Locktight
Fra : Filip

Dato : 22-08-07 13:16

Findes der et billigere alternativ for denne fantastiske lim.

Filip

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 13:22

Filip wrote:

> Findes der et billigere alternativ for denne fantastiske lim.

Loctite er et handelsnavn for en lang række limtyper, se
http://www.loctite.com/int_henkel/loctite_dk/

Hvad har du brug for?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Filip

Dato : 22-08-07 13:33

> Loctite er et handelsnavn for en lang række limtyper, se
> http://www.loctite.com/int_henkel/loctite_dk/
>
> Hvad har du brug for?

Ok. Jeg tænker specielt på den lille trekantede tupe med 5mg til 30 kr som
man kan købe i Silvan og almindelige dagligvarebutikker. Det er superstærkt
og virker på 10 sek på næsten alle overvflader.

Filip

Fra : Max

Dato : 22-08-07 13:36

Hej Filip

> Ok. Jeg tænker specielt på den lille trekantede tupe med 5mg til 30
> kr som man kan købe i Silvan og almindelige dagligvarebutikker. Det
> er superstærkt og virker på 10 sek på næsten alle overvflader.

Sekundtlim forhandles under mange navne og til mange forskellige
priser, kik på 10 kr. markede, på loppemarkeder og alle sådanne
steder, så finder du ofte dem til billige penge. Hvis du køber mange
og skal langtidsopbevere dem, så put dem i en lukket beholder
og gem dem i køleskabet.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 13:38

Filip wrote:

> Ok. Jeg tænker specielt på den lille trekantede tupe med 5mg til 30
> kr som man kan købe i Silvan og almindelige dagligvarebutikker. Det
> er superstærkt og virker på 10 sek på næsten alle overvflader.

Jeg tror ikke Loctite producerer pakninger med kun 5 mg lim.

Mon ikke det snarere er 5 g? Hvad hedder limtypen?

Fra : Max

Dato : 22-08-07 14:00

Hej Erik

> Mon ikke det snarere er 5 g? Hvad hedder limtypen?

Hvor køber man 5 g Loctite til 30 kr ?

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 14:53

Max wrote:
> Hej Erik

> Hvor køber man 5 g Loctite til 30 kr ?

Nej, jeg undrede mig også lidt. Det kan jo være 2 g, men næppe 5 mg.

Fra : Max

Dato : 22-08-07 14:55

Hej Erik

> Nej, jeg undrede mig også lidt. Det kan jo være 2 g, men næppe 5 mg.

Jo, har du aldrig set den slags blisterpakninger i supermarkedet ?

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 15:06

Max wrote:
> Hej Erik

> Jo, har du aldrig set den slags blisterpakninger i supermarkedet ?

5 mg cyanoacrylatklæber? Nej, det har jeg ved gud ikke.

Jeg har på et tidspunkt set en pakningstype hvor man skulle brække
spidsen af tuben, men jeg har ikke hæftet mig ved mængden. Et gæt er at
der måske har været 0,5 g lim i tuben (= 500 mg).

Jeg har altid kun købt 2 g eller 5 g pakninger, og det væsentligste var
om lukningen af tuben fungerede efter hensigten, dvs. at den holdt sig
ren og kunne åbnes, benyttes og genlukkes igen og igen uden at tubespids
eller indhold blev til en fast masse. Det har været vigtigere end pris
og mængde.

Fra : Max

Dato : 22-08-07 17:52

Hej Erik

> Jeg har på et tidspunkt set en pakningstype hvor man skulle brække
> spidsen af tuben, men jeg har ikke hæftet mig ved mængden. Et gæt er
> at der måske har været 0,5 g lim i tuben (= 500 mg).

Jeg må indrømme at jeg ikke kender mængden i disse bobler,
men den er lille.

> [...]
> holdt sig ren og kunne åbnes, benyttes og genlukkes igen og igen uden
> at tubespids eller indhold blev til en fast masse. Det har været

Det er så fordelen ved de små bobler, dem behøver man ikke
bekymre sig om at lukke, det er åben, brug og smid ud.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 17:58

Max wrote:

> Det er så fordelen ved de små bobler, dem behøver man ikke
> bekymre sig om at lukke, det er åben, brug og smid ud.

Til 30 kr stykket?

Fra : Max

Dato : 22-08-07 19:06

Hej Erik

> Til 30 kr stykket?

Det koster de nu heller ikke, men i en produktionsvirksomhed
er de beløb det drejer sig om jo pebernødder.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 19:16

Max wrote:
> Hej Erik

> Det koster de nu heller ikke, men i en produktionsvirksomhed
> er de beløb det drejer sig om jo pebernødder.

Tja, 30 kr. pr. limning er mange penge.

Hvis man behandler flasken med 5 g Loctite Super Attak Precision godt,
holder den flere år og kan levere mange hundrede limninger. Prisen var
vel ca. 60-70 kr da jeg købte min seneste (frit efter hukommelsen).

Fra : Max

Dato : 22-08-07 19:48

Hej Erik

> Tja, 30 kr. pr. limning er mange penge.

Der kan jo laves mange limninger med selv en lille tube,
og det koster jo også penge at sætte den på plads.

> Hvis man behandler flasken med 5 g Loctite Super Attak Precision godt,
> holder den flere år og kan levere mange hundrede limninger. Prisen var
> vel ca. 60-70 kr da jeg købte min seneste (frit efter hukommelsen).

På hjemmeplan har jeg nu også noget der står i køleskabet i
garagen, de 20 g flasker har stået der i en del år efterhånden.

