/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fiat Punto.
Fra : kalvoere


Dato : 14-08-07 19:08

Hej NG.

Er der en klog M/K der kan fortælle mig hvor man monterer en føler til
et vandtemperaturinstrument på en Punto 1,2 fra 1995.
Den er kun født med en lampe der tænder når den bliver (for) varm, og
den føler aner jeg ikke hvor sidder trods ihærdig "eftersøgning".

Jeg synes at den for ofte bliver varm ved kø-kørsel, så nu vil jeg se
på et instrument hvordan landet ligger.....!

Larsh


 
 
Per (14-08-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 14-08-07 21:19

kalvoere wrote:
> Hej NG.
>
> Er der en klog M/K der kan fortælle mig hvor man monterer en føler til
> et vandtemperaturinstrument på en Punto 1,2 fra 1995.
> Den er kun født med en lampe der tænder når den bliver (for) varm, og
> den føler aner jeg ikke hvor sidder trods ihærdig "eftersøgning".
>
> Jeg synes at den for ofte bliver varm ved kø-kørsel, så nu vil jeg se
> på et instrument hvordan landet ligger.....!

Hvis du står foran og ser på motoren, så sidder den helt ude til venstre på
bagsiden. Lige under topdækslet.

Mvh. Per



Ivar (14-08-2007)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 14-08-07 22:04

kalvoere skrev:

> Jeg synes at den for ofte bliver varm ved kø-kørsel, så nu vil jeg se
> på et instrument hvordan landet ligger.....!

Hvis du lader bilen gå i tomgang, skal ventilatoren tænde før end
advarselslampen tænder. Faktisk skal advarselslampen aldrig tænde,
hvis bilen er i orden.
Hvad forventer du at kunne se med måleinstrumentet?


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



kalvoere (14-08-2007)
Kommentar
Fra : kalvoere


Dato : 14-08-07 22:22

On 14 Aug., 23:03, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> kalvoere skrev:
>
> > Jeg synes at den for ofte bliver varm ved kø-kørsel, så nu vil jeg se
> > på et instrument hvordan landet ligger.....!
>
> Hvis du lader bilen gå i tomgang, skal ventilatoren tænde før end
> advarselslampen tænder. Faktisk skal advarselslampen aldrig tænde,
> hvis bilen er i orden.
> Hvad forventer du at kunne se med måleinstrumentet?
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Træt af Outlook Express?
> Prøv MesNews:http://LexInfo.dk/MesNews/

Hej Ivar.

I stedet for en "tænd/sluk" funktion på lampen får jeg en analog
indikation på hvordan kølevandet er i temperatur. Jeg forventer at den
er stabil ved normal krsel og selvfølgelig højere ved kø kørsel.

Så jeg har monteret et midlertidigt vandtermometer, så datteren, kan
se hvordan temperaturen ser ud.

Jeg går og frygter at det måske kan være en toppakning,

Jeg mener at termostaten åbner ved ca 85??? Lampen ved jeg ikke
hvornår tænder....

Såmænd derfor..

Lars

Ps: Jeg har prøvet med et præcisions IR thermometer (+/- 1 grad.) Men
det er ikke til at måle ordentligt.


Ivar (15-08-2007)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 15-08-07 18:13

kalvoere skrev:

> Jeg mener at termostaten åbner ved ca 85??? Lampen ved jeg ikke
> hvornår tænder....

Nej, men du ved at den ikke må tænde. Ventilatoren *skal* tænde
før den røde lampe. Motoren genererer mere varme ved normal kørsel
end ved kø-kørsel. Forskellen er at køleren virker dårligere ved
kø-kørsel pga den manglende fartvind. Det første der derfor skal
undesøges er den elektriske ventilator.

Jeg kan ikke se hvordan du kommer videre ved at bruge et termometer,
altså medmindre det er føleren til lampen der er defekt.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



kalvoere (16-08-2007)
Kommentar
Fra : kalvoere


Dato : 16-08-07 01:59

On 15 Aug., 19:12, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> kalvoere skrev:
>
> > Jeg mener at termostaten åbner ved ca 85??? Lampen ved jeg ikke
> > hvornår tænder....
>
> Nej, men du ved at den ikke må tænde. Ventilatoren *skal* tænde
> før den røde lampe. Motoren genererer mere varme ved normal kørsel
> end ved kø-kørsel. Forskellen er at køleren virker dårligere ved
> kø-kørsel pga den manglende fartvind. Det første der derfor skal
> undesøges er den elektriske ventilator.
>
> Jeg kan ikke se hvordan du kommer videre ved at bruge et termometer,
> altså medmindre det er føleren til lampen der er defekt.
>
> Ivar Magnusson
>
> --
> Træt af Outlook Express?
> MesNews:http://LexInfo.dk/MesNews/

Hej Ivar.

Jeg/vi er også voldsom træt af det.

Mette har købt og betalt bilen kontant, og så kommmer der nogle
småting der altid kommer med en lidt ældre bil.
Jeg prøver at lokalisere fejlen saa godt jeg nu kan.

Men alt andet lige... Så prøver vi herfra,

Og tak for gode råd mv......



/Larsh


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste