Se filer på Windows XP maskine
Fra : Preben Andersen

Dato : 18-08-07 13:15

Jeg forsøger mig i øjeblikket med Open Suse 10.2 og vil gerne kunne se
dokumenter og andre ting, jeg har liggende på en Windows XP maskine.
Samba server og Samba klient er installeret på Linux-maskinen, men jeg
kan ikke se de delte drev. Skal der installeres noget på
Windows-maskinen for at det kan lade sig gøre?

--
Venlig hilsen
Preben

Fra : carsten

Dato : 19-08-07 09:21

Preben Andersen wrote:

> [...]
> kan ikke se de delte drev. Skal der installeres noget på
> Windows-maskinen for at det kan lade sig gøre?

Nej der skal ikke installeret noget på windåsen,
du bugte kunde finde windåsen med Smb4K
det kan ske at du har en firewall på windåsen der er fuldstændig paranoid
/Carsten

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-08-07 18:41

"carsten" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du bugte kunde finde windåsen med Smb4K
> det kan ske at du har en firewall på windåsen der er fuldstændig

Tak for det Carsten.
Smb4K er nu installeret og det virker sørme. Det undrer mig bare, at
Smb4K ikke er nævnt i de vejledninger, jeg har set, f.eks. denne:
http://suse.linuxin.dk/#windows

mvh/Preben

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 23-08-07 18:23

Den Sun, 19 Aug 2007 10:21:06 +0200 skrev carsten:

> Nej der skal ikke installeret noget på windåsen,
> du bugte kunde finde windåsen med Smb4K
> det kan ske at du har en firewall på windåsen der er fuldstændig paranoid
> /Carsten

Firewallen må skisme være paranoid for den kalder også windows for
"windåsen".

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/