Er det græshoppe år?
Fra : tp

Dato : 06-08-07 20:49

Hejsa. Vi flyttede for en fem år siden på landet, og siden da har der
næsten hvert år været noget nyt der har været meget af. Så var det fluer,
så var det myg, så var det de der sorte lange flueting der bider, så var det
frøer ...

og i år... græshopper (og dræbersnegle ? Jeg har i de sidste dage set
mange græshopper af typen mørk og 1-2cm. Idag så jeg en stor neon grøn en
på omkring 7 cm i længden. Vidste slet ikke vi havde sådan nogle i dk...

Hvis det er græshoppe år og hvis der kommer flere. Er det nogen man skal
forholde sig til med huset eller haven eller?

mvh TP - djursland...

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-08-07 21:14

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er græshoppe år og hvis der kommer flere. Er det nogen man skal
> forholde sig til med huset eller haven eller?

Jeg fik for et par år siden et mindre chock, men overlevede...
Prøv at google på løvgræshoppe - de gør ingen skade, og er ehgentlig ret
flotte.

Hilsen Inger

Fra : tp

Dato : 07-08-07 15:23

> Jeg fik for et par år siden et mindre chock, men overlevede...
> Prøv at google på løvgræshoppe - de gør ingen skade, og er ehgentlig ret
> flotte.

Alm udbredt... hmm, jeg har vist meget til gode at opleve endnu

takker for info!

Fra : Kate

Dato : 06-08-07 23:03

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in

> Idag så jeg en stor neon grøn en
> på omkring 7 cm i længden.

Dem fanger mine katte et par stykker af om dagen. De er et hit, når en
har fanget en fiser de to andre efter for at være med. Den bliver spist
og knaser faktisk. Mine katte har en mindre indhegnet have at rumstere
i, så de kan kun fange hvad der tilfældigt kommer ind i haven. De fik
haven sidste år i august og allerede da fangede de den slags
græshopper.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/