Sådan laver Post Danmark overskud.
Fra : BJ

Dato : 07-08-07 15:16

Jeg har modtaget en faktura fra Post Danmark for manglende porto.

1) Der er slet ingen afsender på brevet (i henhold til affotograferingen.

2) Vi har intet at gøre med modtager af brevet.

3) Brevet er korrekt frankeret (49 g) med 4,75.

4) Post Danmark forlanger 6,- kr. i porto for det (trods de selv har vejet
det og verificerer vægten på fakturaen).

5) De fremsender alligevel en faktura på kr. 32,50 til min virksomhed.

Sådan kan man lave ekstra penge.

Jeg tror, jeg vil fremsende Post Danmark en faktura på en tjenesteydelse, de
aldrig har modtaget....

mvh
Bjørn J.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-08-07 20:33

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> 4) Post Danmark forlanger 6,- kr. i porto for det (trods de selv har vejet
> det og verificerer vægten på fakturaen).

Kunne skyldes at det ikke er et "Standardbrev", men at det fysisk er så
stort at der er tale om et "Storbrev" som netop koster 6 Kr. op til 50g.

Fra : BJ

Dato : 07-08-07 20:55

Fra : BJ

Dato : 07-08-07 20:59

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kunne skyldes at det ikke er et "Standardbrev", men at det fysisk er så
> stort at der er tale om et "Storbrev" som netop koster 6 Kr. op til 50g.

Det lokale posthus bekræftede min mistanke, da jeg forelagde dem
"fakturaen".

Fotografiet viser tydeligt en af disse "fødselsdagkonvolutter" og desuden er
jeg ikke kunde hos PBS, Notacenter Vest endsige har noget som helst af
skaffe med dem.

De havde kun hovedrysten til overs for hele molevitten og bad mig henvende
mig direkte til Post Danmark.

Lokalposthuset havde aldrig set noget så talentløst og pointerede endda, "du
sender jo aldrig breve uden dit firmalogo trykt på ... og det endda i
farver".

Den er faktisk lige til Ekstrabladet, hvis jeg ellers gad.

mvh
Bjørn J.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 08-08-07 08:36

> Det lokale posthus bekræftede min mistanke, da jeg forelagde dem
> "fakturaen".
>
> Fotografiet viser tydeligt en af disse "fødselsdagkonvolutter"

Hvis det er rigtigt at det er pga. vægten at man mener det er
underfrankeret, kan du tilføje endnu et punkt til din liste af fejl; Et brev
der vejer 50-100g skal frankeres med 8,25 Kr. så Postdanmark kender vist
heller ikke portosatserne
Den eneste portosats, der hedder 6 Kr. er som sagt "Storbrev" op til 50g og
så er det ikke pga. vægten at "dit" brev er underfrankeret, men pga. den
fysiske størrelse.

Fra : BJ

Dato : 08-08-07 09:43

> [...]

> Den eneste portosats, der hedder 6 Kr. er som sagt "Storbrev" op til 50g
> og så er det ikke pga. vægten at "dit" brev er underfrankeret, men pga.

Jeg har nu telefonisk talt med Post Danmark.

Den venlige dame beklage fakturaen som ville blive annulleret.

Hun begrundede fejlen som menneskelig, da de jo ikke kunne se, jeg ikke
havde forretning i vort lokale indkøbscenter.

Det er jo mageløst, min firmaadresse og centrets adresse har overhovedet
ingen lighed andet end postnummeret.

Hun påstod desuden hun kunne se afsenders adresse på bagsiden af brevet.

Da jeg ikke modtager slige fakturaer én masse, ved jeg ikke om det er
korrekt, da den fine affotografering af brevet ikke viser dettes bagside,
men kun forsiden.

