Downloade komplette IP adresse lister
Fra : John

Dato : 17-08-07 12:21

Jeg har en webside, hvor man får vist sin IP adresse med tilhørende brugsret
forhold. Det virker fint med europæriske IP adresser, da jeg har downloadet
den komplette IP adresse allokering fra RIPE, men er der nogen der ved
hvorhenne man finder denne liste fra f.eks. ARIN? Jeg kan ikke finde den på
deres side, så måske kan man slet ikke få adgang til den?

AfriNIC (African Network Information Centre) - Africa Region
APNIC (Asia Pacific Network Information Centre) - Asia/Pacific Region
ARIN (American Registry for Internet Numbers) - North America Region
LACNIC (Regional Latin-American and Caribbean IP Address Registry) - Latin
America and some Caribbean Islands
RIPE NCC (Réseaux IP Européens) - Europe, the Middle East, and Central Asia

RIPE har jeg men jeg mangler resten.

Siden hedder http://ipinfo.dk/ hvis man vil se hvad jeg mener.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 19-08-07 10:08

John wrote:

> RIPE har jeg men jeg mangler resten.
> Siden hedder http://ipinfo.dk/ hvis man vil se hvad jeg mener.

Hvorfor ikke bare gå ud og hente oplysningerne live med WHOIS? Jeg
prøvede lige siden, og der tog opslaget af oplysningerne alligevel så
lang tid, at det lige så godt kunne have været hentet fra WHOIS.

Ved at hente dem, når der bliver forespurgt, slipper du også for at have
en lokal database liggende med alle oplysningerne, og du slipper for at
opdatere den.

Du kan evt. cache svarende i en vis periode, hvis du vil spare på de
udgående opslag.

--
Jens

Fra : John

Dato : 20-08-07 09:01

> Hvorfor ikke bare gå ud og hente oplysningerne live med WHOIS? Jeg prøvede
> lige siden, og der tog opslaget af oplysningerne alligevel så lang tid, at
> det lige så godt kunne have været hentet fra WHOIS.

Man kan ikke lave ubegrænset opslag på WhoIs - efter X antal tusinde opslag
spærres IP adressen fra yderligere opslag.