nilfisk alto central støvsuger
Fra : tl1000r4ever

Dato : 15-08-07 17:44

hej

jeg er ved at lave hus.....og ved den lejlighed tænker jeg på at installerer
en alto central støvsuger.

men jeg kender ingen som har såden en i forevejen og mangler lidt info om
godt og ondt om sådan en !

Hilsen Thomas

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 15-08-07 18:55

"tl1000r4ever" <tl1000r4ever@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installerer en alto central støvsuger.
>
> men jeg kender ingen som har såden en i forevejen og mangler lidt info om

Hej Thomas

Jeg har selv centralstøvsuger (Frithiof), det er simpelthen det bedste jeg
har puttet i mit hus.
Den smider jo luften ud af huset, så du slipper for den kedelige lugt.

Bare se at få den lavet.

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae

Fra : Henrik 4100

Dato : 15-08-07 21:14

"tl1000r4ever" <tl1000r4ever@cool.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>

> men jeg kender ingen som har såden en i forevejen og mangler lidt info om
> godt og ondt om sådan en !

Hej Thomas

Jeg har lavet en sådan (nielfisk CV30) for snart et år siden, dengang fik
jeg lavet et fejebakke med sug i spisestue og en i køkken (to forskellige
typer), kost bliver gemt i spisekammer og bruges faktisk dagligt, da det
overhovedet ikke er besværligt.
Når vi støvsuger, så glæder jeg mig stadig over at det ikke larmer i huset
og lugten af støvsuger er væk, det er en FORNØJELSE hver gang, eneste minus
jeg har til dato er at den lange slange godt kan væer en smule irreterende
at gemme væk (har en slangeholder i et skab den hænger på), men når jeg
tænker efter er det egentlig ikke lige så besværligt som at få støvsugerens
autmatiske ledningsoprul til at rulle ledningen helt op, tage slangen ud af
støvsugeren for der efter at putte den ind i skabet.
Herfra skal der også kun komme en anbefaling på at instalere en sådan
fætter.

mvh
Henrik (som helt har glemt hvordan man skifter støvsugerpose)

Fra : Emil

Dato : 16-08-07 00:06

"Henrik 4100" wrote:

>eneste minus
>jeg har til dato er at den lange slange godt kan væer en smule irreterende
>at gemme væk

Bare rolig! Det kommer med øvelsen. Det er nemt nok, når man lige har
lært at vride slangen den rigtige vej, under op- og afrulningen.

>Herfra skal der også kun komme en anbefaling på at instalere en sådan
>fætter.

Ja, det burde være lovpligtigt, at indbygge sådan én i nye huse.

Mit alternativ var, at købe en 7 meter lang slange til den
eksisterende støvsluger (kr. 500,- incl. moms).
Absolut ikke optimalt; men det gør det væsentligt nemmere at komme
omkring.

En anden ting, som jeg har stor glæde af, er et extra rør fra slangen
til mundstykket. Normalt medfølger 2 rør, så man ofte, ubevidst,
indtager en uheldig arbejdsstilling.
Med 3 rør kan jeg for det 1. indtage en behagelig kropsholdning, for
det 2. nå et størrer areal uden at flytte mig og for det 3. nå evt.
spindelvæt nær loftet, uden at skulle hente en stige.
Bemærkning til sidstnævnte: Nogle steder har jeg >3 meter til loftet.

m.v.h. Emil

Fra : SB

Dato : 17-08-07 22:09

> [...]
> at gemme væk (har en slangeholder i et skab den hænger på),

> Henrik (som helt har glemt hvordan man skifter støvsugerpose)

hver anden vikling over, og hver anden under når man hænger dem op, så
krøller de ikke når man tager dem ud igen.
Virker fint ved haveslanger, så sikkert også der

Søren

Fra : Henrik 4100

Dato : 17-08-07 23:57

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> hver anden vikling over, og hver anden under når man hænger dem op, så
> krøller de ikke når man tager dem ud igen.
> Virker fint ved haveslanger, så sikkert også der
>
> Søren
Tak til jer begge for hjælp til slangen, jeg fandt fidusen efter en 3 til 4
gange efter at jeg tog min støvsuger i brug for et år siden, men jeg syntes
at den eneste negative side jeg kan finde ved min centralstøsuger SKULLE
med.

/Henrik (som har skiftet støvsugerpose efter et år) hus på 219 m2

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-08-07 19:13

> jeg er ved at lave hus.....og ved den lejlighed tænker jeg på at
> installerer en alto central støvsuger.

Der er ingen grund til at overveje at lade være. Det er nemt, det er
behageligt og frem for alt, så får man gjort ordentlig rent uden at skulle
bruger timer i støjen. For astmatikere og allergikere er den et must.

Mvh Maria

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-07 12:16

On 18 Aug., 20:13, "Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> wrote:

> Der er ingen grund til at overveje at lade være. Det er nemt, det er
> behageligt og frem for alt, så får man gjort ordentlig rent uden at skulle
> bruger timer i støjen. For astmatikere og allergikere er den et must.

Hvordan med mange hundehår ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: God men brugt 2WD diesel traktor gerne med