Tomos wizzard årg. 2001
Fra : oz9fb@smugkroen.com

Dato : 11-08-07 11:13

Hej, jeg har anskafftet mig en sådan 30 knallert men der er ikke meget at
finde om den på nettet.

Måske der er nogen her som har kendskab til den.?

Jeg kan se den er med elektronosk tænding 12V/80W med spændingsregulator.

Har dette noget med en "såkaldt begrænser" at gøre.?

Den har 2 gear som skiftes automatisk og topfart er ca 28 km/t ud af lige
vej, når det går ned ad bakke motorbremser den ved de 35 km/t og
omdrejninger er meget høje.

er der ikke mulighed for at få lidt mere fut i den uden at bore hakke plane
osv.?

Fra : Henning Lund

Dato : 11-08-07 14:57

oz9fb@smugkroen.com tastede:
> [...]
>
> Jeg kan se den er med elektronosk tænding 12V/80W med
> spændingsregulator.
> Har dette noget med en "såkaldt begrænser" at gøre.?

Nej.

> [...]
> km/t og
> omdrejninger er meget høje.
>
> er der ikke mulighed for at få lidt mere fut i den uden at bore

De gamle modeller havde et mindre forrør monteret som eneste
begrænsning og så skiftede man kædehjulet og for og bag alt efter
hvor meget knallerten skulle rende.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.