RAM Spørgsmål (ECC)
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 09-07-01 15:23

Hej

Jeg står og skal vælge RAM til min FTP-server som jeg er ved at bygge.

Den kører med et Abit VP6-RAID og 2x1Ghz PIII'ere...

Men hvad med RAM?

Jeg har kigget lidt rundt, og finder 2 slags... Normale PC133 RAM og PC133
RAM med ECC...

Hvad er ECC ?

Kan det betale sig?

Hvad ville i vælge :
1 GB PC133 RAM
512 MB PC133 med ECC RAM

?

Håber på lidt hjælp =)

// Søren

Fra : Madsen

Dato : 09-07-01 15:40

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> skrev:

> Hvad er ECC ?

Error Correction Coding.
Der er indbygget en eller anden funktion i RAM'en så den selv kan
tjekke efter om der er fejl i den. Hvordan det virker aner jeg ikke,
men det var ikke noget jeg gad at ofre penge på. Det er dog ikke
sikkert at jeg bliver populær for den udtalelse, men det må jo stå
for egen regning. :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-07-01 15:52

Hej Madsen

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse news:9icfom$mg0$1@egon.worldonline.dk...

> Error Correction Coding.

Der er nu ikke noget coding i, blot "Error Checking & Correcting".

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Madsen

Dato : 09-07-01 16:08

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev:

[Hvad står ECC for]

> Der er nu ikke noget coding i, blot "Error Checking & Correcting".

<http://www.mit.edu:8001/people/wchuang/cooking/recipes/Roman/www/unix/Unix/Acronyms.txt>
siger følgende:

ECC - Error Checking and Correction
ECC - Error Correction Circuit (CPU, POWER)
ECC - Error Correction Code (CD)

Så du har ret, kan jeg se. Den øverste må være den der bliver
brugt i RAM.

Jeg havde forøvrigt ikke opdaget at Søren snakker om en
server. Her er det måske meget rart med ECC-RAM for med
en server gælder det vel om at lave den så stabil som over-
hovedet mulig skulle man tro.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.