Løkker
Fra : John Nielsen

Dato : 08-07-01 01:33

Jeg skal lave en delay funktion,
hvor jeg f.eks. kan skrive delay(tid)!

Jeg har lavet det før i en løkke,
men jeg kan ikke huske,
hvad man skal skrive for at give andre programmer processortid!
Det er jo ret vigtigt, hvis man har store løkker!

Anyone, der kan hjælpe mig!

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards,

John Nielsen

Fra : Carsten Jessen

Dato : 08-07-01 08:44

"John Nielsen" <john_nielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad man skal skrive for at give andre programmer processortid!
> Det er jo ret vigtigt, hvis man har store løkker!

Hej John
Der er et API kald der hedder Sleep. Jeg tror det er sådan noget du er ude
efter.

MVH Carsten

Fra : Barney Gumble

Dato : 08-07-01 08:57

Enig. Brug API kald Sleep. Kode kan du finde på http://www.mvps.org/access
under APIs
For at give andre proceser tid skriv DoEvents.

BG

Fra : Barney Gumble

Dato : 08-07-01 09:01

'***************** Code Start *******************
Private Declare Sub sapiSleep Lib "kernel32" _
Alias "Sleep" _
(ByVal dwMilliseconds As Long)

Sub sSleep(lngMilliSec As Long)
If lngMilliSec > 0 Then
Call sapiSleep(lngMilliSec)
End If
End Sub

Sub sTestSleep()
Const cTIME = 1000 'in MilliSeconds
Call sSleep(cTIME)
MsgBox "Before this Msgbox, I was asleep for " _
& cTIME & " Milliseconds."
End Sub
'***************** Code End *********************

BG

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 08-07-01 08:57

John Nielsen <john_nielsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvad man skal skrive for at give andre programmer processortid!
> Det er jo ret vigtigt, hvis man har store løkker!

Hej John

Mener du DoEvents. Den kan bruges i VBA, men jeg er ikke sikker
på VB.

Nedenstående er klippet fra hjælpen til Access 97 VBA:

DoEvents overfører styringen til operativsystemet. Styringen returneres,
når operativsystemet er færdig med at behandle hændelserne i køen,
og alle taster i køen SendKeys er sendt.

DoEvents er mest anvendelig i forbindelse med enkle ting, som det at
tillade en bruger at annullere en proces, efter den er startet, f.eks. en
søgning efter en fil. I forbindelse med processer, der løber over længere
tid, er det nemmere at afgive processoren ved at bruge en Timer eller
uddelegere opgaven til en ActiveX-EXE-komponent. I sidstnævnte
tilfælde kan opgaven forsætte helt uafhængigt af programmet, og
operativsystemet tager sig af multitasking og tidstildeling (time slicing).

--
Mvh.
Mikkel Bundgaard

Fra : John Nielsen

Dato : 08-07-01 11:20

Mange tak for hjælpen alle sammen!

Det var DoEvents jeg var ude efter!

Jeg har også brugt API call Sleep,
men hvis man f.eks. har en sleep tid på 5 min
og du så starter f.eks. Word,
så dør computeren,
så det skulle DoEvents gerne forhindre!

Fra : WebTime.adr.dk

Dato : 08-07-01 22:27

Det kan også gøres på den gamle måde.

Sub Delay(TID)
If TID = 0 Then Exit Sub
Screen.MousePointer = 11
K = (0.7 * TID)
For A = 0 To K
T$ = Time$
While Time = T$
Wend
Next A
Screen.MousePointer = 0
End Sub

Call Delay(2)

Og den virker i alle også i Win 2000 osv.
-
HILSEN http://webtime.adr.dk
-

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-07-01 08:52

WebTime skrev:
> [...]
> Wend
> End Sub
> Og den virker i alle også i Win 2000 osv.

....og du er også HELT sikker på at belaste CPU'en 100% mens der "ventes"
(pånær en enkelt gang i sekundet), så at det generer de øvrige programmer
MEST muligt

-------
Tomas

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 12-07-01 22:59

Eller sådan her - på en anden gammel måde

Public Sub Delay(Tid As Single)
Dim STid As Single
Screen.MousePointer = 11
STid = Timer
While Timer - STid < Tid
DoEvents
Wend
Screen.MousePointer = 0
End Sub

Og den virker også i alle win-versioner - skulle jeg mene.
Det eneste lille minus er at den ikke er ret nøjagtig (nede på
0.1-sekundsplan)... Timer-funktionen tager nemlig selv en del tid... vist
nok noget i retningen af 0.1 sek.

- Bjarke Walling Petersen