Barnevogne
Fra : Riverwind

Dato : 10-08-07 21:35

Hejsa

Er det bare mig, eller forekommer det andre yderst mærkværdigt, at bl.a.
Odder- og Emmaljunga-barnevogne koster det samme hos samtlige forhandlere?
Det irriterer mig grænseløst, når jeg skal handle på et marked, hvor der
tilsyneladende ingen reel konkurrence findes, og hvor det lugter langt væk
af ulovlige prisaftaler.
Er der nogen der ved, om der skete mere i denne sag:
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-6258121.html

Mindst ligeså uldent er det at komme i Babysam, hvor Odder lovprises, mens
det anbefales, at man holder sig langt væk fra hele programmet af de
Emmaljunga-vogne, som forhandles i selvsamme butik. Gider de ikke sælge
deres egne varer, eller satser de bare på at lokke folk på Odder'en, hvor de
jo selv sidder på lidt flere led i værdikæden?

Mvh Rasmus

FUT: dk.familie.barn

Fra : baremig

Dato : 11-08-07 16:34

"Riverwind" <riverwind@fjernmigheaven.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> deres egne varer, eller satser de bare på at lokke folk på Odder'en, hvor
> de jo selv sidder på lidt flere led i værdikæden?

Ganske let forklaring. Odder har købt sig bedre ind hos Babysam, og købt sig
til at Babysam altid skal prøve på at sælge en odder vogn til deres kunder.

Jeg vil dog også sige, at skal du netop vælge mellem disse to vogne, så vælg
en Odder. Jeg har ikke meget til overs for EmmalJunga. Jeg synes deres vogne
er dårlige. De er lave, høje mennesker kan let blive træt af dem, bliver let
skæve da de ikke er støttet hele vejen under barnevognskassen, de hænger
meget let, af samme årsag.

Selv har jeg en helt almindelig billig Carena model, og den er jeg yderst
tilfreds med. Ville dog indrømmet gerne have haft en Odder, men pengene var
ikke til det.

Om der skete mere i sagen aner jeg ikke.

Kan dog anbefale at handle i Ønskebørn fremfor BabySam

Fra : Lars Raaby

Dato : 11-08-07 16:38

Riverwind skrev:
> [...]
> deres egne varer, eller satser de bare på at lokke folk på Odder'en, hvor de
> jo selv sidder på lidt flere led i værdikæden?

Babysam har ene forhandling af odder barnevogne. Derfor
anbefalder de naturligvis at købe sådan en.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby