Splitte et netværk
Fra : Mogens

Dato : 15-08-07 08:43

Hvis man skal opdele et ethernetværk i flere strenge, er det da
nødvendigt med en switch eller kan man blot bruge et fordelerstik? Jeg
har prøvet sidstnævnte og det fungerer, men er i tvivl om det skaber
blokeringer/problemer på netværket. Kører det faktisk nu.

Aldi har en switch i denne uge til en overkommelig pris
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_34/P_OFF13.HTM

Er det den bedste måde at spiltte netværket op på?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-08-07 09:49

Mogens wrote:

> Aldi har en switch i denne uge til en overkommelig pris
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_34/P_OFF13.HTM

http://tinyurl.com/2hqdxs

Jesper Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-08-07 10:32

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote:

> http://tinyurl.com/2hqdxs

Det er sandsynligvis en Zonet (det ligner og det var Aldi's router fra
forrige uge - sikkert).

<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=125808>

Så den er 41,- kr billiger i Aldi.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-08-07 09:58

Mogens skrev:

>Aldi har en switch i denne uge til en overkommelig pris

Hvilken dag i ugen starter din uge ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-08-07 10:32

Mogens <mogensnomail@web.dk> wrote:

> Hvis man skal opdele et ethernetværk i flere strenge, er det da
> nødvendigt med en switch eller kan man blot bruge et fordelerstik?

Hvad er "et fordelerstik"?

Fra : Mogens

Dato : 15-08-07 11:28

Axel Hammerschmidt wrote:

> Hvad er "et fordelerstik"?
Tak Axel. Så begynder vi at nærme os et svar på det jeg egentlig spurgte
om :) Jeg aner simpelthen ikke hvad stikket hedder rent teknisk, men det
er blot et simpelt dobbeltstik således at du kan opdele et RJ45 kabel i
to. Umiddelbart ville jeg ikke have troet at det virkede, men det gør
det åbenbart. Dog ved jeg som sagt ikke om det evt. nedsætter
hastigheden på netværket.

Fra tidligere: Jeg abonnerer på Aldi's tilbud, så det er nok først fra
næste uge at tilbudet gælder.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-08-07 11:51

Mogens <mogensnomail@web.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> to. Umiddelbart ville jeg ikke have troet at det virkede, men det gør
> det åbenbart. Dog ved jeg som sagt ikke om det evt. nedsætter

Det fordelerstik du nævner, føler jeg selv er en religionssag.

Det er korrekt du kan få dette stik og skulle efersigende kunne køre
100Mbit for 2 enheder på ét kabel.

Da alle ledere bliver brugt til data i kablet, kan du derfor heller ikke
(og bør slet ikke prøve) PoE.

De fleste vil nok mere svare du bør skaffe dig en switch istedet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-08-07 11:54

Mogens wrote:
> Fra tidligere: Jeg abonnerer på Aldi's tilbud, så det er nok først fra
> næste uge at tilbudet gælder.

Jep. Jeg får det også, og tilbuddet gælder fra 22/8