SCSI-controller - billig og Win2000
Fra : Klaus Jensen

Dato : 09-07-01 09:27

Hej!

Da jeg skal have min Plextor SCSI-grill over i en anden pc, der ikke har
SCSI-controller, står jeg nu og mangler en billig SCSI-controller. Den skal
udelukkende drive CD-brænderen.

Det er alfa og omega der er drivere til Win2000 og at det er fra et
nogenlunde seriøst firma, der er gode til hurtigt at lave drivere til nye
Windows-versioner.

Jeg vil helst ikke give mere end 2-400kr.

Jeg har kigget på:
http://www.tekram.com/hot_products.asp?Product=DC-3X5_Series

Men den ser ikke ud til at have Win2000-drivere (de nævner en stribe andre
mere eller mindre obskure OS'er, men ikke Win2k). Den koster ellers kun ca.
300kr.

Adaptec laver også en 2904, som godt nok koster omkring 400kr, men det
klinger lidt bedre... Den er der også allerede drivere til i Windows 2000:

http://www.adaptec.com/worldwide/support/supporteditorial.html?prodkey=Windo
ws_2000_Support

---
Klaus
http://www.klausjensen.dk

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 09-07-01 09:34

Tekram DC-395 er ret besværlig at få til at køre. Du kan i værste fald
risikere at skulle prøve alle pci-soklerne af. - Det er vist noget med delte
ressourcer, pci soklerne imellem....
Hvis du senere skulle få lyst, kan denne controller også bruges som bootable
harddisk controller, da der er bios på boardet.
Windows 2000 driverne er ikke problemet - de findes!

Adaptec 2904 er udelukkende beregnet til cddrev, scannere osv., da det ikke
indeholder en bios.
- Til gengæld virker det når du sætter det i, og du skal ikke installere
drivere....

Hilsner

Fra : Klaus Jensen

Dato : 09-07-01 09:52

Say no more!

Jeg bestiller fluks en Adaptec hos Midt Data.

Jeg vil ikke spilde 2 minutter med produkter, der ikke er drivere til, eller
som det kræver en masse bøvl at få til at køre.

Tak for hjælpen, du har muligvis sparet mig for en del bøvl. :)

- Klaus