Installation af Xubuntu på ældre bærbar
Fra : allanmaler@gmail.com

Dato : 20-08-07 06:54

Hej med jer

Ud fra tidligere råd fra denne gruppe, gav jeg mig i kast med
installationen af Xubuntu på en Compaq bærbar. 600MHz PIII, 128 ram,
12 gb HD.

Den starter fint op fra cd'en og fra menuen vælger jeg installation af
Xubuntu. Derefter sker der bare ikke rigtig noget...
CD-rom drevet kører næsten konstant og HD'en loader næsten også
konstant. Men der er intet på skærmen. Med jævne mellemrum ser jeg
musemarkøren fremme (kan dog ikke bevæge den).

Kan det have noget at gøre med ram? Den fik lov at stå i 10 timer
igår, hvorefter jeg slukkede den....

Er der nogen der kan hjælpe lidt?

/Allan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-08-07 07:12

"allanmaler@gmail.com" <allanmaler@gmail.com> writes:

> Ud fra tidligere råd fra denne gruppe, gav jeg mig i kast med
> installationen af Xubuntu på en Compaq bærbar. 600MHz PIII, 128 ram,
> 12 gb HD.

Jeg har haft nogen underlige problemer med Xubuntu 7.04.

Jeg vil foreslå dig at hente "alternate"-CD'en og lave en tekstbaseret
installation.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : allanmaler@gmail.com

Dato : 21-08-07 06:33

On 20 Aug., 08:12, nospam0...@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen)
wrote:

> Jeg har haft nogen underlige problemer med Xubuntu 7.04.
>
> Jeg vil foreslå dig at hente "alternate"-CD'en og lave en tekstbaseret
> [...]

Mange tak for rådet!
Så gik det hele meget bedre!
Det hele kørte ind uden problemer, dog kunne den ikke helt finde ud af
det med netværk under installationen, men ellers var der ikke noget at
bemærke
Nu skal det blive spændende at komme videre med!

Mvh Allan