Hvor meget fylder DHCP?
Fra : Buck

Dato : 09-07-01 10:52

Hejsa,
jeg vil bygge en DHCP til at håndtere IP adresser til omkring 150 enheder.

Jeg har skrabet en gammel PC sammen der skal stå køre DHCP, og KUN DHCP!

Jeg overvejer at kaste mig over LRP, da den kan ligge på en diskette, men
jeg har lige et par spørgsmål først...

Hvor meget plads skal en DHCP server bruge for at holde styr på sine IP
lister?

Ligger listerne på disken eller i Ram?

Der er 40 MB ram + 256 kb cache i maskinen og jeg havde egentlig ikke tænkt
mig at smide nogen harddisk i.

Kan det lade sig gøre med en enkelt floppy?

Jeg kan vel ikke skrivebeskytte min floppy hvis DHCP bruger disken til sine
lister?

Er der evt. en anden en-disk distro der er mere egnet?
(Nej! Jeg kompilerer ikke min egen distro!!)

Det er vel lige meget hvilken IP adresse DHCP serveren selv har? Klienterne
søger vel alligevel efter en mulig DHCP?
--
/Buck

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-07-01 11:46

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 09-07-01 13:30

buck@ehj.dk (Buck) skrev i
<3b498009$0$324$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Der er 40 MB ram + 256 kb cache i maskinen og jeg havde egentlig ikke
>tænkt mig at smide nogen harddisk i.
>
>Kan det lade sig gøre med en enkelt floppy?

ja, jeg har gode erfaringer med:

http://www.zelow.no/floppyfw/

>Jeg kan vel ikke skrivebeskytte min floppy hvis DHCP bruger disken til
>sine lister?

Ovenstående virker fint med skrivebeskyttet floppy og DHCP server, 40 MB
RAM er mere end nok. Der var 16 MB i den PC jeg så køre...

>Det er vel lige meget hvilken IP adresse DHCP serveren selv har?
>Klienterne søger vel alligevel efter en mulig DHCP?

Ja, men klient og server skal kunne "broadcaste" til hinanden dvs. samme
subnet (det er i hvert fald min erfaring)