Ka' det virkelig passe?
Fra : Sven

Dato : 08-07-01 00:30

Hej.
Jeg har nu sat 2 UDMA 66 5400 omdr HD i RAID på et ASUS A7V133 mobo.
hastighedsforskellen er nu ikke ret stor i forhold til når de kører alm. de
steg fra ca 50% til 65% af hastigheden i forhold til min IBM GPX75 målt med
Sisoft Sandra 2001.
Kan det være et opsætningsproblem her, eller giver dette meget omtalte RAID
ikke mere?

Sven

Fra : DetUudslukkelige

Dato : 08-07-01 08:19

Har du brugt RAID0 ? Ellers forbedres hastigheden ikke ret meget.

--
Venlig hilsen

-- Mathias

\\!//
@ @
--------o00-( )-0oo---------
http://www.durmol.dk
------------------------------

Fra : Anders Riis

Dato : 08-07-01 11:05

Hej.

Mine 2 IBM ata100, 60GXP 40Gb hd.. der kører raid-0 stripe får en score i
Sisoft Sandra på 29889, og SiSoft siger en ata66 hd ville ligge på ca.
13000, så jeg er meget godt til freds med raid-0, jeg har også Asus A7V133.

Hilsen Anders.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-07-01 11:42

Prøvede også Raid 0, men jeg gik fra det da jeg havde problemer med, når jeg
havde en ekstra hd på den alm primary ide og kopieret store filer mellem
raiden og den alm. hd. frøs hele maskinen, så jeg gik væk fra det igen, har
i slet ingen problemer med det ?

Ved godt at det måske skyldes jeg har et Soundblaster live ?, har også
prøvet at installerer den der live patch, men uden resultat. *øv*

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-07-01 11:36

A7V133 kan kun køre Raid 0 stripe *Smiler*

Fra : Khawk

Dato : 08-07-01 18:34

Jeg læste et sted at man kan finde information på nettet om at få det til at
kunne køre Raid 1 (eller var det 0+1), men min harddisk er gået død siden da
og jeg har ikke fundet stedet igen.
mvh
Kim
-=Madsen=- <kem@SoftHome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9i9cuk$9ut$1@news.cybercity.dk...

Fra : Sven

Dato : 08-07-01 16:42

"DetUudslukkelige" <nospam@notformail.com> wrote in message
> Har du brugt RAID0 ? Ellers forbedres hastigheden ikke ret meget.

> [...]

Ja, det har jeg.

Sven

Fra : raven

Dato : 09-07-01 07:50

On Sun, 8 Jul 2001 01:29:47 +0200, "Sven" <sven@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>Sisoft Sandra 2001.
>Kan det være et opsætningsproblem her, eller giver dette meget omtalte RAID

Du kan læse denne artikel af John Howland:
http://www.realworldtech.com/page.cfm?ArticleID=RWT022201021241

konklusion er: NOT

hilsen

John

Fra : Jonny Jensen

Dato : 10-07-01 10:14

Husk lige på at en GXP75 med 7200 RPM ATA100 i forvejen er hurtigere end en
5400 RPM ATA66...

Jeg tror løsningen hedder 2x60 GB IBM GXP60 hvis de store forskelle skal
opnås

Jonny.