Eksport af tabel fra access til mysql
Fra : Lars

Dato : 14-08-07 20:35

Min udbyder har:
PHP Version 4.4.4-8+etch4.

dbx:
supported databases MySQL ODBC PostgreSQL Microsoft SQL Server FrontBase
Oracle 8 (oci8) Sybase-CT.

Jeg har adgang til database via phpmyadmin.

Hvordan får jeg lettest eksporteret en tabel fra en access db, til min mysql
db?
--
Mvh.
Lars Andersen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 14-08-07 21:34

Lars wrote:
> [...]
>
> Jeg har adgang til database via phpmyadmin.
>
> Hvordan får jeg lettest eksporteret en tabel fra en access db, til min mysql

Downloader MyDbDump fra http://www.softguru.net/ og bruger det til at
lave en dump af tabellerne.

Fungerer suverænt, kan ikke leve uden..
Bruger det også, når der skal laves nye tabeller: Det er langt hurtigere
at designe tabellerne i Access og dumpe strukturen end at opbygge fra
grunden i PHPmyAdmin.

Fra : Lars Andersen

Dato : 15-08-07 08:27

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse
> Lars wrote:
[snip]

> [...]
> Bruger det også, når der skal laves nye tabeller: Det er langt hurtigere
> at designe tabellerne i Access og dumpe strukturen end at opbygge fra

Ok, det lyder rigtig smart. Det vil jeg prøve. Tak for hint.
Mvh. Lars Andersen