--
Mvh Max

Fra : Filip

Dato : 22-08-07 18:53

> Mon ikke det snarere er 5 g? Hvad hedder limtypen?

Jo selvfølgelig - 5g. Det heder Super Attac Precision.

Fra : Max

Dato : 22-08-07 19:01

Hej Filip

> Jo selvfølgelig - 5g. Det heder Super Attac Precision.

Der er åbenbart kun 3 g i.

http://www.slivern.dk/shop/sekundlim-gel-3-11641p.html

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 19:11

Max wrote:
> Hej Filip

> Der er åbenbart kun 3 g i.
>
> http://www.slivern.dk/shop/sekundlim-gel-3-11641p.html

Det er ikke en gel-type.

Fra : Filip

Dato : 22-08-07 20:52
Fra : Max

Dato : 22-08-07 21:17

Hej Filip

> Der er 5g i denne:

Der er åbenbart en del varianter

http://www.toolworld.dk/store.php?mkr=27&srt=2

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 22-08-07 19:02

Hej Filip

Denne her er billigere

http://www.modelskibet.dk/product.asp?product=1705&page=1

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 19:12

Max wrote:
> Hej Filip
>
> Denne her er billigere
>
> http://www.modelskibet.dk/product.asp?product=1705&page=1

Dur ikke, i løbet af kort tid er hætten limet fast til tuden. Så når man
aldrig at bruge mere end 10% af indholdet.

Fra : Max

Dato : 22-08-07 19:03
Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 19:13

Max wrote:
> Hej Filip
>
> Og billigere endnu
>
> http://www.discdealer.dk/catalog/product_info.php?products_id=56

Ja, spild bare pengene på det billige skrammel.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-08-07 19:10

Filip wrote:

> Jo selvfølgelig - 5g. Det heder Super Attac Precision.

Jeg har netop sådan en flaske stående, den er mere end et år gammel, vil
jeg tro, og stadig ok. Hvis du kan købe sådan en til 30 kr, får du det
ikke billigere (så vidt jeg husker har jeg givet noget mere for min).

Flasken og hætten er en af de bedste på markedet, og det er en af
forudsætningerne for at den holder så længe at du kan nå at bruge
indholdet (5 g cyanoacrylatklæber er *meget*).

En anden forudsætning er hvordan du behandler flasken. Opbevar den i
køleskab, og rengør tuden med en klud eller serviet når du har brugt af
limen (der må ikke være noget lim mellem tud og hætte). Bank flasken mod
bordet nogle gange så den lim der sidder i tuden flyder ned i flasken,
inden du sætter hætten på igen.

Behandler du den godt, kan den sagtens holde flere år.

Billige flasker og tuber med cyanoacrylatklæber holder ikke ret længe
før hætten og tuden er limet fast sammen.

Fra : Max

Dato : 22-08-07 19:51

Hej Erik

> Behandler du den godt, kan den sagtens holde flere år.

Det er rigtigt, på 20 g flasken vipper jeg spidsen af og
bruger kun skruelåget. Sørger for at den altid står lodret
og når jeg skal bruge det, ja så aplikere jeg det med
en fin tandstik.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 22-08-07 22:15

On Wed, 22 Aug 2007 14:16:25 +0200, "Filip" <annonym@get2net.dk>
skrev:

>Findes der et billigere alternativ for denne fantastiske lim.

Er det ikke gevindlim?
Vh Per
skype

Fra : Max

Dato : 22-08-07 22:44

Hej Per

> Er det ikke gevindlim?

Det er sekundlim, cyanoakrylatklæber.

--
Mvh Max

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-08-07 23:04

Per H wrote:

> Er det ikke gevindlim?

Det er korrekt at loctite også laver forskellige produkter til
forsegling/tætning/pakning/smøring etc derunder lim til gevindtætning samt
gevindsikring

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Per H

Dato : 23-08-07 18:07

nåe ja det mente jeg også.
Vh Per
skype

Fra : HvB

Dato : 24-08-07 06:26

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> On Thu, 23 Aug 2007 00:04:10 +0200, "Peter Lykkegaard"
> <plykkegaard@gmail.com> skrev:

Og så er den originale på tilbud i Fakta fra på søndag:
http://www.fakta.dk/avis/default.asp?nextweek=1

Side 7.

HvB

Fra : Filip

Dato : 24-08-07 08:07

> Og så er den originale på tilbud i Fakta fra på søndag:
> http://www.fakta.dk/avis/default.asp?nextweek=1
>
> Side 7.

Jeg kan altså ikke finde den på side 7 eller nogle andre steder i bladet.

Filip

Fra : Max

Dato : 24-08-07 08:27

Hej Filip

> Jeg kan altså ikke finde den på side 7 eller nogle andre steder i
> bladet.

Kik på side 9 i uge 35.

--
Mvh Max

Fra : HvB

Dato : 24-08-07 11:48

> Kik på side 9 i uge 35.

Undskyld det er ganske rigtigt på side 9, under 30-krs marked!
HvB

Fra : chrismark@forum.dk

Dato : 28-08-07 17:20

Prøv www.el-fly.dk

Vælg; WEBSHOP TILBEHØR LIM

20g 35.- kr.

Chrismark

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-08-07 21:17

Filip skrev:

> Findes der et billigere alternativ for denne fantastiske lim.

Jeg plejer at købe en posefuld ad gangen i Tigerbutikken - de koster vist en
tier stykket.
Hans

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 03-09-07 20:19

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et billigere alternativ for denne fantastiske lim.
>
> Filip

Hvad med denne
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=720&iItemId=83197 fra
http://www.biltema.dk