Nul gulv under skab??
Fra : Rikke og Per

Dato : 12-08-07 23:07

Vi har netop fjernet et kæmpe skab i vores soveværelse (i overetagen, som er
fra ´86) og til vores store overraskelse, var der IKKE trægulv under skabet
(hvilket der iøvrigt er på HELE overetagen)!!!
Hvad er fidusen ved dette - jeg mener, det kan da ikke være økonomi?? (at
spare et par kvm. relativt billige fyrtræsgluvbrædder, når man lægger ca.
100)

m.v.h.
Per

Fra : Max

Dato : 13-08-07 06:46

Hej Per

> Hvad er fidusen ved dette - jeg mener, det kan da ikke være økonomi??

Behøves der være nogen fidus i det, ham der skulle sætte skabet op
kom vel bare før ham der skulle lægge gulvet :)

--
Mvh Max

Fra : Rikke og Per

Dato : 13-08-07 15:08

> [...]
>
> Behøves der være nogen fidus i det, ham der skulle sætte skabet op
> kom vel bare før ham der skulle lægge gulvet :)

Nej, gulvmanden må have været der først, da der er lagt gulvbrædder ca. 10
cm. ind under skabet.

m.v.h.

Fra : Max

Dato : 14-08-07 07:00

Hej Per

> Nej, gulvmanden må have været der først, da der er lagt gulvbrædder
> ca. 10 cm. ind under skabet.

Selv om det lyder underligt, så ser det næsten ud som om det er
lavet for at spare, måske manglede man lige den sidste m2.

--
Mvh Max

Fra : Carsten

Dato : 13-08-07 09:34

Et trægulv skal kunne "bevæge" sig - derfor efterlader man 5-7mm op til
vægge mv. Af samme grund lægger man ikke gulv under (potentielt) meget tunge
elementer. De vil simpelthen forhindre trægulvet i at udvide sig (og trække
sig sammen) og resultatet vil derfor være at træet vil flække på udsatte
steder.
Har lige lagt gulv i køkkenet (det var muligt før elementerne kom ind) og
her fik jeg det råd af gulvmanden, at vente til elementerne var sat op og så
lægge op til disse.
Hvis du taler om et skab på måske 30-40-50 kg (incl. indhold) så giver det
altså god mening.

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 13-08-07 10:30

Jeg taler selvsagt om flydende gulve og ikke gulve som er sømmet/skruet fast
til strøer. Hvis det er et fast gulv du har så giver det ingen mening - og
hvad står skabet så på (når vi nu taler om 1. sal) ?

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-07 21:48

> Hvad er fidusen ved dette - jeg mener, det kan da ikke være økonomi??
> (at spare et par kvm. relativt billige fyrtræsgluvbrædder, når man
> lægger ca. 100)

Hvis man f.eks. er typehusbyggefirma og bygger 100 typehuse, så begynder man
at kunne se den økonomiske fidus i det.
Vi havde f.eks. heller ingen klinker under køkkenskabene og heller ikke
under badekarret (men der var så heller ikke så mange der skulle pilles af
da gulvet skulle fornyes..)

Per.