få klippeskærene til at køre
lodtre/vinkelret på hækken, mens den er bygget til at ligge vandret når
grebet findes ergonomisk rigtigt, samt det forholdsvis store tryk med
ganske lille margin så klipperen standsede ved ganske lille drejning af
hænderne - ustandselig !

Jeg overvejede med det samme at sætte strips på det af håndtagene,
så jeg kunne blive færdig, men havde dog mine fingre for kære.

Hvor mange har brug for at klippe hækken vandret?
Har de overhovedet prøvet den selv?
Har andre haft samme oplevelser?

Anbefaling af en ægte ergonomisk klipper er kærkommen.

Fra : -::PH::-

Dato : 23-08-07 19:55

"/Peter"

> [...]
> så jeg kunne blive færdig, men havde dog mine fingre for kære.
>
> Hvor mange har brug for at klippe hækken vandret?

Min Bosch 220V gjorde det samme, så den fik strips på bøjlen efter 5
minutter.

Jeg har 7-8-13 alle mine 10 tommelfingre endnu.

Ingen forslag til noget bedre

Per

Fra : /Peter

Dato : 23-08-07 19:57

"-::PH::-" <no-spam@no-spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> minutter.
>
> Jeg har 7-8-13 alle mine 10 tommelfingre endnu.

OK, rart at høre det ikke bare er mig der har "pikhud" på fingrenede

Fra : Lars

Dato : 24-08-07 05:35

/Peter skrev:
> [...]
> Har de overhovedet prøvet den selv?
> Har andre haft samme oplevelser?
>
> Anbefaling af en ægte ergonomisk klipper er kærkommen.

Jonsered sælger hækklippere, hvor det bagerste håndtag er drejeligt, så
du slipper for netop det vrid. Ved dog ikke om de sælger akku-modeller.

Fra : /Peter

Dato : 24-08-07 16:38

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jonsered sælger hækklippere, hvor det bagerste håndtag er drejeligt,
> så du slipper for netop det vrid. Ved dog ikke om de sælger
> akku-modeller.

OK, mange tak jeg skal da kigge efter den