Ændre teksten før # i shell
Fra : Peter Henriksen

Dato : 16-08-07 08:04

På en normal shell står der noget i retning af:

user@linux:/mnt/hdb1#

Jeg vil gerne have et tidsstempel ind samtidig:

2007-08-14 09:03:05 user@linux:/mnt/hdb1#

Er det muligt?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-08-07 08:25

"Peter Henriksen" <peter.henriksen@yahoo.xxx> writes:

>Jeg vil gerne have et tidsstempel ind samtidig:

>2007-08-14 09:03:05 user@linux:/mnt/hdb1#

>Er det muligt?

Jep. Læs "man bash" - mere specifikt afsnittet PROMPTING.

Du skal have pillet ved variablen PS1. Umiddelbart lyder det som
noget à la...

PS1="\D{%F %H:%M:%S} \u@\h:\w\$ "

Jeg vil gætte på, at du kan ændre PS1 for hele systemet i
/etc/profile (eller noget der bliver sourcet derfra).

Mvh.
   Klaus.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-08-07 08:29