dyre ekskrementer - hvilket dyr?
Fra : JOB

Dato : 05-08-07 21:35

Hej gruppe - disse dyre ekskrementer finder jeg rundt omkring i min have -
jeg gætter på et pindsvin, men vil gerne være sikker på det ikke f.eks. er
fra en rotte - billeder postes i dk.binaer - mvh. Jens-Ole på Røsnæs

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-08-07 21:42

In news:f95c9k$1muu$1@newsbin.cybercity.dk,
JOB <job@removeimage.dk> typed:
> [...]
> have - jeg gætter på et pindsvin, men vil gerne være sikker på det
> ikke f.eks. er fra en rotte - billeder postes i dk.binaer - mvh.

Hvis de ser ud som på billedet her, så er det pindsvin.

http://www.nathist.dk/projektpindsvin/observatoer/pindsvin/pindsvin.htm

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : JJ

Dato : 05-08-07 22:20

"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe - disse dyre ekskrementer finder jeg rundt omkring i min have -
> jeg gætter på et pindsvin, men vil gerne være sikker på det ikke f.eks. er
> fra en rotte - billeder postes i dk.binaer - mvh. Jens-Ole på Røsnæs

Hej Jens-Ole
Jeg er også sikker på, at det er Pindsvin - Det er temlig nemt at fjerne.
Jeg har desværre også en kat, der synes det skal gøres på min græsplæne -
det er meget værre at forliges med.
Katten kan ligefrem dække det, så det ikke kan ses, og samtidig er det så
tyndt, at det ikke bare lader sig fjerne.
Vi skal undersøge plænen nøje inden vi tager den i brug, og med kæppe
afmærke, hvor vi har fundet "noget".

Hilsen
Jørgen

Fra : JOB

Dato : 05-08-07 23:44

> [...]
> jeg gætter på et pindsvin, men vil gerne være sikker på det ikke f.eks. er
> fra en rotte - billeder postes i dk.binaer - mvh. Jens-Ole på Røsnæs

Hej igen og tak til Tove og JJ! - Det er helt klart bare pindsvin der er på
spil - heldigvis. Det med katte kender jeg, da de kan lide gruset i min
nybyggede carport - det er noget ækelt stads. men jeg gi'r dem 'råt for
usødet'...men muldvarpene er for alvor irriterende og svære at stoppe -
ja,ja - landlivets glæder! - JOB

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-08-07 21:18

On Mon, 6 Aug 2007 00:43:51 +0200, "JOB" <job@removeimage.dk> wrote:

>usødet'...men muldvarpene er for alvor irriterende og svære at stoppe -
>ja,ja - landlivets glæder! - JOB

Jeg havde for en uges tid siden efterårets første muldvarp inde i haven.
Den blev heldigvis fanget efter et par dage. En lille unge.
Langt værre er det at de også har fundet sig til rette under mine store
arealer med ukrudtsdug. Et af stykkerne er helt undermineret og ret
bulet. Træls, når man skal have 8-900 potter stående på det. Og bæsterne
stikker selvfølgelig ikke et eneste skud op udenfor dugen, så man kan
fange dem.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : JOB

Dato : 08-08-07 22:27

> [...]
> bulet. Træls, når man skal have 8-900 potter stående på det. Og bæsterne
> stikker selvfølgelig ikke et eneste skud op udenfor dugen, så man kan

Hej Mads - De er ret snu de små fyre...lidt respekt....men jeg har udstedt
min personlige 'fatwa' mod dyret der underminerer min have noget så grusomt,
og kun stikker snuden frem når jeg har ryggen til... (-:
JOB