Hvad er det formateringstoolet på boot-cd ~
Fra : Peter

Dato : 10-08-07 18:13

Hej.

Jeg havde på et tidspunkt sådan en lille smart Linux boot-cd der nærmest kun
kunne formatere diske, men den kunne formatere i mange formater bl.a.
ext3....

Men jeg kan ikke finde min CD længere, så jeg har brug for hjælp....

Hvad er det den hedder ??

--
Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-08-07 18:24

Jeg vil klart anbefale denne: http://www.sysresccd.org/Main_Page

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Peter

Dato : 10-08-07 18:50

Hej.

Det var ikke lige den, men den må jeg da lige kikke på, så den downloader
nu.....

- det var Gparted jeg søgte, som der linkes til på siden, og som åbenbart er
med i den......

Tusind tak for hurtig hjæp.....

--
Peter

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 10-08-07 20:40

Peter skrev:
> [...]
> nu.....
>
> - det var Gparted jeg søgte, som der linkes til på siden, og som åbenbart er

For GParted har din tidligere CDROM muligvis været enten GParted LiveCD
<http://gparted.sourceforge.net/livecd.php> eller Parted Magic
<http://partedmagic.com/>.

Begge kan (ligesom SystemRescueCd) anbefales til netop dette formål...

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Yndlingscitater: "Observation statements and statements of experimental

Fra : Peter

Dato : 11-08-07 09:46

Hej.

Tak til jer begge for svar.......

Det var en USB-stick jeg skulle have lavet til EXT3, da den så bedre kan
sidde i min router med linux......

Routeren er iøvrigt en ASUS WL-500gP med OpenWrt og X-Wrt, hvis det har
interesse.....

Er det mon iøvrigt bedst med EXT2 eller EXT3 på en USB-stick, når den skal
sidde der permanent ??
Det er til lidt små-filer fra et par andre små linux-boxe, så mine harddiske
ikke behøver at køre konstant på routeren længere.....
- jeg ved at USB-sticks normalt er vfat, men det går ikke så godt i
routeren, selv om der findes en vfat plugin/pakke, så spiller det ikke ret
godt med vfat......

--
Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-08-07 19:02

On Fri, 10 Aug 2007 19:49:44 +0200
"Peter" <pd@tta.dk> wrote:

> Det var ikke lige den, men den må jeg da lige kikke på, så den
> downloader nu.....

Det smarte ved sysresccd er, at det er en one-size-fit-all. Den virker
på Unix, Linux og Windows.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen