/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
?: MZ ES 250 årg. 1961 - knalder tændrør e~
Fra : Ukendt


Dato : 09-08-07 20:37

Hej

Jeg er ved at renovere en MZ ES 250 årg. 1961.
Efter at have købt den, ville jeg prøve at starte den op, nyt tændrør,
rensning af karburator, nyt batteri, ny tændspole ...
og igang kom den.

Jeg har dog det problem, at den knalder tændrørene.
Jeg har prøvet alt fra gradtal 4 til 8 - forskellige typer, Isolator, NGK,
Champignon, Bosch. Den har max kørt 2 km. Den hakker lidt i det ved tomgang
og ryster en del. Men når den får lidt fart, går den faktisk rimeligt.
Jeg mener, at tændingen er sat korrekt.
(Jeg har efterfølgende monteret ny kondensator, nye platiner). Det skal
siges, at tændspolen ikke præcist er til en MZ'er, men en, som jeg havde
liggende med samme udseende og til 6V (har afprøvet 3 forskellige med samme
resultat)

Er der nogen, som har forslag til hvad jeg kan prøve???

Hilsen Michael Svarre, Silkeborg, 20159049



 
 
Menabra (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Menabra


Dato : 09-08-07 20:49


"Michael Svarre Hansen" <micmac01[snabela]mail[punktum]dk> skrev i en
meddelelse news:46bb6ce3$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg er ved at renovere en MZ ES 250 årg. 1961.
> Efter at have købt den, ville jeg prøve at starte den op, nyt tændrør,
> rensning af karburator, nyt batteri, ny tændspole ...
> og igang kom den.
>
> Jeg har dog det problem, at den knalder tændrørene.
> Jeg har prøvet alt fra gradtal 4 til 8 - forskellige typer, Isolator, NGK,
> Champignon, Bosch. Den har max kørt 2 km. Den hakker lidt i det ved
> tomgang og ryster en del. Men når den får lidt fart, går den faktisk
> rimeligt.
> Jeg mener, at tændingen er sat korrekt.
> (Jeg har efterfølgende monteret ny kondensator, nye platiner). Det skal
> siges, at tændspolen ikke præcist er til en MZ'er, men en, som jeg havde
> liggende med samme udseende og til 6V (har afprøvet 3 forskellige med
> samme resultat)
>
> Er der nogen, som har forslag til hvad jeg kan prøve???
>
> Hilsen Michael Svarre, Silkeborg, 20159049
>
>Hej
Har du prøvet her:
http://www.mzklub.dk/news.php
mvh



Ukendt (09-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-08-07 20:52



>
>>Hej
> Har du prøvet her:
> http://www.mzklub.dk/news.php
> mvh
>

JA - jeg har lavet et indlæg, men jeg kan ikke se den derinde (måske skal
den godkendes først).

Jeg har valgt at spørge lidt bredere, da det kan være, at andre har lignende
erfaringer.

Hilsen Michael



Ole (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 11-08-07 16:23

Michael Svarre Hansen wrote:
> Hej
>
> Jeg er ved at renovere en MZ ES 250 årg. 1961.
> Efter at have købt den, ville jeg prøve at starte den op, nyt tændrør,
> rensning af karburator, nyt batteri, ny tændspole ...
> og igang kom den.
>
> Jeg har dog det problem, at den knalder tændrørene.
> Jeg har prøvet alt fra gradtal 4 til 8 - forskellige typer, Isolator, NGK,
> Champignon, Bosch. Den har max kørt 2 km. Den hakker lidt i det ved tomgang
> og ryster en del. Men når den får lidt fart, går den faktisk rimeligt.
> Jeg mener, at tændingen er sat korrekt.
> (Jeg har efterfølgende monteret ny kondensator, nye platiner). Det skal
> siges, at tændspolen ikke præcist er til en MZ'er, men en, som jeg havde
> liggende med samme udseende og til 6V (har afprøvet 3 forskellige med samme
> resultat)
>
> Er der nogen, som har forslag til hvad jeg kan prøve???
>
> Hilsen Michael Svarre, Silkeborg, 20159049
>
>

Prøv lige at tjekke tændings-tidspunktet igen!

Ole M

Moller (11-08-2007)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-08-07 17:08

Michael Svarre Hansen skrev:

> Jeg mener, at tændingen er sat korrekt.

   Da det er en platin cykel, så betyder mener at der ik er tjekket godt
nok efter, timingen skal passe efter man har strammet platinen igen
også, og det gør den ikke hvis tændingen sad perfect inden man stramte,
da den altid rykker sig lidt. Har lige været gang i samme sjov, hvor vi
glemte at eftertjekke, den sad 2,5mm før top som den skulle.. strammede
skruen, og kørte. da vi tjekkede den kort efter da den stadig kørte af H
till (MZ TS 250/1), tjekkede vi tændingen igen, og ganske rigtig den var
rykket helt over til 1mm før top, da skruen blev strammet.

   Vi havde også meget sorte rør, men kørte ikke nok til at sige de var
knaldet eller hvad den beskrivelse nu står for.

--
VH
   Moller
   MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
   Leise ist scheisse

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste