Samba, sjovt rename-problem, små og store ~
Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-08-07 14:29

Hey,

Sjovt og lidt iriterrende kosmetisk problem..

Hvis man over samba fra en XP-klient renamer:
test.txt -> Test.txt
Så virker det ikke, filen hedder fortsat test.txt
Hvis man renamer:
test.txt -> tmp.txt -> Test.txt
Så virker det fint.

På en 2003-server kan man fint rename test.txt til Test.txt...

Nogen der har en nem løsning på det lille problem? :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Peter Henriksen

Dato : 06-08-07 19:46

> [...]
>
> På en 2003-server kan man fint rename test.txt til Test.txt...
>
> Nogen der har en nem løsning på det lille problem? :)

I dine sharedefinitioner skal du have:

preserve case = yes

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-08-07 09:03

Peter Henriksen wrote:
> I dine sharedefinitioner skal du have:
> preserve case = yes

Hej,

Det afhjælper ikke omtalte problem, og i øvrigt er yes
default-værdien.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Rasmus

Dato : 13-08-07 23:24

On 2007-08-06, Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:
> [...]
>
> På en 2003-server kan man fint rename test.txt til Test.txt...
>
> Nogen der har en nem løsning på det lille problem? :)

Hey

prøv lige at smide, det her på:

# æ,ø og å dims
dos charset = CP850
unix charset = ISO8859-1
valid chars = æ:Æ ø:Ø å:Å

Det er det eneste som jeg har som ikke er default
på min samba conf, og jeg kan uden problemer rename
test.txt til Test.txt og så ser linux den som Test.txt
samt XP også

udover det er det Debian Stable.

/Rasmus

--
"jeg hader mit job, mine unger skriger aldtid, min pension er fucked
up og på min røv er der kommet en kæmpe byld JEG ved hvad der er GALT!!

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 14-08-07 11:24

Rasmus wrote:
> prøv lige at smide, det her på:
>
> # æ,ø og å dims
> dos charset = CP850
> unix charset = ISO8859-1
> valid chars = æ:Æ ø:Ø å:Å

Det lugter af samba version 2?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08