Til din orientering kunne hun også fortælle mig, brevet var et storbrev, så
det må være tykkere end det må være for den frankerede værdi. Det kan vi
ikke se på billedet.

mvh
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 20:52

> [...]
>
> Sådan kan man lave ekstra penge.
>
> Jeg tror, jeg vil fremsende Post Danmark en faktura på en tjenesteydelse,

HeHe sådan et brev faktura fik jeg her den anden dag.
Det er surt at en faktura på 134 dkk bliver så meget dyrere, men den æder
jeg, der skal også være plads til ferieafløsere der glemmer at smide brevene
gennem frankeringsmaskinen.

Mvh Allan

Fra : BJ

Dato : 07-08-07 21:01

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Det er surt at en faktura på 134 dkk bliver så meget dyrere, men den æder
> jeg, der skal også være plads til ferieafløsere der glemmer at smide

Nu det af mig omtalte brev frankeret, men underfrankeret iht. Post Danmark
og desuden slet ikke mit.

mvh
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-07 21:27

> [...]
>
> KLIP
> Nu det af mig omtalte brev frankeret, men underfrankeret iht. Post Danmark

Ja det er surt
Det kan være der har været afløser på posthuset? HeHe

Mvh Allan

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 08-08-07 13:46

> [...]
>
> KLIP

> Nu det af mig omtalte brev frankeret, men underfrankeret iht. Post Danmark og

Det hænder, at Post Danmark en enkelt gang imellem finder et
underfrankeret brev, hvor vi er "uenig" i evt. størrelse, vægt eller
tykkelse.

Det forhold resuluterer jo selvvfølgelig i regninmg og fotokopi.
Normalt setter vi så bare den manglende porto på og returnerer det
hedle til Post Danmark. Vi hører egentlig ikke mere fra dem. :D

--

Ha' det rart
Karsten

Med venlig hilsen
Kartsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
så søg det lette - og gør det svært (Piet Hein)

Fra : Ralph

Dato : 07-08-07 22:01

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har modtaget en faktura fra Post Danmark for manglende porto.

Den kan jeg slå - jeg vil lige starte med at sige at jeg sender min. 1.300
pakker og 5-6000 breve om året, og jeg har kun været ude for denne ene
svipser fra PostDanmarks side.

Jeg sendte engang 3.000 breve på een gang og gad ikke betale ekstra for
specialkuverter, så min printer kom igang med at trykke afsender, modtager
OG porto betalt "frimærke" (som man kan hente kvit og frit på PostDanmarks
hjemmeside), jeg udfyldte så en formular (fra PostDanmark) hvor jeg skrev
hvad brevene vejede, hvad portoen var og antal breve. Og fik så en regning
på 12-13.000 hvilket var helt OK og helt korrekt. (det hele foregik over en
uges tid, så der var vel 6-7 forsendelser med 4-500 i hver)

Så begyndte jeg at blive spammet med portogebyrer - en enkelt postdame fra
Aars sendte 10-20-30 gebyrer pr. dag - så jeg blev nødt til at ringe til
hende, hun var straks oppe i det røde felt "Jeg burde melde dig for
dokumentfalsk, det er jo tydeligt du selv har printet porto betalt-mærket,
det er ulovligt", jeg blev lidt paf, "ja, det har jeg selv printet, og jeg
har fået regningen for portoen, hvad er problemet?" hun havde stadig ikke
fattet en bjælde "Disse mærker skal printes af en godkendt bogtrykker der så
inddrager portoen for os" påstod hun - så fik jeg hende forklaret at der var
jpg-filer på deres hjemmeside, OG at man ikke kunne smide disse breve i en
postkasse, men skulle aflevere dem personligt på posthuset med en formular.
Og at hun skulle kontakte sin tillidsmand, så han kunne få postchefen i Aars
til at uddanne sit personale - bare lidt - bedre.

Jeg hørte aldrig mere - et par flasker rødvin kunne vel være passende.

Kom lige til at tænke - gad vide om mine kommende kunders breve var forsynet
med et "porto berigtiget overfor afsender" stempel, lidt pinligt.

--
Ralph