Ny harddisk!!
Fra : S@ndman

Dato : 08-07-01 17:26

Hejsa,

Jeg står og skal købe ny harddisk, men hvilken skal jeg vælge??

En IBM 60GXP eller en 75GXP??

S@ndman

Fra : Kong Kent

Dato : 08-07-01 17:34

> Jeg står og skal købe ny harddisk, men hvilken skal jeg vælge??
> En IBM 60GXP eller en 75GXP??

Det kommer an på hvor stor den skal være
Spøg til side. De 2 virker jo 100% ens, men prisen er således (ifølge
www.edbpriser.dk - og det billigste sted!):

DeskStar 75GXP 60GB 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 2.349 kr.
DeskStar 75GXP 75GB 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 2.775 kr.

60GB = (2349/60) 39,15 kr. pr. GB
75GB = (2775/75) 37,00 kr. pr. GB

Så valget på være klart. Rent økonomisk vil det være smartest at investere i
75eren på lang sigt. Men hvis tegnebogen ømmer sig lige nu og hér, så vælg
60eren. Jeg har selv en 45er af samme slags, og har kun brugt 10,3GB

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Kong Kent

Dato : 08-07-01 17:36

arh....for helvede Kent din stor idiot. Kig da ordentligt efter inden du
svarer. Det handler jo slet ikke om GB men om GXP. Til S@ndman>> vælg 75GXP

Til Kent - prøv et par timer i skyggen. Al den sol har jo fuldstændig
fjernet dit overblik!

Fra : [Ex] Pita

Dato : 08-07-01 18:47

Til S@ndman>> vælg 75GXP

> Til Kent - prøv et par timer i skyggen. Al den sol har jo fuldstændig
> fjernet dit overblik!

Og hjerne vælg gxp60, da den er nyere end 75gxp, der er så mange der har
problemer med 75'erne, desuden er 60'erne hurtigere og bliver ikke så varme

Fra : [Ex] Pita

Dato : 08-07-01 18:47

Til S@ndman>> vælg 75GXP

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-07-01 17:49

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> writes:

> Hejsa,
>
> Jeg står og skal købe ny harddisk, men hvilken skal jeg vælge??
>
> En IBM 60GXP eller en 75GXP??

60GXP er en anelse hurtigere og der har på det seneste været en del
fejl med 75GXP (kig rundt i hardware-nyhedsgrupperne for at få det
bekræftet). Jeg har dog både en 60GXP og en 75GXP i min maskine og de
virker begge fint.

Den største 75GXP er dog større end den største 60GXP (hhv. 75GB og
60GB)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-07-01 17:54

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message

> Jeg står og skal købe ny harddisk, men hvilken skal jeg vælge??
>
> En IBM 60GXP eller en 75GXP??

Gå efter 60GXP'eren.
60GXP'eren er den nye model der overtager 75GXP'erens plads.
75GXP serien er samtidig hårdt ramt af fejl. Der er mange der har brokket
sig over dem. Fejlene dukker typisk op efter ½ år brug. Den nye 60GXP serie
skulle være bedre, en anelse hurtigere, lidt mindre larmene og knap så varm.

- Lars

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 08-07-01 19:51

> [...]
serie
> skulle være bedre, en anelse hurtigere, lidt mindre larmene og knap så

Om det så er sandt er jo noget andet. Jeg kender ikke til 60GXP'ere som er
defekte, men 60GXP'eren bliver efter min erfaring varmere end 75GXP og det
med at 60GXP'eren skulle larme mindre må siges at være _meget_ marginalt -
jeg kan ihvertfald ikke høre forskel.

Mvh. Brian

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-07-01 20:36

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> wrote in message
> [...]
> med at 60GXP'eren skulle larme mindre må siges at være _meget_ marginalt -

Okay... jeg har ikke selv prøvet en 60GXP (endnu) men jeg tror ikke de her
sider ta'r fejl
http://www.storage.ibm.com/hardsoft/diskdrdl/desk/ds60gxp.htm
http://www.storage.ibm.com/hardsoft/diskdrdl/desk/ds75gxp.htm

- Lars

Fra : Per Kristensen

Dato : 09-07-01 09:17

Jeg havde en 74GXP disk. Den døde totalt efter 3 måneders brug. Jeg kunne
ikke få den byttet fordi der var knækket et stykke plastic bagpå.