Shared memory
Fra : Jesper FA

Dato : 08-07-01 23:30

Jeg kører med en hjemmekompileret 2.4.5 kerne på en maskine. Når jeg kører
"free" siger den jeg ikke har noget shared memory.. Hvis jeg gør det samme
på en maskine med 2.2 kerne siger den en stor del bliver shared.. Der kører
apache, mysql o.l. på begge maskiner så der brude også være noget der ville
share på 2.4.5 maskinen. Har jeg glemt noget da jeg kompilerede kernen,
eller rapportere den det på en anden måde som free ikke forstår?

$ free
total used free shared buffers cached
Mem: 256092 253032 3060 0 2544 193428
-/+ buffers/cache: 57060 199032
Swap: 522076 291160 230916

--
Jesper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-07-01 00:16

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 09-07-01 09:54

In article
<Pine.LNX.4.33L2.0107090115010.9154-100000@grignard.amagerkollegiet.dk>,
"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

> Jeg mener at have læst, at hukommelsesstyringen i 2.4 blev lavet så
> meget om, at shared memory er ret svær at beregne. Derfor er det helt
> fjernet fra 2.4 (jeg kan heller ikke se det på min 2.4.6).

Det er rigtigt nok at man ikke kan se hvor meget shared mem der bruges i
2.4.x serien. De har lavet så den rapporterer 0 for at gamle programmer
stadig skal være kompatible med 2.4.x serien.

--
Jonas Pedersen
jonas@chown.dk