+ x * 31536000
Fra : Thomas Lundstrøm

Dato : 08-07-01 16:21

Hvordan skriver man, hvis man kan:

SELECT felt WHERE felt = tal1 + x * tal2

x er et helt tal, kan både være positive og negativt.
{..., -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, ...}
(Det er også acceptabelt hvis det kan gøres inden for et interval fx.
+/-50)

Det er til MySQL hvis det har nogen betydning

Thomas L.

--
He + St -> HeSt
Dette burde give en Nobelpris: 2HeSt -> FØl

Fra : Jonas Delfs

Dato : 08-07-01 17:57

"Thomas Lundstrøm" <thomas-l@mail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan skriver man, hvis man kan:
>
> SELECT felt WHERE felt = tal1 + x * tal2

Hvor man skriver det?
På en eller anden måde skal du jo ha' det sendt til mysql-serveren. Hvad
enten det er gennem en prompt, phpmyadmin eller hvad.
Udover det ser det meget rigtigt ud - dog bliver det noget mere overskueligt
hvis du benytter dig af parenteser:

SELECT felt WHERE felt = (tal1 + (x * tal2))

(nu ved jeg ikke om det er sådan du vil regne det ud, men princippet er der)

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2

Fra : Thomas Lundstrøm

Dato : 09-07-01 11:28

Jonas Delfs wrote:

> Hvor man skriver det?
> (...)

Du misforstår mig!
Jeg vil med een SQL querry finde alle felter som opfylder
'felt = tal1 + x * tal2' hvor X tilhører {..., -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3,
....}
jv. mit første indlæg!

Thomas L.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-07-01 11:46

> Du misforstår mig!

Okay.

> Jeg vil med een SQL querry finde alle felter som opfylder
> 'felt = tal1 + x * tal2' hvor X tilhører {..., -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3,
> ...}

Altså, du vil finde alle de felter i ét row der matcher dit lille
regnestykke, eller hvad?

> jv. mit første indlæg!

Hvis du mener noget alá ovenstående, fremgik det altså ikke at dit
oprindelige spørgsmål.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 09-07-01 11:50

Thomas Lundstrøm <thomas-l@mail.com> wrote:

> Du misforstår mig!
> Jeg vil med een SQL querry finde alle felter som opfylder
> 'felt = tal1 + x * tal2' hvor X tilhører {..., -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3,
> ...}

select felt from table where x in(1,2,3,4,5,6) and felt = tal1 + x * tal2

AFAIK

--
Henrik Hansen

Fra : Thomas Lundstrøm

Dato : 09-07-01 20:04

Henrik Hansen wrote:

> select felt from table where x in(1,2,3,4,5,6) and felt = tal1 + x * tal2

mysql> SELECT felt FROM test WHERE x in(1,2,3) AND felt = 1+x*1;
Empty set (0.00 sec)

Dette giver efter min mening ikke nogle mening!
Burde det ikke give 2,3 og 4 når:

mysql> SELECT felt FROM test;
+------+
| felt |
+------+
| 1 |
| 2 |
| 3 |
| 4 |
| 5 |
| 5 |
| 6 |
| 7 |
+------+
8 rows in set (0.05 sec)

eller er jeg helt galt på den?

Bruger MySQL 3.23.33

Thomas L.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 10-07-01 08:43

> [...]

> Empty set (0.00 sec)
>
> Dette giver efter min mening ikke nogle mening!

og du har vel en værdi på x's plads?

--
Henrik Hansen