/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
køb af FZR-600...
Fra : Patrick Westergaard


Dato : 07-08-07 18:31

Hej

jeg har lige fået tilbudt at købe en FZR-600 fra 96 til 35.000 hvilket
virker som en god pris hvis man sammenligner med dem som ligger på DBA

men jeg ville høre om der er nogle her på forummet som har erfarninger
med denne cykel?? jeg tænker på hvor driftsikker den er og hvor meget
motoreren kan holde til km mæssigt??, fordi den har nemlig lige rundet
60.000, så jeg er lidt nervøs for at motoreren måske er for slidt, og
jeg orker ikke en mc som der skal skrues på hele tiden.

mvh
Patrick


 
 
Brian Lund Larsen (07-08-2007)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 07-08-07 21:22


Patrick Westergaard skrev:
> Hej
>
> jeg har lige fået tilbudt at købe en FZR-600 fra 96 til 35.000 hvilket
> virker som en god pris hvis man sammenligner med dem som ligger på DBA
>
> men jeg ville høre om der er nogle her på forummet som har erfarninger
> med denne cykel?? jeg tænker på hvor driftsikker den er og hvor meget
> motoreren kan holde til km mæssigt??, fordi den har nemlig lige rundet
> 60.000, så jeg er lidt nervøs for at motoreren måske er for slidt, og
> jeg orker ikke en mc som der skal skrues på hele tiden.
>

Det er en fin og driftsikker cykel, med godt træk og det er en god
pris. Det eneste "minus" jeg kender til er at den kører med 18" dæk.

http://www.fzrarchives.com/ har masser af informationer om modellen.

--
// brian - SV1000S


Rene Joergensen (07-08-2007)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 07-08-07 23:05

Patrick Westergaard <palle23@gmail.com> wrote:

> 60.000, så jeg er lidt nervøs for at motoreren måske er for slidt, og
> jeg orker ikke en mc som der skal skrues på hele tiden.

Vær opmærksom på at motoren er kendt for at være en oliesluger, jeg har
selv skiftet motoren i min pga. stort olieforbrug (250ml/100km). Defekt
ladeanlæg er også en klassiker.

Men derudover kører den skidegodt

--
-René


Armand (08-08-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-08-07 00:08


"Patrick Westergaard" <palle23@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1186507880.336447.309360@19g2000hsx.googlegroups.com...
>
> jeg har lige fået tilbudt at købe en FZR-600 fra 96 til 35.000 hvilket
> virker som en god pris hvis man sammenligner med dem som ligger på DBA
>
Der kan være meget forvirring omkring FZR-typerne!
En 96'er burde være af de såkaldte US-modeller med to forlygter og
under ingen omstændigheder må stellet synes spinklere end det på Cart
Dragerts billede:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=14137&m=full hvis den
skal sælges til en 06'ers pris :-|

FZR 600 er velkørende motorcykler med færre HK og smallere dæk (á derfor så
velkørende!) end deres samtidige kombattanter i 600-klassen.
De er desværre udstyret med Yamaha's sædvanlige traktor-gearkasser

--
Armand.



Jens Åge Holm (12-08-2007)
Kommentar
Fra : Jens Åge Holm


Dato : 12-08-07 23:48

On Tue, 07 Aug 2007 18:31:20 +0000, Patrick Westergaard wrote:

> Hej
>
> jeg har lige fået tilbudt at købe en FZR-600 fra 96 til 35.000 hvilket
> virker som en god pris hvis man sammenligner med dem som ligger på DBA
>
> men jeg ville høre om der er nogle her på forummet som har erfarninger
> med denne cykel?? jeg tænker på hvor driftsikker den er og hvor meget
> motoreren kan holde til km mæssigt??, fordi den har nemlig lige rundet
> 60.000, så jeg er lidt nervøs for at motoreren måske er for slidt, og
> jeg orker ikke en mc som der skal skrues på hele tiden.

Hej Patrick

Jeg købte den billigste FZR600 (årgang 91 - non-US model) på DBA i
september 2004 og jeg må indrømme at det har været et blandet bekendtskab.

Den havde på det tidspunkt kørt 72.000 og var noget slidt. Siden er der
blevet skruet en del pga. diverse ting som nok i flere tilfælde kan
tilskrives at den har fået nogle tæsk som "ung" og at der har været jetkit
på. Karburatoren er nu blevet skiftet og det har hjulpet en del på
sidstnævnte men den er ved at være trykket af alderen/KM-standen. Det skal
dog siges at en tur på rullefelt viste ca. 80 hk. på baghjulet som med de
forbehold man nu skal tage til den slags er meget rimeligt for en 15 år
gammel maskine der havde 91 som ny.

Stort olieforbrug (jeg ligger nok omkring 1 liter/1000 km) og en defekt
laderegulator som Rene nævner kan jeg nikke genkendende til.

Men når det er sagt så synes jeg ligesom Rene at den kører fint (har dog
ikke haft andre) og den har aldrig svigtet mig "i marken" - de gange der
har været bøvl er jeg ikke kommet over kantstenen.

Når du siger at du ikke vil have en maskine der skal skrues i så kan det
godt være at du skal kigge et andet sted.

--
JÅH

Rene Joergensen (13-08-2007)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 13-08-07 07:44

Jens Åge Holm <boost@get2net.dk> wrote:

> Stort olieforbrug (jeg ligger nok omkring 1 liter/1000 km) og en defekt

Min nye motor (ca. 24.000km) bruger fra max til min på ca. 2000km, den
gamle brugte fra max til min på under 100km.

--
-René


Brian Lund Larsen (13-08-2007)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 13-08-07 21:27

On 13 Aug., 08:43, Rene Joergensen <nos...@fzr.dk> wrote:
> Jens Åge Holm <bo...@get2net.dk> wrote:
>
> > Stort olieforbrug (jeg ligger nok omkring 1 liter/1000 km) og en defekt
>
> Min nye motor (ca. 24.000km) bruger fra max til min på ca. 2000km, den
> gamle brugte fra max til min på under 100km.
>
> --
> -René


Det var alligevel noget af en olie forbrug, nu har jeg kun haft
FZR600R som jo er en ret anderledes motor, men jeg kørte de 6000km
imellem service uden at kunne se det på olie standen - har aldrig
fyldt efter.

--
// brian - SV1000S K6


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408944
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste